• Anonym (Frågvis.)

Alla barn är INTE söta.

Så är det. Vissa barn är skitfula. Och nästan alla nyfödda är otroligt fula. De flesta barn blir automatiskt söta efter ett tag när man lär känna dom. Men väldigt få är söta ifrån start.

Undrar om föräldrar själva ser detta. Att deras barn inte är supersött. Stora utåtstående öron, stor näsa, sned mun, litet huvud etc etc... Så hur är det egentligen, har alla på FL söta barn?

Min dotter är givetvis sötast i världen, symetrisk som få och ett docklikt utseende.
    Min systers dotter är inget vidare söt, rödflammig, stor som satan och en lite sned näsa.
    Min svägerskas son har ett utåtstående öra, och ganska platt huvud. Inte sött alls.
    Min bästa kompis fick 2 perfekt barn. Så söta redan ifrån början.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-08-31 00:07
    Okej, visste inte att detta var så känsligt. Min enda fråga var om alla på fl har söta barn.

Vill tillägga att bara för att man anser att det finns fula barn så betyder det inte att man är ytlig och har en rutten insida.
    Det betyder inte heller att jag inte kan förstå att folk kanske inte delar min åsikt om att min dotter är sötast i världen.

Det finns fula människor i alla åldrar. Bara för att barn är oskyldiga så behöver dom inte vara vackra! Precis som att alla gamla tanter heller inte är söta.

Och alla har olika definitioner av vad som är sött givetvis. Och nej, bara för att man har stora öron är man inte per automatik ful. Det var ett exempel!

Skärpning nu! :)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-08-31 16:12
    Var ju inte meningen att folk skulle sitta och jämföra sina barn. :) Tycker alla era ungar är söta som visats upp här. Och inte alls några som i mina ögon ser konstiga ut.

Och nej, jag tänker knappast lägga ut bild på min dotter på detta knäppa forum! :D
  • Svar på tråden Alla barn är INTE söta.
  • Hyperduttan

Har BARA sett extremt söta och fina barn i denna tråd, sådetsååååå! Hjärta

It doesn't take an astronaut to float in space...
  • viseversa
    Hyperduttan skrev 2011-08-31 10:21:18 följande:
    Har BARA sett extremt söta och fina barn i denna tråd, sådetsååååå! Hjärta
    me too!
  • LillaMjau

Haha! När jag fick se min dotter för första gången tyckte jag synd om henne för jag tyckte inte hon var så jättesöt. Fasiken, ungen hade ju ingen haka!

Däremot är hon vansinnigt söt nu med en liten haka som hon sticker upp i luften när hon ska se viktig ut. Fantastiskt gulligt! Däremot betvivlar jag att alla delar min och hennes pappas åsikt i frågan.

• Rulltrappa
    Natosh skrev 2011-08-31 08:51:17 följande:
    Om det där var en "ful" bebis vill jag se ett exempel på en "söt" bebis?

(För tydlighetens skull tyckte jag alltså att det inte var en ful bebis)

Jag tror inte att andra människor vill att jag lägger ut bilder på deras barn. :) Nu var det här kortet taget när han bara var någon timme gammal och jag ska påpeka att jag tycker att de flesta helt nyfödda barn ser väldigt otäcka ut. Men just han var det konstigaste jag sett. :)
  • painfulpleasure

Det finns såklart barn som är skitfula.
    Jag hatar när föräldrar frågar mig om deras barn inte är världens sötaste, eller bara söt, fin eller vacker.
    Jag har så himla svårt för att ljuga. 

• kmp
    Anonym (Frågvis.) skrev 2011-08-30 17:35:27 följande:
    Jag var ett fult barn kan jag lova! (Enligt mina föräldrar var jag världens finaste). Men jag har sett kort, hua! Sluta vara så känslig nu. Det är ju sant att alla barn inte är söta.
    Jag med.
    Det tog mig 30 år att få mina föräldrar att erkänna att jag var nog inte klassiskt vacker som bebis/barn, men självklart var jag det för dem.
    Jag hade knallrött hår, blonda ögonbryn och fransar + att jag bara hade en framtand mellan 2-6 år.

Men jag var världens gladaste och charmigaste.
  • Rulltrappa

viseversa skrev 2011-08-31 08:44:31 följande:
    ha ha nej jag tycker inte han var ful. jag log när jag såg bilden. hade velat krama på honom. Lilla trollunge=)

Men det är ju för att man vet att han är liten, mjuk, varm, fjunig, luktar bebis och gör små bebisljud. :) De blir ju inte mindre mysiga för att de ser ut som Toker. :)
  • Mammaskärlek
    Anonym (buddha) skrev 2011-08-31 10:03:23 följande:
    Ja, verkligen ett speciellt utseende har de båda två. Inte vad jag skulle kalla söta direkt. Lite Jay Leno över äldsta dottern. Och den yngsta... no comments.

(Ja, sanningen, men skyll dig själv om du lägger ut bilder på dina barn sådär. Har du ingen integritet?!)
    Du är verkligen inte vad jag skulle kalla en vacker person!!!!
  • ejenny

och skapa en hel tråd för att konstatera något som för gemene förälder inte spelar in ett dugg.... skiter väl i hur andras barn ser ut... huvudsaken jag älskar mitt eget barn. ful eller inte. Skärp dig själv FF

• mikipiki
    Länisen skrev 2011-08-31 09:46:08 följande:
    Men snälla, låt folk lägga ut bilder på sina barn om de vill. Jag tror att alla som lagt ut bilder gjort det för att de är stolta över sina barn, inte för att söka bekräftelse. Jag har i alla fall inte sett någon som frågat om deras barn är gulligt eller inte.
    Det har jag..
Svar på tråden Alla barn är INTE söta.