• SilverLadyG

Vad betyder pojk-flickkläder<50?

Undrar vad ni tycker eftersom ser på tradera att flera verkar vara förvirradeSkrattande Jag vet vad det betyder, men hälften på tradera verkar inte veta betydelsen av x<50, vilket leder till att jag blir irriterad.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-09-11 09:12
    rätt svar och mer kan du läsa på sidan
    matmin.kevius.com/symb.php

Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Vad betyder pojk-flickkläder<50?
  • Trident5678
    cloudberry79 skrev 2011-09-10 19:10:24 följande:
    Nix, det finns ett annat tecken för mindre eller lika med, samma symbol men dubbeldragen undre linje. Det lär man sig i mellanstadiet.
    Precis
    Trident5678 skrev 2011-09-10 19:10:08 följande:
    Tecknet för "mindre än eller lika med" är ju ≤.
    Don't walk in front of me, I may not follow. Don't walk behind me, I may not lead. Walk beside me and just be my friend.
  • cloudberry79

Kollade förresten in i kategorin och det är som TS skriver, storleksanarki i kategorin. Till exempel finns där ett par galonbyxor i storlek 80 med beskrivningen "STL 80 MEN VÄLDIGT STORA OCH RÖRLIGA."

If you love me - please don't feed me!
  • Egendomligt

Annat: Mindre än 50?

Nu har jag inte sett traderas kategorier, men så skulle jag ha tänkt.

• cloudberry79

Ju mer jag tittar på de där kategorierna (pojk/flick/unisex <50), desto mer övertygad blir jag om att otroligt många är så okunniga om olikhetstecknen att de måste hoppat av skolan i tredje klass... Hela högen!

Jag tittade rätt mycket i prematurkategorin när jag fick sonen, men då var det inte tillnärmelsevis så många felplacerade annonser som det är nu.

If you love me - please don't feed me!
  • SilverLadyG
    såffan skrev 2011-09-10 19:08:21 följande:
    egentligen betyder det väll att kläderna är mindre än storlek 50, så varför finns inte det med som alternativ?
    Eftersom jag vill veta hur många som egentligen vet Skrattande Vet man att alternativen är fel, väljer man annat Flört
  • EvelinasSyster

Annat. Mindre än 50 betyder det och inte mindre eller lika med 50 för det tecknet ser ut såhär  ≤.  Återigen sånt där jag tar för givet att alla vet men som jag lär mig på den här sidan att så är inte fallet Drömmer

~ The only thing that matters is the next 90 minutes! ~
  • norgesessan

Qlady, fy vad fuskigt

Men jag svarade rätt i tråden iallafall

Eller är det en efterhandskonstruktion?

Emil 25/1-03, Jonathan 26/9-05 och Isabelle 2/2-09.
  • Lena

Enbart kläder mindre än storlek 50.

=< 50, mindre eller lika med 50

>= 50 större eller lika med 50

• SilverLadyG
    norgesessan skrev 2011-09-10 19:27:53 följande:
    Qlady, fy vad fuskigt

Men jag svarade rätt i tråden iallafall

Eller är det en efterhandskonstruktion?
    Jag har gått i skolan och pluggat matte på högskolenivå så skulle skämmas och inte starta en tråd om jag inte vissteSkrattande≥,≤,>,< Skrattande
  • SilverLadyG

Ibland går jag avsiktligt in på tradera till <50 eftersom man kan få ganska så bra priser på saker som skulle kosta mer Skrattande om de skulle vara under rätt storlek{#emotions_dlg.djavulsk} Fick t.ex. Esprit set i storlek 56, för 5 kronor+ fraktSkrattande hihiiiii
    Knappt använda och jätte fina Skrattande Det lönar sig egentligen att många inte vet vad tecknet betyder.

• krompa

Mindre än 50. Konstigt att man startar en omröstning där rätt svar inte finns med...

• SilverLadyG
    krompa skrev 2011-09-10 20:09:46 följande:
    Mindre än 50. Konstigt att man startar en omröstning där rätt svar inte finns med...
    finns med, "Annat"
  • pluvdo

Förlåt, jag hade förstås fel. Det skall som ni säger vara en linje under för att bli "eller lika med". Det var så lång tid sedan jag lärde mig det där i matematik (över tio år) så jag hade glömt. :(

• AlexanderBubben
    SilverLadyG skrev 2011-09-10 19:35:42 följande:
    Ibland går jag avsiktligt in på tradera till <50 eftersom man kan få ganska så bra priser på saker som skulle kosta mer Skrattande om de skulle vara under rätt storlek{#emotions_dlg.djavulsk} Fick t.ex. Esprit set i storlek 56, för 5 kronor+ fraktSkrattande hihiiiii
    Knappt använda och jätte fina Skrattande Det lönar sig egentligen att många inte vet vad tecknet betyder.
    Tack för tipset!
  • listo

Annat. Det du har skrivit betyder "mindre än 50", inte "mindre än eller lika med 50".

Nämen det ÄR så. Jag hörde det av en som hade hört det på FL...
Svar på tråden Vad betyder pojk-flickkläder<50?