Inlägg från: Sarah f |Visa alla inlägg
  • Sarah f

God doesn´t make mistakes

Roisin Dubh skrev 2011-09-01 14:03:11 följande:
    Jag är bunden att hålla med än en gång.

Det är onekligen ärligt och modigt att skriva det men man hoppas ju att Boll inser att problemet ligger hos henne själv och att det inte hör till vanligheten att känna så.
    Från vad boll skriver så är hon fullständigt medveten om sina tankar och reaktioner och gör det hon ska för att inte utsätta någon för obehag. Att vara så rak och ärlig i en tråd med så känsligt ämne är starkt och hon utlämnar sig åt en lynchmobb i princip om det vill sig illa.
  • Sarah f
    HeidiiD skrev 2011-09-01 14:08:35 följande:
    Så du menar att folk med DS är mindre värda ? Nej jag tycker inte att människor som du ska få barn! Säg inte att det beror på att du inte skulle "orka" ett barn med just DS för just precis satt du och predikade om hur äcklad du blir utav barn/vuxna med DS, men sånna som äcklar mig det är du! Menar du då att dom är äckliga för att dom har ds ? men dom är ju också människor, med hjärta och känslor! Du får mig att kräkas!!!

Det är inte alls vad hon skriver. Hon berättar att just hon reagerar på den avvikelsen och hon är medveten om att hon inte ska föda barn med det syndromet.
  • Sarah f
    HeidiiD skrev 2011-09-01 14:12:53 följande:
    och du kan inte läsa ? Tidigare inlägg skriver hon hur hon äcklar sig utav människor med DS! 
    Ja, men hon skrev inte att människor med DS är äckliga. Hon beskrev sina känslor utifrån de förutsättningar hon har.
    Jag kan visst läsa minst lika bra som du, vad det verkar! 
  • Sarah f
    bad gyal skrev 2011-09-01 14:16:19 följande:
    Vem är det som sagt att bara för att någon föds med missbildning så har gud gjort ett misstag?

Det är väl tack vare hur mamman har valt att leva, eller om det blivit något fel i generna...

Jag vet att Gud finns...

Hmmmm...ska mamman ta skulden för missbildningar?
  • Sarah f
    bad gyal skrev 2011-09-01 14:24:19 följande:
    Herregud det är väl självklart att hur mamman har levt under graviditeten påverkar hur barnet blir!

Tex ska man äta mycket folsyra under dom första tre månaderna, inte röka cigaretter eller ta medicin, så varför skulle mamman inte ta skulden för barnets missbildningar?! 
    Hur relaterar detta till trisomi 13? Eller 21?

Hur många missbildningar provocerar mamman fram? Får hon "rätta till dem" genom att genomgå abort?

En mamma som äter folsyra, inte röker eller dricker men får ett missbildat barn; vad har hon då gjort för fel?

Är DS en missbildning?      
  • Sarah f
    bad gyal skrev 2011-09-01 14:25:56 följande:
    Alla som tror på Gud lever i frid och blir lyckliga. Det spelar ingen roll om du inte har mat för dagen, du är lycklig ändå...
    Det ska jag meddela Afrikas Horns befolkning. De är olyckliga i onödan.
  • Sarah f
    puss skrev 2011-09-01 14:26:46 följande:
    alla som tror på gud lever inte i frid, faktiskt. det händer att religion orsakar en viss osämja.
    Nu skojar du nog lite? Väl?
  • Sarah f
    bad gyal skrev 2011-09-01 14:28:01 följande:
    Tänker du dig att det är Guds fel att människor krigar? Eller är Gud ond bara för att du har valt att knulla runt utan kondom och får sjukdomar? Är Gud ond för att du har valt att leva fel så du blir sjuk?

Jag är väldigt intresserad av att höra dina svar. 
    Du menar på allvar att alla sjukdomar är självförvållade?
  • Sarah f

Jag hade inte en aning om att missbildningen DS orsakades av osyddat sex med flera partners. Här får man lära sig!

• Sarah f
    bad gyal skrev 2011-09-01 14:31:42 följande:
    Självklart. Du har inte berest och har sett olika kulturer?

Hur kommer det sig att människor i Sverige som har allt men inte Gud blir olyckliga och begår självmord, medan dom  på Jamaica där alla inte har allting men Gud, är så mycket lyckligare?

Lite röka så blir man inte så hungrig...
    Har inte hört så mycket om svältkatastroferna på Jamaica, men jag har kanske inte rest lika mycket som du?

Svar på tråden God doesn´t make mistakes