tänkertill skrev 2011-09-20 11:17:22 följande:
Najs! :) Det är ju bara runt hörnet. När du sa att ni bor mellan två IKEA så tänkte jag att det kunde vara så... Då kan kanske jag få lite tips om vad man kan göra (med barn) när vi är uppe? Bra barnrestauranger för lunch osv.
Hur länge har ni varit där? Hur hamnade ni där? Hur trivs ni? Ibland får jag för mig att min man någon gång vill flytta tillbaka (men ändå inte)... Det är alltid så grönt och fint (allt regn!

) där tycker jag och folk är snälla(re än i London). Men det är allt jag "vet" i princip.
City eller United? Alla måste väl ha valt sida i de trakterna antar jag

Vi har varit här i 11 år. Har bott i Alderley Edge (2år), Macclesfield (3år) och så nu senast Wilmslow. Nu flyttar jag inte igen för det är så stressigt att köpa o sälja hus ! Plus att jag trivs i det vi har nu.
Vi trivs superbra - jättevacker natur, lantligt men ändå nära till storstäder som Manchester och två timmar med tåg till London (fast vi åker sällan ner då allt finns här uppe i princip eller online, plus att det är så vansinnigt mkt folk där nere).
City har det blivit för oss

. De första åren höll vi inte på något egentligen (ingen av oss är speciellt fotbollsintresserade - jag har tom gått rakt igenom hela Man United fotbollslag på flygplatsen utan att fatta det förrän efteråt !). Men så när sonen började skolan så började han hålla på City för att en av hans klasskompisars pappa spelar i det laget. Så nu håller vi på City verkar det som

.
Senaste halvåret har vi inte varit ute på restaurang alls eftersom vi har en liten nyfödd och han har varit rätt kolikig och även om det nu gått över är han ganska gnällig på kvällen.... Men de flesta restauranger finns ju kvar sedan innan så visst kan jag tipsa om några. Gusto i Alderley Edge är jättebra med barn - man kan tom få låna iPad. Inte speciellt dyrt heller och bra mat.