• Forumvärd

    Vem blir årets coolaste glasögonbärare? Rösta på din favorit!


    Vem blir årets coolaste glasögonbärare? Cool
    Rösta på din favorit!

    Du kan rösta t.om 8/9 och vinnare meddelas 9/9

    Vinnaren vinner en resa till The reef i Fredrikshavn till ett värde av 5000:-
    www.thereef.se

    Lycka till!

    Här kommer de nominerade:

    1. Toev
    2. Arkeologitjejen
    3. Mamma till två barn4. Naddiz5. GulTussilago


    Eventuell vinstskatt betalas av vinnare.

     


     

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-09-20 13:36
    Här hittar ni vinnaren!
    Grattis!

    www.familjeliv.se/Tavla_och_vinn/1.1353914
    Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Vem blir årets coolaste glasögonbärare? Rösta på din favorit!
  • Forumvärd
    power skrev 2011-09-06 07:57:49 följande:
    har hängt med i tråden men inte skrivit.
    hur kan det vara ot att kommentera utseende i en tråd som är en tävling i utseende?
    då är det ju utseendet som ska bedömas, hur ska man kunna låta bli att kommentera vad som är själva ämnet?
    men för all del, hit med en varning och ge mig inget svar på frågan.
    Det går bra att diskutera tävlingens utformning men inte i själva omröstningstråden.
    Starta gärna en egen tråd och diskutera vidare i den!
  • Forumvärd
    rosyposy skrev 2011-09-06 19:30:36 följande:

    Driver du med mig?

    Man får alltså inte meddela åsikten att man tycker det här är en skittävling som går ut på att poängsätta barns utseende?
    Bäst att man är tyst då...   

    Det är okej att kommentera bilderna utifrån de regler som gäller på forumet.
    Det är däremot inte okej att kalla barnen extremt fula vilket har förekommit i tråden.
    Men du får mer än gärna kommentera bilderna så länge det inte handlar om att kränka de som deltar i tävlingen.
    Det är inte tillåtet någonstans på forumet    
  • Forumvärd
    rosyposy skrev 2011-09-06 20:46:56 följande:
    Men är det barnen eller föräldrarna som egentligen deltar i tävligen.
    Kränkning är ju väldigt individuellt, vet vi säkert att barnen i tävlingen vill vara med i en skönhetstävling? Kan inte tävlingen i sig, rent teoretiskt, vara kränkande för barnen?
    (Ja jag kanske drar saken till sin spets men sådana här tävlingar ÄR osmakliga och går emot allt annat man diskuterar när det gäller mobbing och bedömning av andra människor baserat på utseendet).  
    Att kommentera en bild rent generellt i trevliga ordalag är som sagt helt okej. Det som har plockats bort har varit inlägg där man gått över den gränsen eller när det börjat att handla om t.ex det etiska med att ha fototävlingar där barn deltar.
    Det är visserligen en väldigt intressant diskussion men den ska inte föras i den här tråden då det här är en tävlingstråd.
    Vill man diskutera det rent etiska så går det bra att starta en separat tråd som avhandlar den biten.

    Nu återgår vi till omröstningen!
  • Forumvärd
    jådåsåatt skrev 2011-09-06 22:02:58 följande:
    Svarar ni från FL på frågor om hur ni tänkt när ni har skönhetstävlingar för barn om man startar trådar en separat tråd?
    Absolut! Solig
    Skicka länk till mig!
  • Forumvärd
    Lady Namárië skrev 2011-09-07 08:48:04 följande:
    Normbrytande var ett bra ord. Jag deltog själv i nomneringstråden med bilder på min sexåring. För mig är det lite obegripligt att diskussionen kommit att handla om "söthet". Jag gillar inte skönhetstävlingar för barn, men jag tyckte att det var ganska tydligt att syftet här var att lyfta fram möjligheten att bära sina glasögon med glädje och stolthet.

    Det finns knappt en enda barnbild på mig där jag ser glad ut efter att jag fått glasögon. På den tiden var glasögonen bara ett hinder - stora, fula flaskbottnar med tjocka plastramar som hämmade bäraren och lockade andra att skratta rått.

    Därför var det med en klump i magen jag tog med sonen till optikern för att välja de första glasögonen när han var fem. Vilken lättnad det var att upptäcka rad efter rad av tunna, coola bågar som var gjorda för BARN. Vilken glädje det fortfarande är att min son gillar sina brillor och känner att han kan göra precis vad han vill trots att de sitter där på nästippen.

    DET är coolt, och det var också känslan jag tyckte att den här tävlingen förmedlade. Jag önskar så att jag själv hade velat le som barnen på de här bilderna trots att jag hade glasögon. Och jag är så väldigt, väldigt glad över att min egen son faktiskt gör det.
  • Forumvärd

    Det är många som har röstat!!
    Totalt 418 röster just nu och det är superkul!! Solig
    Fortsätt att rösta under dagen och i morgon meddelas vinnare!

  • Forumvärd

    Ett stort grattis till tävlingens vinnare GulTussilago! Solig

    Du har vunnit en resa till The reef i Fredrikshavn!
    Hoppas ni får en trevlig vistelse!

    Inboxa dina uppgifter till mig! Solig

    Ett stort tack till er alla som deltagit i tävlingen!

    Gå gärna in och läs här varför det är så viktigt att uppmärksamma detta med barns syn och även val av glasögon.
    Här finns det information om vilka tecken som finns och som kan tyda på att ditt barn har problem med synen.
    www.specsavers.se/synvard/alder-och-syn/barn-tonaringar/

Svar på tråden Vem blir årets coolaste glasögonbärare? Rösta på din favorit!