Någon som ska börja med Pergotime i september?
TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-08-31 08:55
Hej är det någon som ska börja med pergotime den närmaste tiden? =)
TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-08-31 08:55
Hej är det någon som ska börja med pergotime den närmaste tiden? =)
Idag när jag vaknade gick jag direkt för att kolla om d kommit nån post, väntar ju på brev fr läkaren. Men INGET brev :( suck va irriterad jag blev, o tel.tiden dit hade redan varit så blev bitter. Åkte på ett spinningpass för att få ut frustrationen lite ;) Efter passet hade jag missat samtal fr gyn. Så jag ringde upp o då sa dom att det borde väl vara dags för mig att komma in, innan min ev ÄL.. JATACK det är på tiden tänkte jag. Så imorgonbitti ska jag dit på äggledarspolning. Huj låter ju verkligen inte som en trevlig undersökning, men det kommer att vara "skönt" efteråt, att få veta om det är ngt som spökar där eller inte. Så nu e jag lite lugnare än imorse iaf :)
Delih, det låter ju bra att det har varit svaga sträck på dina grav test! Tror det betyder ngt bra jag iaf :D När har du BIM?
Usch fick den där klumpen i magen igår, när känslan av att "alla andra" blir gravida hit o dit. Fick sms av min sambo igår kväll om att hans kompis o flickvän fått barn nu. Jag visste ju att dom va på övertid redan. Men när man väl vet att nu har dom fått barn, så känslan av att skriva "va kul" känns inte helt 100% äkta.... :( Även fast man såklart är glada för deras skull, så känner man lite bitterhet o varför varför kan d inte funka för oss!!? :(
Jag pratar för mycket och svarade inte ens på när jag har BIM.. På söndag, den 15e april :)
Äggledarspolning gör man för att kontrollera att "gångarna är fria" (?) typ :) Inte alltid så lätt att förstå läkarens språk med alla termer hit o dit. Men så förstod jag det iaf. Om jag minns rätt så sa hon ngt om att man för in en kateter o spolar koksalt igenom, låter väldigt ont o jobbigt?!? För att se om vätskan går igenom. Så förstår inte riktigt varför man gör det nu först, jag tycker det borde vara en sak man gör i början av utredningen, för att utesluta att gångarna är "tämpta" elr nått.... Hm..
Det låter bra att ngn blivit gravid efter detta :) Men hon hade kanske ngt som va "i vägen där" o fick det fixat, kanske. Jag lär väl förstå det hela lite bättre imorgon efter undersökningen :)
Jag håller tummarna för att det blir positivt för er denna gång!!:) Inte länge kvar till BIM nu då :D Spännande!Kommer du att testa varje dag fram till bim?
Jag känner mig lite taskig, en kompis fick barn för ca 2mån sedan. Och före det prata vi rätt ofta. Men nu känner jag att hon har den lilla att tänka på, och vill inte ringa hur som helst. Känner mer att hon kanske kan ringa när hon har tid? Jag vet liksom inte heller vad vi ska prata om. Orkar liksom inte prata barn hela tiden. Hon vet iof om att vi försöker, o försökt länge.. Men det blir så krystat allting. Vissa perioder har jag verkligen ingen lust att vara med kompisar som har småbarn, det påminner en så mycket om att vi inte har det. Läste nån stans om att ofrivillg barnlöshet ibland kan jämföras med deprission, att man "stänger in sig mer och inte tar lika mycket kontakt med andra".. Och jag känner att det stämmer in på mig. Jag orkar liksom inte engagera mig så mycket i andra i vissa perioder. Skönt att bara va hemma eller va på gymmet o sköta sig själv...
Ja usch nu vart d ett depp inlägg igen känns det som..... Ska bättra mig :)
Ja visst är det skönt att FL finns :) så man kan skriva av sig till personer som verkligen förstår en! Jag kan ju dock inte förstå hur det känns att få missfall :( Men kan tänka mig att det är en jobbig sorg, spec om man försökt en längre tid o vips så plussar man o blir överlycklig och sen sätter d mitt i allt stopp :( Jag har ju aldrig blivit gravid ännu, så det är lite skrämmande att inte veta kan vi eller inte...
Till dagsens undersökningen nu då. Hoho.
Det var verkligen ingen trevlig upplevelse :( Usch vad obehagligt det var!!
Var rätt nervös där i gynstolen så snappa väl inte upp allt hon sa direkt. Men först skulle dom få tag i livmodertappen, som va lite knepigt "ingen risk för framfall här inte, skojade läkaren" - okej det är väl bra tänkte jag.. Sen när dom (det var läkaren plus en sköterska där) väl fick tag i den så satte det in en kateter tror jag, INTE skönt. och sen såg dom på UL hur det såg ut, sedan blåste(?) eller pumpa, in den där vätskan i livmodern (om jag förstod rätt) o det va väldigt smärtsamt, eller som en väldigt jobbig mensvärk, plus att man kände sig (ursäkta men) bajsnödig. "slappna av och kom ihåg att andas". Sen vätska genom vänstra äggstocken, såg bra ut, men i högra gick det lite trögare, men efter detta så såg allt bra ut. Så förhoppningsvis så kanske det har varit en orsak? att högra äggstocken varit lite täppt elr nått. Sen så sa denna läkaren (en som bara är där ibland, inte min vanliga), att mina prover fr köldkörteln ser ut att vara för hög, TSH prov, 4,0, och det ska helst vara under 2. (jaha varför har ingen reagera på d tidigare då?? tänkte jag). Så nu ska du ta ett nytt blodprov, och om det också är för högt så ska du få börja med levoxin, en tablett om dagen i 3veckor... Jahapp. Så hon skulle ringa idag elr imorgon om jag ska börja med piller elr inte.. Mer piller bara. Nå förhoppningsvis ska det väl hjälpa mig nu då!!! :)