• Kajee

Wordfeud

Habaladabala skrev 2011-10-02 07:41:09 följande:
    Man får tydligen bara ha 30 matcher igång samtidigt...

Ha ha ha
    Jag har aldrig testat så många parallella. Lycka till! Skål (Och det kan jag säga eftersom du inte spelar mot mig just nu.
    ?I, not events, have the power to make me happy or unhappy!
  • Kajee
    iaseia skrev 2011-10-02 13:15:04 följande:
    Orkar inte lägga till alla så den som vill spela mot mig får läga till mig.

Jag heter Mathce och hatar när folk resignar för att de inte guillar att spela det bord som är lagt
    Vet inte hur många ja spelat mot som resignat med förklaringen att de itne vill spela random, konstigt att jag har lett med ganska mycket när de har gett upp.
    Så vill du inte spela random så gå inte med i ett random bord.

Jag kan spela vilket som, spelar alltid klart... Hur bra eller dåligt jag ligger till.

Min erfarenhet av det här gänget är att ingen lägger sig. Alla (dom jag spelat med) är ganska aktiva dessutom, men jag tycker att det är helt ok om övriga livet går före ibland eller att man funderar ett tag på vad man ska lägga. Jag håller med om att även om man inte gillar spelplanen så kommer man inte med det argumentet mitt i spelet. Antingen accepterar man inte spelet eller också så säger man till på en gång när maninser att det är en random spelplan.
    Hoppas att du får många bra matcher här i alla fall. 
  • Kajee

Jag har er alla i telefonen nu. Bra att ha er med när jag inte har datorn påslagen utan tex på bussen på väg till jobbet. Vi är 34 stycken just nu.
    Lite roligare trots allt att spela mot er än vem som helst i Sverige. 

• Kajee

puffar lite

• Kajee

Här fungerar det utmärkt utan att jag loggar in på flera dagar märker jag.
    Jag har spelat WF, men det är ju lite mer lättåtkomligt.

Appropå det ni har skrivit de senaste sidorna...
    Man kan skriva CD, men inte LP. Det är något som stör mig. Jag kunde inte skriva simblåsa, men isblå gick bra. Zest fungerar inte, vilket också irriterar mig. Landåer och kolare hade jag rullat på idag om inte den där ordlistan vore totalt skev.

C
    WC, TBC, ACNE

Z
    AZUR, AZTEK,  AZER, JAZZ (kräver en tom bricka eftersom det bara finns en Z-bricka), ZINK, ZULU, ENZYM, KAZAK, ZEBRA, ZELOT ZENIT, ZOOMA

Sen har ni alla varianter och böjningar på de här orden som fungerar i WF. Tex zinkS
    Knäppt, men det fungerar.

• Kajee
    Tant Groda skrev 2011-10-19 07:56:13 följande:
    Lustigt att vissa förkortningar på sjukdomar fungerar men andra inte. Det där med att man kan sätta s efter allt är ju helknäppt!
    Ja det är helt klart inte så kul rent sportsligt.

Spelade färdigt en oerhört jämn match igår. Vi hade väl båda 3-4 brickor kvar och man visste att den som lägger sista brickan vinner. Och det var jag som gjorde det.  
  • Kajee

Fick just en spelinbjudan av min 13-årige son. Hur elak ska man vara tycker ni?

• Kajee
    Svennis skrev 2011-10-22 17:42:13 följande:
    Man ska vara snäll

Jag ska säga dig att det är väldigt svårt att undvika att lägga på tripplar. Dels för att det är en instinkt att göra det och dels för att det ibland inte går att undvika när han lägger som han gör.
    han la rulad och då frågade jag om han visste vad det var och det gjorde han förstås inte. Så jag tror att han tar hjälp av storasyster eller någon fuskapp. Men det är ok i hans fall tycker jag.
  • Kajee
    Tant Groda skrev 2011-10-22 18:24:59 följande:
    Min svärfar spöar skiten ur mig, så var snäll första rundan och sen ge järnet kajee

Råkade få 1026 poäng!?! Spelade random och första ordet kunde jag lägga på bara tw och allt, kändes nästan dumt

Jag gillar inte random. Den kan ge helt omöjliga poäng att komma ikapp redan från start. Jag gillar en jämn match bättre.
    Sonen beklagade sig nyss "det går itne så bra för mig" skrev han. Men han ville inte börja om. Jag är i alla fall glad att mina tonårsbarn vill lägga så mycket tänk på och tillsammans med sin mamma.  
  • Kajee
    Tant Groda skrev 2011-10-23 21:43:09 följande:
    Kajee: kan tycka att random är helt okej! Jag förlorar ju ändå. Men detta kändes ju inte helt okej!

Allt är relativt.

Nu är vi förresten 44 från FL som spelar. Jag hoppas att ni har många roliga matcher där ute. Jag försöker bjuda in er vartefter men kan nog inte ha för många igång samtidigt.   
Svar på tråden Wordfeud