• Anonym

Vårta!!!

hoppas jag la upp detta i rätt tråd... hur som helst, hittade för ett litet tag sen en stor vårta under vänstra stortån, blä! hur får man bort vårtor utan medel? och smittar de lätt? hur smittar dem?

• Svar på tråden Vårta!!!
  • Anonym (svampen)
    Anonym skrev 2011-09-07 22:06:22 följande:
    Jag har sju jävla vårtor under foten som jag inte får bort. Det var en som har smittat av sig.

Har testat vårtfri, wartner, vanligt vårtmedel, nagellack, peta i dem. Inget hjälper.
    Har ni några fler tips?

Frysa kostar 1000:- per vårta kollade jag upp. Jag har inte 7000:- över att lägga på vårtor.

Jag är desperat.
    Jag hade en bunt vårtor på ena foten. För att toppa det hela åkte jag på fotsvamp också. Använde Lamisil engångsdos en gång och vips försvann alla i och med det. Mycket märkligt.
    Så vitt jag vet är det två helt olika typer av bakterier men på nåt skumt sätt försvann de på mig.

Annars om du bor i Stockholm så har ju tex Axelsons elevbehandlingar för lägre pris.
  • Jessa med 3

Myrsyra skulle det stå. Autocorrect...

• Anonym
    Anonym (svampen) skrev 2011-09-07 22:10:26 följande:
    Jag hade en bunt vårtor på ena foten. För att toppa det hela åkte jag på fotsvamp också. Använde Lamisil engångsdos en gång och vips försvann alla i och med det. Mycket märkligt.
    Så vitt jag vet är det två helt olika typer av bakterier men på nåt skumt sätt försvann de på mig.

Annars om du bor i Stockholm så har ju tex Axelsons elevbehandlingar för lägre pris.
    Det kan vara värt att testa. Försvinner vårtorna av det vore det jättebra.

Jag har tyvärr en bra bit till Stockholm men tack för tipsen.
  • tackförfisken

Jag köpte något på apoteket, kommer inte ihåg namnet. Men man frös bort vårtan... Någon liten apparat som man laddade, höll mot vårtan.. blev ruskigt kallt och vårtan blev vit. Funkade :) men vad hette den?

• EllanEriksson
    Anonym skrev 2011-09-07 21:36:18 följande:
    det får ta en månad om det så vill, huvudsaen är att den försvinner!! ^^ har kladdat på mörkblått nagellack, ser lite kul ut men hoppas absolut att det hjälper :)
    Syrran hade rosa, barn-nagellack.. Det såg skoj ut :P
  • Anonym (svampen)
    tackförfisken skrev 2011-09-07 22:19:24 följande:
    Jag köpte något på apoteket, kommer inte ihåg namnet. Men man frös bort vårtan... Någon liten apparat som man laddade, höll mot vårtan.. blev ruskigt kallt och vårtan blev vit. Funkade :) men vad hette den?
    Wartner
  • Anonym
    Anonym skrev 2011-09-07 22:06:22 följande:
    Jag har sju jävla vårtor under foten som jag inte får bort. Det var en som har smittat av sig.

Har testat vårtfri, wartner, vanligt vårtmedel, nagellack, peta i dem. Inget hjälper.
    Har ni några fler tips?

Frysa kostar 1000:- per vårta kollade jag upp. Jag har inte 7000:- över att lägga på vårtor.

Jag är desperat.
    Satsa på att "döda" modervårtan (den första och förmodligen första vårtan du har) på salong med flytande kväve, sedan blir det nog lättare att få bort resten också när man strypt "huvudnäringen" för vårtorna.
  • Anonym

ojoj här ramlar det in tips. tack hörrni! ska testa med nagellack ett tag annars får jag väl åka och köpa såntdär frysgrejjs :)

• jolle85

Vårtfri är det bästa! Jag köpte min på Life... Man behandlar en gång i veckan.

• Barbabok

Täpper man till en vårta ska man veta att den riskerar att ploppa upp på sidan om, ibland fler. Jag hade en envis i flera år, provade alla huskurer jag hittade inkl. Apoteksmedel, ingen reaktion förutom att den blev större. Tillslut köpte jag ett medel utomlands och då tog det några dagar bara.

Lycka till. 

• Anonym
    Anonym skrev 2011-09-07 17:39:47 följande:
    hoppas jag la upp detta i rätt tråd... hur som helst, hittade för ett litet tag sen en stor vårta under vänstra stortån, blä! hur får man bort vårtor utan medel? och smittar de lätt? hur smittar dem?
    Prova Pleurocaps eller Remasan. Det är exakt samma produkt.
    fortvårtor tar generellt längre tid att leka. Varför vet man inte men vad jag däremot vet av egna erfarenhet är att Pleurocaps får vårtorna att torka bort. Provade med ett paket först och precis innan kapsalrna var slut såg jag hur vårtan blev brunare i färg. (torkade och flagnade bort). Jag köpte två paket till för att verkligen vara säker att viruset skulle gå ur kroppen.

Har lagt ett antal timmar på att googla om eländet... Går tydligen inte att frysa bort eller använda laser. (Hade provat bägge alt. tidigare)
Svar på tråden Vårta!!!