• Rosa fjäril

Någon som ska börja med Pergotime i september?

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-08-31 08:55
    Hej är det någon som ska börja med pergotime den närmaste tiden? =)

• Svar på tråden Någon som ska börja med Pergotime i september?
  • delih

Jag vet inte om jag är så desperat nu så jag låter knäpp. Men har beställt hem en menskopp som ska hålla kvar sambons utlösning efter sex. Har hört att det funkar så nu får vi väl se. Om inte annat så slipper jag använda en handduk som blöja när jag kryper ur sängen :p

• Rosa fjäril

Delhi: kan ju vara värt att pröva;) vi är nog alla lite galna när det gäller att bli gravid;)

• delih

Ja, frågan är bara om jag kommer kunna använda den. Det slog mig inte förrän efter att jag hade beställt den, att jag faktiskt har vestibulit och att det kanske gör fruktansvärt ont att föra in den. Men, vi får väl se :)

• Zaida87
    delih skrev 2012-08-05 22:18:45 följande:
    Ja, det är det värsta. Läkare som tycker olika och så blir det inte alls som man har hoppats på. Det känns ju onödigt att proppa i sig massa hormontabletter om ingenting händer, tycker man. Avskyr verkligen det där "du är ju så ung ännu" så då för dom verkar ingenting vara någon brådis, då man själv redan kanske försökt i månader eller år. Då blir ju de fyra sista månaderna bra länge det också..

Jag har inte varit bra på att fokusera på vikten under sommaren vilket jag sa att jag skulle göra. Mu har jag  dock satt igång igen och har 3 kg kvar innan man vågar höra av sig till kliniken igen. Hoppas jag håller mig till 1kg i veckan så vi kan sätta igång snart igen. Kan ju skylla på att jag ännu inte hört något från dietisten som jag fick remiss på ;)
    Ja det är verkligen märkligt hur olika läkare kan vara. Men det är väl bara att bita i det sura äpplet och fortsätta ett tag till "utan nån större hjälp".... Fick mensen igår =/ Bitter ja... Start med pergo imorgon, ska ta cd 3-7 nu ist för 5-9, vad är d för skillnad på d ritkigt?

Okej, bara 3kg kvar, låter bra det! :) Det fixar du galant! Det är lättare att fokusera på träning o vettig kost nu när sommaren börjar vara över! 
  • Zaida87
    delih skrev 2012-08-07 10:55:11 följande:
    Jag vet inte om jag är så desperat nu så jag låter knäpp. Men har beställt hem en menskopp som ska hålla kvar sambons utlösning efter sex. Har hört att det funkar så nu får vi väl se. Om inte annat så slipper jag använda en handduk som blöja när jag kryper ur sängen :p

Det låter intressant, haha :)
    Jag använda faktiskt menskopp ett tag, men till det ändamålet det var till för ;) Och den var inte alls svår att få in, d va svårare att få ut den! Tyckte att d va knepigt så jag orkade inte hålla på med den, och nu minns jag inte om jag kastade den eller var den kan va... Borde ju testat den till d där också då :D
  • delih

Jag provade menskoppen utan mens, vet inte om den sitter rätt eller inte så jag måste vänta på mensen. Som förövrigt tycks komma själv, fast utan en ägglossning. Om mensen börjar komma själv så hoppas jag att ägglossningen kommer igång snart också då :)

Ja 3 kg är ingenting, men jag har någon slags 2 veckors-förbannelse eller något. Efter 2 veckor går det alltid utför, blir galen på mig själv.

• delih

Hejsan, hur är det med er? :)
    Något positivt resultat ännu från någon?

Jag vet inte alls vad jag ska ta mig till, jag får vänta och se vad det är som händer med mig egentligen. Jag har missfärgarde bruna/blodiga flytningar och blöder vid sex, ringde min gyn och ska på undersökning. PANIK! Tänk om jag har cancer?! :(

Det kan lika gärna vara så att jag bara är känslig för att det var längesedan jag hade mens, så jag tar provera nu utan läkarens medvetande. Dock sa han ju att jag skulle ta provera ibland om jag inte haft mens, och det är ju det jag gör. Fick ingen tid förrän 12:e september så jag tänkte att jag skulle hinna blöda klart precis innan besöket.

Nog för att man kan överleva livmoderhalscancer (vilket jag mer tror på än livmodercancer) men att få barn lär väl vara omöjligt efter det. :/ Gjorde ju cellprovet för bara lite mer än ett år sedan så kan ju inte ha gått så långt om det skulle vara cancer. Vet inte om jag bör vara orolig eller inte. :/

• Zaida87
    delih skrev 2012-08-25 17:50:02 följande:
    Hejsan, hur är det med er? :)
    Något positivt resultat ännu från någon?

Jag vet inte alls vad jag ska ta mig till, jag får vänta och se vad det är som händer med mig egentligen. Jag har missfärgarde bruna/blodiga flytningar och blöder vid sex, ringde min gyn och ska på undersökning. PANIK! Tänk om jag har cancer?! :(

Det kan lika gärna vara så att jag bara är känslig för att det var längesedan jag hade mens, så jag tar provera nu utan läkarens medvetande. Dock sa han ju att jag skulle ta provera ibland om jag inte haft mens, och det är ju det jag gör. Fick ingen tid förrän 12:e september så jag tänkte att jag skulle hinna blöda klart precis innan besöket.

Nog för att man kan överleva livmoderhalscancer (vilket jag mer tror på än livmodercancer) men att få barn lär väl vara omöjligt efter det. :/ Gjorde ju cellprovet för bara lite mer än ett år sedan så kan ju inte ha gått så långt om det skulle vara cancer. Vet inte om jag bör vara orolig eller inte. :/
    Hej, inget positivt här.... Är så less på allt, att det aldrig ska gå så jag vet inte vad jag ska ta mig till snart........ Började med pergo igen denna cykel, är på cd 18 nu och har ingen aning om min ev ÄL.... Jag borde ju ha bokat tid till gyn denna gång, för att kolla om jag får äl, men jag har inte orkat! Den där förbenade telefontiden är på morgonen, och då när jag skulle behövt ringa så jobbade jag flera nätter o då är d omöjligt att ringa på tel.tiden... Och några äl-tester har jag inte heller gjort. Det liksom känns att d kvittar! Även fast d skulle visa att jag får ÄL så har d ju inte hjälpt hittills... :( Så det är bara att vänta o se till bim...... Sen uppehåll en månad, sen pergo igen, då kanske jag måste orkar boka tid till vul....

Nej tänk inte på cancer! Det är det första som kommer upp när man googlar, vad som helst känns d som! Kroppen är så knäpp ibland, så d där kan vara helt normalt, eller att d inte är någon fara alls.
    Hur har det gått med dina 3kilon? Bra antar jag :)
    Om du känner att d går utför efter två veckor, så gör en plan, som sträcker sig över 2v, så att du vet vad du ska laga för mat och vilken träning du skall göra :) Då är d svårare att tappa fokus!
  • delih
    Zaida87 skrev 2012-08-29 10:33:58 följande:
    Hej, inget positivt här.... Är så less på allt, att det aldrig ska gå så jag vet inte vad jag ska ta mig till snart........ Började med pergo igen denna cykel, är på cd 18 nu och har ingen aning om min ev ÄL.... Jag borde ju ha bokat tid till gyn denna gång, för att kolla om jag får äl, men jag har inte orkat! Den där förbenade telefontiden är på morgonen, och då när jag skulle behövt ringa så jobbade jag flera nätter o då är d omöjligt att ringa på tel.tiden... Och några äl-tester har jag inte heller gjort. Det liksom känns att d kvittar! Även fast d skulle visa att jag får ÄL så har d ju inte hjälpt hittills... :( Så det är bara att vänta o se till bim...... Sen uppehåll en månad, sen pergo igen, då kanske jag måste orkar boka tid till vul....

Nej tänk inte på cancer! Det är det första som kommer upp när man googlar, vad som helst känns d som! Kroppen är så knäpp ibland, så d där kan vara helt normalt, eller att d inte är någon fara alls.
    Hur har det gått med dina 3kilon? Bra antar jag :)
    Om du känner att d går utför efter två veckor, så gör en plan, som sträcker sig över 2v, så att du vet vad du ska laga för mat och vilken träning du skall göra :) Då är d svårare att tappa fokus!
    Så typiskt, jag förstår att du inte orkar. Jag verkligen avskyr dessa telefontider, jag gör så att jag alltid kontaktar min klinik på mail för då vet jag att de ringer upp då de har tid.

Jag tog beslutet själv att börja med provera för att kunna blöda ut den säkerligen stora mängd slemhinna som finns. Jag blev sedan orolig att jag förvärrat situationen och kontaktade min gyn som sedan sa att jag gjorde helt rätt. PUH! Så imorgon ska jag ta sista tabletten och hoppas att jag börjar blöda på måndag. Just nu finns inga biverkningar alls, förutom att jag i början fick ont i äggstockarna.
    Småblödningarna har upphört och jag blöder inte längre vid sex och det hände typ 3 dagar in på provera-kuren. Jag vet inte om det är proveran som påverkat detta men jag hoppas det, så det inte bara har valt att ta ett uppbehåll.

Viktnedgången skäms jag över, jag bara ger upp trots att det endast är 5 jäkla kilo jag ska gå ner. 5 kilo, jag går ner 2 och ger upp. Skämmes bör jag göra, men jag orkar bara inte. För mycket press, för JAG är det enda skälet att vi än så länge är barnlösa. Herregud, denna tråd började med ett gäng optimister och nu känns det som att jag skrämt iväg alla. haha Snart är det exakt ett år sedan tråden skapades dessutom.

Jag är nyfiken på hur det går för TS med IVFen. :) Vad text det blev märkte jag.
  • Rosa fjäril

Hej jo vi kämpar på ned ivf nr 2!!!

Vi kämpar på alla i denna tråd och ingen är sämre än någon annan!!!

Dheli: be din man/sambo hjälpa dig med dom 3 sista kg! Du fixar det!!

Svar på tråden Någon som ska börja med Pergotime i september?