• Anonym (ogift)

    Kolla vem en person är gift med?

    Hur kollar man det om de inte bor tillsammans?

    Och kan man kolla upp vem en person har som bror/syster?

    Hjälp, tack..

  • Svar på tråden Kolla vem en person är gift med?
  • Anonym (ogift)
    Anonym skrev 2011-09-08 23:26:59 följande:
    Du ser ju om en person är gift på om det finns en brun fyrkant med två figurer på eller om det är en grön fyrkant med en figur på. Det är ju inte alltid man är skrivna på samma adress för att man är gifta.
    Lycka till med att få reda på det du vill veta.
    Jag vill veta VEM personen är gift med. På ratsit ser jag att personen är gift men inte med vem.
  • Anonym (ogift)
    Frökenfrågvis skrev 2011-09-08 23:31:12 följande:
    Registrera dig på infotorg.se, jäävligt dyr sida men där ser man allt från skulder/adresser 3 år tillbaks/partner, adress osv..
    Så man kan se där vem en person är gift med? Hur mycket kostar det?
  • MammaTillMaja
    Anonym (ogift) skrev 2011-09-08 23:36:27 följande:
    Så man kan se där vem en person är gift med? Hur mycket kostar det?
    Jepp, där kan man se vem personen är gift med. Hela personnumret på partnern står där, och är man medlem på sidan så kan man leta på personnummer och få fram all fakta.

    Hur mycket det kostar vet jag inte då jag endast använder infotorg´s tjänst via jobbet. 
  • gullican
    Anonym (ogift) skrev 2011-09-08 23:36:27 följande:
    Så man kan se där vem en person är gift med? Hur mycket kostar det?

    Jag fattar inte.....du kan lyfta luren och få informationen gratis på några sekunder utan att ens uppge ditt namn. Istället föredrar du att slösa tid på att leta upp internetsidor och är villig att betala för det också. Du kan dessutom få en massa information om familjeförhållanden på köpet av skatteverket - alldeles gratis. Jag förstår inte hur du kan tycka att det är för offentligt eller vad du nu skrev. Du är ju anonym, kan ställa vilka frågor du vill och det tar några sekunder. Vad är problemet med att ringa? har du telefonfobi så be en vän elle rinboxa mig så kan jag göra det åt dig.
  • Anonym (ogift)
    gullican skrev 2011-09-08 23:46:11 följande:
    Jag fattar inte.....du kan lyfta luren och få informationen gratis på några sekunder utan att ens uppge ditt namn. Istället föredrar du att slösa tid på att leta upp internetsidor och är villig att betala för det också. Du kan dessutom få en massa information om familjeförhållanden på köpet av skatteverket - alldeles gratis. Jag förstår inte hur du kan tycka att det är för offentligt eller vad du nu skrev. Du är ju anonym, kan ställa vilka frågor du vill och det tar några sekunder. Vad är problemet med att ringa? har du telefonfobi så be en vän elle rinboxa mig så kan jag göra det åt dig.
    Men de kommer såklart fråga vad jag heter och mina avsikter.. sedan så får väl personen som jag vill ha information om veta detta. Vägrar jag säga vem jag är, kollar de säkert upp mig.. var jag ringer från.. och kontaktar sedan den personen som det gäller och meddelar detta...

    Eller? Är man helt anonym? På riktigt?
  • gullican
    Anonym (ogift) skrev 2011-09-08 23:51:58 följande:
    Men de kommer såklart fråga vad jag heter och mina avsikter.. sedan så får väl personen som jag vill ha information om veta detta. Vägrar jag säga vem jag är, kollar de säkert upp mig.. var jag ringer från.. och kontaktar sedan den personen som det gäller och meddelar detta...

    Eller? Är man helt anonym? På riktigt?
    Nej, så är det inte alls, det har jag väl skrivit tidigare också? Du ringer och säger "Hej, skulle du kunna kolla om en person är gift och med vem?" och så frågar de vem det gäller, slår det i datorn och ger dig uppgiften. VIll du fråga något mer om barn, syskon, adress till personen eller dennes fru/man eller vad som så gör du det. De frågar inte vad du heter eller vad du ska ha det till och självklart får personen inte veta att du frågat heller.
  • Anonym (ogift)
    gullican skrev 2011-09-09 00:02:52 följande:
    Nej, så är det inte alls, det har jag väl skrivit tidigare också? Du ringer och säger "Hej, skulle du kunna kolla om en person är gift och med vem?" och så frågar de vem det gäller, slår det i datorn och ger dig uppgiften. VIll du fråga något mer om barn, syskon, adress till personen eller dennes fru/man eller vad som så gör du det. De frågar inte vad du heter eller vad du ska ha det till och självklart får personen inte veta att du frågat heller.
    Men stämmer detta då? är det skatteupplysningen jag ska ringa?
  • gullican

    Ja, klart att det stämmer. Jag har själv ringt flera gånger. 0771-567567

  • Anonym (grandwolf)

    Ring till skattemyndigheten/folkbokföringen och fråga! Alla folkbokföringsuppgifter är offentliga! De frågar ine ens varför du frågar!

  • Anonym (ogift)
    gullican skrev 2011-09-09 00:23:17 följande:
    Ja, klart att det stämmer. Jag har själv ringt flera gånger. 0771-567567
    De frågar inte vad man heter? Och kontaktar inte personen man vill kolla upp? Jamen då är det väll bara för mig att ringa dit då :)
  • Anonym (ogift)
    Anonym (grandwolf) skrev 2011-09-09 00:29:45 följande:
    Ring till skattemyndigheten/folkbokföringen och fråga! Alla folkbokföringsuppgifter är offentliga! De frågar ine ens varför du frågar!
    Men varför kan man inte kolla dessa uppgifter på nätet fördå?
  • gullican
    Anonym (ogift) skrev 2011-09-09 00:30:41 följande:
    De frågar inte vad man heter? Och kontaktar inte personen man vill kolla upp? Jamen då är det väll bara för mig att ringa dit då :)
    Ja, ring du bara
    Anonym (ogift) skrev 2011-09-09 00:31:25 följande:
    Men varför kan man inte kolla dessa uppgifter på nätet fördå?

    Du kan ju passa på att fråga när du ringer varför de inte har uppgifterna tillgängliga på nätet när de ändå är offentliga.
     
  • Anonym (grandwolf)
    Anonym (ogift) skrev 2011-09-09 00:31:25 följande:
    Men varför kan man inte kolla dessa uppgifter på nätet fördå?

    Det har väl med PUL att göra ....
Svar på tråden Kolla vem en person är gift med?