• Anonym (Tight...)

För tight..?

Kan man vara för tight där nere? Har seriöst aldrig ens kunnat få upp en tampong(minsta storleken), med lite våld kan jag när jag är överkåt få upp ett finger max 4cm innan det blir för trångt...
    Blir det bättre när man förlorat oskulden/går det ens att förlora den?

• Svar på tråden För tight..?
  • Anonym (Tight...)
    Anonym skrev 2011-08-25 13:33:34 följande:
    Antagligen så gör då något fel när du för in tampongen. Om du gör rätt och du ändå är för trång så borde du uppsöka en gynekolog. 
    Går det ens att göra fel? 
  • Anonym (Tight...)

Hm, kom just o tänka på att mina naglar står ut 2-5mm från fingret kan det ge något omedvetet obehag (har högsmärtgräns så märker ofta inte att jag exempelviss slagit mig fören det är ett stort blåmärke) som ger muskelsammandragningar så det blir för trångt? 

• Jonzonto
    Anonym (Tight...) skrev 2011-08-25 13:49:09 följande:
    Hm, kom just o tänka på att mina naglar står ut 2-5mm från fingret kan det ge något omedvetet obehag (har högsmärtgräns så märker ofta inte att jag exempelviss slagit mig fören det är ett stort blåmärke) som ger muskelsammandragningar så det blir för trångt? 
    Låter konstigt om du skulle få en sådan utan att märka det tycker jag iaf.. Du borde ju märka av att det är något som gör ont om från nageln isf! Men jag vet inte säkert, det kan ju vara så att du inte märker något..

Har du testat med något mindre för å se om det blir samma effekt? 
  • Anonym (Tight...)
    Jonzonto skrev 2011-08-25 14:06:08 följande:
    Låter konstigt om du skulle få en sådan utan att märka det tycker jag iaf.. Du borde ju märka av att det är något som gör ont om från nageln isf! Men jag vet inte säkert, det kan ju vara så att du inte märker något..

Har du testat med något mindre för å se om det blir samma effekt? 
    Nej, har inget mindre att texta med, förutom blyertspennor o det känns lite vanskligt
  • Jonzonto
    Anonym (Tight...) skrev 2011-08-25 14:44:06 följande:
    Nej, har inget mindre att texta med, förutom blyertspennor o det känns lite vanskligt
    Hmm.. Men ta baksidan på en typ "färgpenna" då? Någon som är lite mer plats å så.. Så ser du om de funkar.. Annars tror jag de är att gå till ungdomsmottagningen så får dom hjälpa dig i hur man gör kanske..

Finns de inga instruktionsfilmer på hur man gör sådan så de blir rätt vinkel osv? För vad jag minns (nu är ju jag man) så ska de va en speciell vinkel.. Kanske det som gör att de blir fel å stoppar också? 
  • Anonym

Medan jag ännu var oskuld hade jag samma problem. Mitt första försök till sex så kom han bara in ca 4cm innan det tog totalstopp, jag kunde helt enkelt inte slappna av tillräckligt även om jag var sjukt kåt. Desto högre upp du har benen desto "rakare väg in" så att säga. Mitt problem löste sej iaf när jag lärde mej slappna av vid sex.

• DrJekyl
    Anonym (Tight...) skrev 2011-08-25 14:44:06 följande:
    Träffa mig så ska jag undersöka dig om allt står rätt till..
  • Anonym
    Jonzonto skrev 2011-08-25 13:24:34 följande:
    Tror inte man kan direkt vara för tight.. Men det finns väl en sjukdom som heter Vestibulit som gör att man kan få ont lätt.. Har inte läst så mycket om den, men har för mig att de va att det kan vara smärtsamt att ha tex sex...

Men varför "går" det inte då? Eller vad är det som blir fel? 
    Vestibulit är överkänsliga- och onormalt många nervändar kring öppningen i sidan. Det ger upphov itll en brännande/svidande smärta vid berörning. Ofta drabbas den som lider av vestibulit också av Vaginism vilket är ett tillständ då musklerna i underlivet inte klarar att slappna av. Det man kan göra för att lindra vaginism eller slidkramp som det också kallas, är att göra knipövningar. Börja utan att föra in något, sen efter ett tag kan man börja med smalare saker som pennor eller liknande och knipa kring dessa, och sedan slappna av.
  • Anonym

Oj ...ingen fara! Dra inga växlar på det här. Innan jag hade haft sex kunde jag kanske få in ett finger, vilket gjorde ont. Nu kan jag kanske få in nästan två, men har fortfarande problem med att trycka in tampong och framförallt få ut tampongen. Det är ngt av ett styrketräningspass. :P

När jag blir upphetsad, så får  jag ju in ngt mer, men allt utom penis känns faktiskt obehagligt.....så ta det lugnt. Sluta vara där o rota. Slappna av o tänk att det löser sig med tid och om inte annat, så finns det tid att lösa det, men det gör du inte genom att hamna i den onda cirkeln där du nu e!!!

• Anonym

Jag kunde heller få in tampong innan jag hade haft sex. Efter var det inga problem. Det är ju jättevanligt att man som oskuld inte kan använda tampong. Så ta det luuuuugnt Det löser sig, jag lovar!

• Anonym
    Anonym skrev 2011-08-25 18:43:34 följande:
    Skärp dig!
    Skärp dig själv.
  • Anonym (Tight...)

Okej, "skönt" att det finns andra som haft samma problem, bara att luta sig tillbaka o låta tiden avgöra då

• Anonym (Been there)
    Kunde inte heller få in en en tampong innan jag förlorade oskulden och det gjorde jätteont att ens försöka. Jag blödde mycket och fick ont de första få gångerna jag hade sex också men efter det har det inte varit några som helst problem. Så tycker inte du behöver känna någon oro eller stressa upp dig över det. kan vara att du har en tight slidkrans, jag är såhär i efterhand rätt säker på att det var vad som orsakade mina problem, men den går att tänja ut även om det kan göra ont.
    http://www.rfsu.se/sv/Sex--relationer/Kropp-och-kon/Slidkransen/  Här kan du läsa mera om just slidkransen och se om det låter som det kan stämma in på dig.  Att du inte kan få in en tampong beror definitivt inte på att du gör fel eller något sådant. Lycka till!
  • Anonym (Tight...)
    Anonym (Been there) skrev 2011-08-25 20:03:34 följande:
    Kunde inte heller få in en en tampong innan jag förlorade oskulden och det gjorde jätteont att ens försöka. Jag blödde mycket och fick ont de första få gångerna jag hade sex också men efter det har det inte varit några som helst problem. Så tycker inte du behöver känna någon oro eller stressa upp dig över det. kan vara att du har en tight slidkrans, jag är såhär i efterhand rätt säker på att det var vad som orsakade mina problem, men den går att tänja ut även om det kan göra ont.
    www.rfsu.se/sv/Sex--relationer/Kropp-och-kon/.../  Här kan du läsa mera om just slidkransen och se om det låter som det kan stämma in på dig.  Att du inte kan få in en tampong beror definitivt inte på att du gör fel eller något sådant. Lycka till!
    Skulle kunna vara så, har väldigt hög smärt tröskel så får inte ont iallafall, fast det ska man nog vara tacksam för
  • Kalasbraigt

Man kan faktiskt vara för tight. Att blygdbenen är trånga och därmed för trång. Tror dock det kommer lösa sig för dig :) Gå till barnmorska och prata Om det om du tycker det är problematiskt för dig. Glidmedel och massor med förspel är också ett tips. Lycka till :)

Svar på tråden För tight..?