• Kajee

Wordfeud

puff igen

?I, not events, have the power to make me happy or unhappy!
  • Kajee
    PiaMaria skrev 2011-09-24 13:40:23 följande:
    jag e så kass på detta, men finns detta till iphone?????
    och vad heter det när man söker?

Fördelen är att det finns för både iphone och android, så man kan spela med i vem som helst som har en smartphone och som har laddat ner appen (och loggat in sig i systemet så att säga).
  • Kajee

Nu har jag lagt till er alla på vänlistan. (Alla utom lovebuz som inte verkar finnas kvar?)

Måste starta lite nya matcher och det är bättre att spela med spelvilliga istället för slumpade och lättare om jag har med mig er i mobilen. :)

• Kajee
    Gurkan skrev 2011-09-24 14:06:44 följande:
    Wordfeud använder sig av dsso.se enligt idg.se
    Om det stämmer eller ej vet jag inte. Jag stör mig inte på att man kan böja ord men jag retar mig på att man kan lägga s efter i stort sett allt och det skapar ord som inte ens finns. Lägg där till att man kan lägga "ord" som ABC och få det godkänt känns lite så medan ord som LA inte går igenom.
    Man får helt enkelt pränta in konstiga ord och komma ihåg dem :)

jag tycker den slumpmässiga planen är skitrolig, man kan få vansinniga poäng för enkla ord och som kan slänga om spelet helt! 

Jag har också hört att det är dsso som gäller.
    CD går men inte LP. Ologiskt så det förslår. Min kompis la ordet sylts igår - hur ofta användrer man den böjningen egentligen? Men jag slog tillbaka med ordet omboka över en TW och en DW = 66p. 

Jag har yttert blandade känslor för den slumpade planen. Många poäng är ju kul, men ibland är det helt hysteriska poäng som det aldrig går att komma igen emot. De roligaste matcherna är de som är jämna. 
  • Kajee
    Gurkan skrev 2011-09-24 15:37:14 följande:
    Det är klart kul att vinna men jag spelar mest för spelandets skull och utmana mig själv, hjärngympa när man är föräldraledig så det gör inget om någon ligger 200 poäng framför mig bara för de lyckades pricka in massor med tw och dw och tl och dl.

Sylts... Teve funkar ju med 

Jag tänker på samma sätt, vilket retar min tävlingsinriktade kollega enormt. Han vinner en del just nu och tycker att det borde knäcka mig, men jag gillar ju själva spelet i sig.
  • Kajee
    Chazz Michael Michaels skrev 2011-09-24 23:19:50 följande:
    Det handlar inte om att "lyckas pricka in DW och TW etc" utan om att inte bjuda på sådana lägen i den mån det går.

Det gäller väl både och...
  • Kajee

Här får man inte vara borta länge. Jag har addat de senast tillkomna nu hopas jag (skrik till annars).
    Välkomna!
    Nu är vi 30 stycken i den här "gruppen".  

Någon annan som har haft problem med uppkopplingen på WF idag? Jag blir tokig över att inte få iväg mina ord utan måste vänta hela tiden när jag väl hittat dom. 

• Kajee

Välkomna ni också. 32 stycken nu. Blir ni inte utmanade så tveka inte att göra det själva. mitt rekord är sju parallella spår och då är det ett under att jag har koll på mina elevers skrivande under lektionerna när huvudet är så fullt av bokstäver. Tungan ute Drömmer 

• Kajee
    Habaladabala skrev 2011-10-01 07:10:37 följande:
    Jag vill spela!
    Nick: Helena...

En fråga bara för att förtydliga: Är det nick Helena med tre punkter efter?
  • Kajee
    Habaladabala skrev 2011-10-02 00:01:05 följande:
    Kajee, Ja precis.

Emmacornelia skrev 2011-10-02 00:05:31 följande:
    Jag vill ha nya spelkompisar! Emmacornelia heter jag :)

Game on!
Svar på tråden Wordfeud