• Isbit

hur säger man grattis på spanska?

Nån som vet?

• Svar på tråden hur säger man grattis på spanska?
  • MissSummer

Felicitationes eller om det är grattis på födelsedagen; feliz cumpleanos men såndär våg på N:et

• Borttagen användare

aldrig provat att använda ett lexikon? finns ju även google translate och massor med andra du kan hitta på internet..

• Thalis

Felicidades och om det är grattis på födelsedagen så är det Feliz cumpleaños.

Mamma till A, A, A och V.
  • Isbit
    Borttagen användare skrev 2011-08-28 10:27:08 följande:
    aldrig provat att använda ett lexikon? finns ju även google translate och massor med andra du kan hitta på internet..
    Aldrig provat att inte lägga dig i om du inte är intresserad?
  • Åsa

Beror på. "Felicitaciones" (lyckönskningar till något ospecificerat) eller "Feliz cumpleaños" (grattis på födelsedagen) kanske.

• Åsa
    Borttagen användare skrev 2011-08-28 10:27:08 följande:
    Vad man finner i lexikon och onlinetjänster är tyvärr långt ifrån rätt alltid. De är ett bra komplement om man redan har vissa kunskaper i språket eller om man vill ha en något så när uppfattning om vad det står i en text men kan bli väldigt fel om man köper rätt av vad där står.
  • mosterYster
    Åsa skrev 2011-08-28 19:21:01 följande:
    Vad man finner i lexikon och onlinetjänster är tyvärr långt ifrån rätt alltid. De är ett bra komplement om man redan har vissa kunskaper i språket eller om man vill ha en något så när uppfattning om vad det står i en text men kan bli väldigt fel om man köper rätt av vad där står.
  • Borttagen användare
    Isbit skrev 2011-08-28 10:30:26 följande:
    Aldrig provat att inte lägga dig i om du inte är intresserad?
    öh, fan va otrevlig. men ja, uppenbarligen var jag ju intresserad av din blåsta fråga i trådstarten efereosm jag gav dig ett nyttigt råd som du  tydligen var för du för att komma på själv. dumma frågor får dumma svar eller vad säger man.
  • Borttagen användare
    Åsa skrev 2011-08-28 19:21:01 följande:
    det har då alltid fungerat på alla språkkurser jag gått och det är det man använder sig av skolan, antingen kan ni ha fel eller en miljon skolor.. ja.. det säger väl sig självt. såklart det går att hitta på internet och i lexikon, den som söker finner. den som orkar söka dvs och inte är för lat för det.
  • mosterYster
    Borttagen användare skrev 2011-09-03 10:28:39 följande:
    det har då alltid fungerat på alla språkkurser jag gått och det är det man använder sig av skolan, antingen kan ni ha fel eller en miljon skolor.. ja.. det säger väl sig självt. såklart det går att hitta på internet och i lexikon, den som söker finner. den som orkar söka dvs och inte är för lat för det.
    Åsa har faktiskt väldigt rätt i det hon skriver. Jag har lärt mig tyska eftersom vi flyttade hit och skulle jag direktöversätta från svenska med ett lexikon kan det bli jättefel. 
Svar på tråden hur säger man grattis på spanska?