• Anonym (Frågvis.)

Alla barn är INTE söta.

Så är det. Vissa barn är skitfula. Och nästan alla nyfödda är otroligt fula. De flesta barn blir automatiskt söta efter ett tag när man lär känna dom. Men väldigt få är söta ifrån start.

Undrar om föräldrar själva ser detta. Att deras barn inte är supersött. Stora utåtstående öron, stor näsa, sned mun, litet huvud etc etc... Så hur är det egentligen, har alla på FL söta barn?

Min dotter är givetvis sötast i världen, symetrisk som få och ett docklikt utseende.
    Min systers dotter är inget vidare söt, rödflammig, stor som satan och en lite sned näsa.
    Min svägerskas son har ett utåtstående öra, och ganska platt huvud. Inte sött alls.
    Min bästa kompis fick 2 perfekt barn. Så söta redan ifrån början.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-08-31 00:07
    Okej, visste inte att detta var så känsligt. Min enda fråga var om alla på fl har söta barn.

Vill tillägga att bara för att man anser att det finns fula barn så betyder det inte att man är ytlig och har en rutten insida.
    Det betyder inte heller att jag inte kan förstå att folk kanske inte delar min åsikt om att min dotter är sötast i världen.

Det finns fula människor i alla åldrar. Bara för att barn är oskyldiga så behöver dom inte vara vackra! Precis som att alla gamla tanter heller inte är söta.

Och alla har olika definitioner av vad som är sött givetvis. Och nej, bara för att man har stora öron är man inte per automatik ful. Det var ett exempel!

Skärpning nu! :)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-08-31 16:12
    Var ju inte meningen att folk skulle sitta och jämföra sina barn. :) Tycker alla era ungar är söta som visats upp här. Och inte alls några som i mina ögon ser konstiga ut.

Och nej, jag tänker knappast lägga ut bild på min dotter på detta knäppa forum! :D
  • Svar på tråden Alla barn är INTE söta.
  • enny signatur
    Indianica skrev 2011-08-31 11:24:30 följande:
    Men alltså det finns oacceptabla lögner och så finns det vita lögner som underlättar de sociala relationerna.  Jag personligen tycker att det "hör till" att man säger att en nyfödd bebis är t ex söt eller ljuvlig eller fin istället för att t.ex. säga "Det gjorde du bra" och syfta på att mamman klämt ut barnet. Man kan säga både och, men inte bara syfta på förlossningsarbetet, anser jag! Som nybliven förälder är man ofta känslig och behöver faktiskt få höra att ens barn är fint, det visar väl inet minst den här tråden? (tänker på alla bilder)
    Varför måste man få höra just det? Är det inte upskattning som behövs, måste det vara att barnet är sött? Är det mer värt då?
  • ShutUp

Men jösses!! Va detta ett försök till att provocera?

Och ni som blir upprörda, snälla rara bry er inte Hjärta

• NeLi
    Indianica skrev 2011-08-31 11:24:30 följande:
    Men alltså det finns oacceptabla lögner och så finns det vita lögner som underlättar de sociala relationerna.  Jag personligen tycker att det "hör till" att man säger att en nyfödd bebis är t ex söt eller ljuvlig eller fin istället för att t.ex. säga "Det gjorde du bra" och syfta på att mamman klämt ut barnet. Man kan säga både och, men inte bara syfta på förlossningsarbetet, anser jag! Som nybliven förälder är man ofta känslig och behöver faktiskt få höra att ens barn är fint, det visar väl inet minst den här tråden? (tänker på alla bilder)
    jag drar inte ens med vita lögner. varför ska jag behöva ändra på mig bara för att tillfredställa en nybliven mamma?
  • Anonym (bigmama)

Mina egna barn är det finaste som finns för mig men så är det bara. Så är det för dom flesta. Ja tycker inte det finns fula barn och bebisar är ju inte fula. Ja fattar inte hur man kan jämföra andras barn med sina egna. (rutten tråd) TS sluta tro att du äger den sötaste dock dottern i världen hon är det för dig så känner vi flesta för våra barn men ja skulle inte starta en tråd om en sådan sak du gjort. Och heller inte skryta ute eller jämföra med mina vänner. Tycker alla mina vänner och familj är en fin familj med mycket kärlek att ge. Jag själv har alltid fått höra hur bra jag ser ut men jag själv tycker inte att jag är bättre eller finare ändå. Stakars sambo till dig som har en sånt pucko och ytlig flikvän eller så är du en trofe som han byter ut när du blir äldre.

• Hippopotame1

När jag och min bror var små sade pappas släktingar till min mamma:

-Åh vilka söta barn! Men du vet väl att söta barn blir fula när de växer upp? 

Hallå social kompetens? Hähä.

• Anonym (Maria)

Har inte läst igenom hela tråden...

Men jag känner det är mer ett uttryck.. Man säger åh vad söt även om man inte alltid tycker det.. Och alla föräldrar älskar väl sina barn och tycker dom är sötast i världen...
    Min son är super söt, ibland och ibland ser man hans mindre fina sidor.. Jag tycker däremot än så länge han är sötare/vackrare än både mig och pappan och att han verkar ha tagit det finaste han kunde av oss båda. Men så finns såklart sötare barn...

Men det kan man väl inte hänga upp sig på.. Ens barn älskar man oavsett om dom i skönhetsmått mätta inte är sötast men alltid kommer vara det vackraste för oss deras föräldrar.

(vi lever i en alldeles för skönhets beroende värld)

• NeLi
    Alecto skrev 2011-08-31 11:32:10 följande:
    Min son är utvecklingsstörd och jag kan inte se att han ser annorlunda ut på något sätt - är barn med tex DS mindre söta än normalutvecklade barn för de inte följer idealet som finns?

Och ja - det är känsligt för mig att folk slänger ut sig att någon nästan ser utvecklingsstörd ut på samma sätt som jag avskyr namn som mongo, miffo och cp som skällsord.
    (lägger in en bild på min son för att visa att utvecklingsstörda faktiskt är fina de oxå)

kanske OT men vissa saker gå jag bara igång på...
    Jag är ledsen att du tog åt dej, men det var så hans dotter såg ut, och det fanns inget annat ord att beskriva det på. Det måste ju vara tillåtet att uttrycka sig så när det faktiskt var så. Det betyder dock inte att jag har något emot utvecklingsstörda barn (jobbar med dem), och visst finns det även söta utvecklingsstörda barn. Liksom det finns fula. Det finns fula "normala" barn, och så finns det söta. Min killskompis barn tilhörde kategorin fula.

och din son ser ut som ett glatt charmtroll för övrigt..
  • NeLi
    Anonym (Lärare) skrev 2011-08-31 11:42:16 följande:
    Måste vara en väldigt LÅG ålder på de skrivande personer som är i denna tråd, alternativt LÅG intelligensnivå?

Varför lägga upp bilder och diskutera hur vida ens barn är fina eller fula?
    Alla individer är vackra på sitt sätt oavsett hur man ser ut. Inta undra på att mobbning uppstår i alla åldrar =( fy skäms. Varför kategorisera någon utefter utseendet? Viktigast är väl att vara någorlunda frisk och laglydig medborgare där man är inkluderad oavsett, inte exkluderad!
    men herregud, man har väl rätt att tycka barn är fula eller ej. det betyder ju inte att man behandlar dem annorlunda. När de växer till sig tillkommer ju även personligheten som gör att de flesta förvandlas. när folk lärt sig prata "ser" jag inte längre personen utan jag lyssnar till den och dömer den efter ifall den är rolig, trevlig och lätt att umgås med..
  • Anonym (Hey jo)

Min fina unge. Ingen är vackrare än du!

Håller ni inte med? 

• Faile

Alla barn/bebisar är söta, även de som är "fula".

Sluta jiddra, börja trolla!
Svar på tråden Alla barn är INTE söta.