• Anonym (osexig)

Skaffa älskarinna till sambon?

Jag och min sambo har i grund och botten ett bra förhållande. Vi är lyckliga tillsammans och delar många intressen samt delar på ansvar och plikter när det gäller hem och barn. Vi älskar varandra och planerar för bröllop inom de närmsta åren.

Men det finns ett problem. Vårat sexliv. Eller egentligen är det min sexliv som är boven i dramat. Min smabo ställer inga krav på mig och är väldigt lyhörd. Har pussar och kramar mig ofta, hans smeker mig utan att det behöver leda till ngåot. Men jag märker att han blir ledsen när jag varje gång avvisar honom. Och detta knäcker i sin tur även mig.

Och jag vet inte varför det är ås här, det är bara som om jag inte kan bli kåt längre. Jag vill så gärna ha sex, jag älskar min sambo! Men det tar stopp och jag vill hellre vända mig om och somna om. Jag vet inte vad jag ska göra, jag vill så gärna att sexet ska vara lika bra som allt annat.

Men vad ska man då vända sig för att få hjälp? Detta är ju något som gnager i mig varje dag och jag vet inte hur jag ska ta tag i det. Ibland känns det som att det nästan hade varit lättare att sambon hittade en älskarinna så att han fick sin bit och jag fick vara ifred. Vi har försökt med så mycket, oljor och leksaker men också att boka in tider för sex och ha egentid då och då. När vi då har sex så är det helt underbar men att komma till den punkten att det sker är en lång resa.

Detta gör mig så ledsen.
    Någon som känt likadant?
    Någon som vet en lösning?

• Svar på tråden Skaffa älskarinna till sambon?
  • Kotthare
    Anonym (osexig) skrev 2011-08-30 12:27:38 följande:
    Ja, det kanske är så man får göra. Blunda och hoppas på det bästa! ;)
    Det funkade faktiskt toppenbra för oss. I vanliga fall brukar ju alla råd gå ut på att man ska lyssna på kroppen, men i det här fallet får kroppen stå tillbaka. Den tackar dig om en vecka ;)
  • Anonym (osexig)
    Anonym skrev 2011-08-30 12:26:15 följande:
    Hur mår du själv? Problem på jobbet? Sover du? Stress? Du kanske ska se över ditt liv och se om det finns något som du mår dåligt av.  Om man själv inte mår bra, kan det vara svårt att orka med sex.
    Jag mår bra i grund och botten. Dock upplever jag mycket stress då jag både jobbar och studerar för tillfället. Det bli många långa dagar och därför är jag nästan alltid trött. Mina föräldrar går just nu igenom en skilsmässa också där min mamma inte alls mår bra, jag lastar mig själv mycket med hennes bördor. Jag upplever dock inte tat jag mår dåligt men jag tänker mycket och försöker ständigt fixa och ordna för att andra ska ha det bra. Ibland glömmer jag nog mig själv och min närmsta familj...
  • Anonym
    Anonym (näe) skrev 2011-08-30 12:26:49 följande:
    Det tror jag är slutet på relationen. Vem fan vill dela sin man med en annan? Och vilken man vill ha en annan än sin fru och ha sex med en annan???
    Jag skulle säga att det är ganka vanligt att inte vilja leva i mongama förhållanden.
  • Anonym (osexig)
    Kotthare skrev 2011-08-30 12:29:44 följande:
    Det funkade faktiskt toppenbra för oss. I vanliga fall brukar ju alla råd gå ut på att man ska lyssna på kroppen, men i det här fallet får kroppen stå tillbaka. Den tackar dig om en vecka ;)
    Jag har ju inget att förlora på det, det kan ju inte bli sämre. Jag ska försöka peppa mig själv och stå ut i en vecka, du ger mig hop när du säger att det har funkat för dig! =)
  • Riam
    Anonym (osexig) skrev 2011-08-30 12:26:01 följande:
    Det är tyvärr så jag känner ibland. Att det är synd om honom som är så snäll, bra och fin inte får det sexliv som han förtjänar. Det är säker många kvinnor som hade tackat ja till honom utan att blinka. Och så går jag här hemma och kniper igen...
    Bara nyfiken på en sak? Skulle du klara av tanken att han har sex med nån annan? Skulle det inte göra saken värre för dig med att han rör vid dig? Jag säger som de andra. Ha massor med SEX! Du kommer få gnistan tillbaka! :)

Lycka till med sexlivet:)
  • Anonym

Jag skrev första inlägget! Ja, men det är just det man får göra. Älska fastän man "inte vill" (men jo, du vill ju faktiskt egentligen säger du ju själv). Ta det försiktigt, använd glidmedel om du inte blir våt direkt.

• Anonym
    Anonym (osexig) skrev 2011-08-30 12:31:35 följande:
    Jag mår bra i grund och botten. Dock upplever jag mycket stress då jag både jobbar och studerar för tillfället. Det bli många långa dagar och därför är jag nästan alltid trött. Mina föräldrar går just nu igenom en skilsmässa också där min mamma inte alls mår bra, jag lastar mig själv mycket med hennes bördor. Jag upplever dock inte tat jag mår dåligt men jag tänker mycket och försöker ständigt fixa och ordna för att andra ska ha det bra. Ibland glömmer jag nog mig själv och min närmsta familj...
    Du kanske skulle försöka fokusera mer på dig själv och din familj? Klarar ni er på lite mindre extrainkomst? Försök även att begränsa hur mycket energi du lägger på din mamma. Man vill stödja, men det ska ju inte ske på bekostnad av din egen relation.
  • Anonym (osexig)
    Riam skrev 2011-08-30 12:32:42 följande:
    Bara nyfiken på en sak? Skulle du klara av tanken att han har sex med nån annan? Skulle det inte göra saken värre för dig med att han rör vid dig? Jag säger som de andra. Ha massor med SEX! Du kommer få gnistan tillbaka! :)

Lycka till med sexlivet:)
    Egentligen skulle jag ju inte klara av den tanken, det hade känts fruktansvärt! Men det är väl den där känslan i mig som vill att alla omkring mig ska ha det bra. Jag har nog svårt att inse att min smabo älskar mig fast vi inte har sex så ofta...
  • Anonym (osexig)
    Anonym skrev 2011-08-30 12:32:52 följande:
    Jag skrev första inlägget! Ja, men det är just det man får göra. Älska fastän man "inte vill" (men jo, du vill ju faktiskt egentligen säger du ju själv). Ta det försiktigt, använd glidmedel om du inte blir våt direkt.
    Ja, du har rätt. Jag vill ju faktiskt. Det handlar bara om att komma över den där "tröskeln."
  • Anonym (osexig)
    Anonym skrev 2011-08-30 12:36:52 följande:
    Du kanske skulle försöka fokusera mer på dig själv och din familj? Klarar ni er på lite mindre extrainkomst? Försök även att begränsa hur mycket energi du lägger på din mamma. Man vill stödja, men det ska ju inte ske på bekostnad av din egen relation.
    Ja, det är det jag borde och vill göra. Jag har dock så svårt för att se min egen mamma så ledsen som hon är nu, hon är i sin tur bra på att lasta mig med problemen och prata med mig som om jag vore hennes väninna och inte hennes dotter. Där är ju exempelvis min far som hon kastar glåpord på. Hur ska man finna en distans där, vara stöttande men inte ge hela sig själv?

När det kommer till extrainkomsten så behövs den egentligen inte, sambon tjänar så att vi klarar oss. Det är nog jag själv som vill slippa att ta för mycket studielån, jag vill känna att jag bidrar till hushållet. "Fröken Duktig."
  • Anonym
    Anonym (osexig) skrev 2011-08-30 12:41:45 följande:
    Ja, det är det jag borde och vill göra. Jag har dock så svårt för att se min egen mamma så ledsen som hon är nu, hon är i sin tur bra på att lasta mig med problemen och prata med mig som om jag vore hennes väninna och inte hennes dotter. Där är ju exempelvis min far som hon kastar glåpord på. Hur ska man finna en distans där, vara stöttande men inte ge hela sig själv?

När det kommer till extrainkomsten så behövs den egentligen inte, sambon tjänar så att vi klarar oss. Det är nog jag själv som vill slippa att ta för mycket studielån, jag vill känna att jag bidrar till hushållet. "Fröken Duktig."
    Då tycker jag fröken Duktig ska träna lite på att ta han om sig själv och sambon istället och släppa lite andra måsten. Säg tex till mamman att du gärna lyssnar, men max 30 minuters ältande. Säg ifrån att de mest bittra får hon ta med någon annan, inte mannens dotter! Och säg ifrån att du älskar henne och gärna stöttar, men du har en egen relation att vårda.
    Och skippa extraknäcket. Sambon föredrar nog en rejäl genomkörare med kvinnan han älskar, än lite extra fickpengar?
  • Anonym (Ingen lust)

Jag är gravid med andra barnet och har under hela denna graviditet varit totalt osugen på sex, nästintill känt mig äcklad när min man bara velat ha en puss!
    Första graviditeten var tvärt om så detta har tagit mig och min man hårt.

Men, på sista tiden har jag gett mig fan på att vi ska få till det och lösningen för oss har varit att jag först har pratat med honom och berättat hur jag känner. Alltså inte sagt att jag blivit äcklad av honom, utan skyllt på gravhormoner, sömnbrist osv och han har förstått.
    Sen har jag sagt att jag gärna vill ha sex men att han inte ska förvänta sig något av mig, att han inte ska vänta på mig och att det troligtvis inte kommer gå för mig osv.
    På så sätt har jag kunnat slappna av, inte behövt känna några "krav" och ibland har jag till och med kommit igång och njutit och faktiskt kommit Dessutom känns det bättre när han vill pussas och kramas för jag vet att han inte förväntar sig något.

Kanske inte lösningen för dig men ville bara berätta att jag har haft det liknande och det här har varit lösningen för oss.
    Lycka till!

• Riam
    Anonym (osexig) skrev 2011-08-30 12:38:38 följande:
    Egentligen skulle jag ju inte klara av den tanken, det hade känts fruktansvärt! Men det är väl den där känslan i mig som vill att alla omkring mig ska ha det bra. Jag har nog svårt att inse att min smabo älskar mig fast vi inte har sex så ofta...
    En gång i tiden va jag också så! Men du då? Du kommer ALLTID, ALLTID oavsett vad som händer i livet leva med dig själv. ALLTID! Tänk på dig själv! Livet är som en bok och du är huvudpersonen i din bok! Se tll att den personen mår bra! För vad jag märker mår du inte bra på alla håll och kanter.

Ni kanske borde åka bort en helg och bara njuta av varandra och varandras kroppar? Det blir nog svårt i början men sen så kommer det att släppa:)
  • Anonym (osexig)
    Anonym skrev 2011-08-30 12:51:47 följande:
    Då tycker jag fröken Duktig ska träna lite på att ta han om sig själv och sambon istället och släppa lite andra måsten. Säg tex till mamman att du gärna lyssnar, men max 30 minuters ältande. Säg ifrån att de mest bittra får hon ta med någon annan, inte mannens dotter! Och säg ifrån att du älskar henne och gärna stöttar, men du har en egen relation att vårda.
    Och skippa extraknäcket. Sambon föredrar nog en rejäl genomkörare med kvinnan han älskar, än lite extra fickpengar?
    Detta var nog det rakaste och bästa rådet jag kunde få! Jag måste börja stå på mig lite! Tack, jag ska försöka att tänka om och jag ska prata med min mamma.
  • Anonym (osexig)
    Anonym (Ingen lust) skrev 2011-08-30 12:51:57 följande:
    Jag är gravid med andra barnet och har under hela denna graviditet varit totalt osugen på sex, nästintill känt mig äcklad när min man bara velat ha en puss!
    Första graviditeten var tvärt om så detta har tagit mig och min man hårt.

Men, på sista tiden har jag gett mig fan på att vi ska få till det och lösningen för oss har varit att jag först har pratat med honom och berättat hur jag känner. Alltså inte sagt att jag blivit äcklad av honom, utan skyllt på gravhormoner, sömnbrist osv och han har förstått.
    Sen har jag sagt att jag gärna vill ha sex men att han inte ska förvänta sig något av mig, att han inte ska vänta på mig och att det troligtvis inte kommer gå för mig osv.
    På så sätt har jag kunnat slappna av, inte behövt känna några "krav" och ibland har jag till och med kommit igång och njutit och faktiskt kommit Dessutom känns det bättre när han vill pussas och kramas för jag vet att han inte förväntar sig något.

Kanske inte lösningen för dig men ville bara berätta att jag har haft det liknande och det här har varit lösningen för oss.
    Lycka till!
    Det är skönt att höra attd et finna andra som haft det som mig. Jag tycker du kommer med bra råd och de ska jag ta med mig, man kan ju inte få för många tips! =)
  • Anonym
    Anonym (osexig) skrev 2011-08-30 12:56:03 följande:
    Detta var nog det rakaste och bästa rådet jag kunde få! Jag måste börja stå på mig lite! Tack, jag ska försöka att tänka om och jag ska prata med min mamma.
    Hoppas det löser sig! Kom ihåg att den "duktigaste" är den som behandlar sig själv väl. Annars räcker man inte till till det och dem man älskar.
  • Anonym (osexig)
    Riam skrev 2011-08-30 12:56:00 följande:
    En gång i tiden va jag också så! Men du då? Du kommer ALLTID, ALLTID oavsett vad som händer i livet leva med dig själv. ALLTID! Tänk på dig själv! Livet är som en bok och du är huvudpersonen i din bok! Se tll att den personen mår bra! För vad jag märker mår du inte bra på alla håll och kanter.

Ni kanske borde åka bort en helg och bara njuta av varandra och varandras kroppar? Det blir nog svårt i början men sen så kommer det att släppa:)
    Tack för dina kloka råd! Innerst inne vet jag ju faktiskt att det ligger något i det där med att det är svårare att älska andra om man inte tycker om sig själv!
  • Anonym (igenkännare)

Det där låter som jag. Och häromdagen kom jag på en stor anledning till min bristande sexlust. Jag har helt enkelt fått så dåligt självförtroende! Jag tror inte att min man tänder på mig eller ens tycker jag är vacker. Häromdagen när vi pratade om vårt bristande sexliv så sa han att han gärna vill att jag ska ta initiativ där det märks att jag vill ha honom, precis som han tar initiativ när han t.ex. tänkt på mig eller tänder på mig i någon situation. Och då brast det för mig. För inte någonsin har jag tänkt att han tar initiativ för att han tänt på mig, utan jag tänker alltid att det beror på yttre stimulans - snygga tjejer han pratat med eller sett på stan, fantasier eller porr.

Fick mig en rejäl tankeställare där och ska jobba på mitt självförtroende framöver!

• hannisfashionista

Ett annat tips, läs erotiska noveller, till och från under dagen... Smygläs en på jobbet, på bussen eller liknande för att tända dig själv och din egen lust och vad du går igång på... Då kommer du att bli mer sexuell i tankarna också...:)

Svar på tråden Skaffa älskarinna till sambon?