Inlägg från: Sarah f |Visa alla inlägg
  • Sarah f

God doesn´t make mistakes

Kattdamen skrev 2011-09-02 09:09:03 följande:
    Du måste inse att det inte är ett angrepp på din dotter. Folk vill inte ha ihjäl din dotter.

De väljer abort om de känner att de inte kan eller orkar med ett barn med ds. Det är väldigt bra, för annars skulle detta barnet ha det förjävligt. Eftersom det skulle vara oönskat.
    Kan bara hålla med.
  • Sarah f
    Kattdamen skrev 2011-09-02 09:09:03 följande:
    Du måste inse att det inte är ett angrepp på din dotter. Folk vill inte ha ihjäl din dotter.

De väljer abort om de känner att de inte kan eller orkar med ett barn med ds. Det är väldigt bra, för annars skulle detta barnet ha det förjävligt. Eftersom det skulle vara oönskat.
    Det är inte heller någon som menar att DU borde gjort abort, inte sant.
  • Sarah f
    puss skrev 2011-09-02 07:54:20 följande:
    "selektiv avel"? men shit...
    okej, du känner dig kränkt. det är DIN känsla. det har inget med andra människors beslut att göra.
    vissa vill göra abort, andra inte, och inget av dom valen har nåt som helst att göra med vare sig dig eller din dotter.
    sluta upp att ta så illa vid dig av folks val, de angår inte dig.
    folk väljer inte abort för att de hatar din dotter, som du verkar tro.

I mångt och mycket sätter sig TS i centrum för världens samlade attityder och handlingar kring dess egna problem.
    Det stämmer inte, kan jag våga påstå.

Det anbelangar inte oss andra om TS har ett eller sju barn med DS, så länge de är väl omhändertagna. Det är hennes val att leva i sin familj och det är en rättighet vi alla har.

Vi har också rätten att inte ta på oss ansvaret för barn vi inte kan ge en bra tillvaro. HURRA, för det!      
  • Sarah f
    Sven Erik Johansson skrev 2011-09-02 09:16:31 följande:
    Man kan räkna olika. "Barn" är bara ett ord.
    Somliga definierar si, somliga så
    Jag räknar även foster i ett relativt tidigt
    stadium som mänskliga individer
    i mina etiska resonemang och det innebär
    att  jag inte skulle uppmana min fru till
    abort om hon visade sig bära på ett
    foster med Downs eller motsvarande.

Varje foster du kommer att bära i din livmoder är dig fritt att kalla vad du vill och föda under vilka omständigheter som än kan bli.
  • Sarah f
    puss skrev 2011-09-02 09:20:02 följande:
    "
    Sarah f skrev 2011-09-02 09:17:44 följande:
    Varje foster du kommer att bära i din livmoder är dig fritt att kalla vad du vill och föda under vilka omständigheter som än kan bli.
    jag är kär i dig.
    Jag är lite skrämt attraherad av dig med, gullet. Men ta mig varligt?
  • Sarah f
    Sven Erik Johansson skrev 2011-09-02 09:21:46 följande:
    Hur mågna veckor är du för fri abort: 18 VECKOR som i SVERIGE eller 10,12 eller 13 VECKOR som i ANDRA LÄNDER MED FRI ABORT?

Själv har jag en 0-VISION vad gäller aborter oavsett hur mågna veckor det finns eller inte finns fri abort
    rent lagligt. Sverige har INGEtT abortförebyggande arbete värt namet och har höga siffor per kapita jämfört med andra europeiska länder.

Om min fru bar på ett foster emd DOWNS skulle jag inte uppmana henne till abort.

Om du har nollvision, varför diskuterar du alls fosterdiagnostik?
  • Sarah f
    Kattdamen skrev 2011-09-02 09:23:22 följande:
    Nope.

Förlåt, jag riktade mig till TS! Blev lite snabb där!
  • Sarah f
    Sven Erik Johansson skrev 2011-09-02 09:23:39 följande:
    Jag har ingen livmoder MEN  mina etiska principer är sådana att jag inte skulle uppmana
    min fru att göra abort om hon bar på ett foster med Downs , anlag för dyslexi, färgblindhet osv.

Utav de tre saker du nämner är det bara möjligt att screena en, vad jag vet. Varför placera diskussionen i fantasin när verkligheten har tillräckligt att erbjuda? Ännu en gång, du är helt emot abort så varför spekulera i något du redan förkastat åtskilliga gånger    

• Sarah f
    Sven Erik Johansson skrev 2011-09-02 09:25:44 följande:
    Just därför och för att jag vill slå ett slag för
    Downsdrabbades människovärde.
    Vem har yppat något om deras lägre människovärde mer än TS i sina anklagelser?
  • Sarah f
    puss skrev 2011-09-02 09:27:40 följande:
    men säg inte "drabbad" så ts hör.
    nej, säg "begåvad"

Svar på tråden God doesn´t make mistakes