NP-utredningar
Katja74: Härligt.... :) skönt när man vet att det snart händer nåt.
Katja74: Härligt.... :) skönt när man vet att det snart händer nåt.
Nu är vi hemma... :) tyckte inte det var så mycket lek. Men kanske är för att han är äldre. Han fick iaf bygga ett pussel men fick inte alla bitar och det var meningen han skulle be om fler. Sen var det lek med några gubbar, berätta sagor och sen svara på frågor om känslor och berätta om en serie bilder typ. Två veckor till nästa besök vilket då är läkarbesök. Sen är vi klara.
Mamasnest: vad olika våra barn är. :) min son titta inte ens på henne och sa inget utan bara satt där till hon fråga om han e klar. Då sa han nä och så fråga hon om han ville ha en till bit. Då nicka han. Ja förstår vad du menar med din dotter o hennes rutiner och så. Här går det inte alls att åka bort lika bra. Han tycker inte om att åka tåg o buss heller. Men är det nåt jättekul brukar det iofs funka rätt bra. Vi brukar oftast dela upp oss. Vad bra den där föräldrahjälpen verkar. Nåt sånt skulle man ha här. Fast vet inte om han skulle bete sig likadant med främmande människor i närheten. :s
Nä det gjorde inte min son heller. Nä vi hade ingen Kanin el liknande med. :) Ja det kanske hon hade gjort. Vi hade ju hon som vi träffat dem två ggr innan sen var det ju en annan tjej med som iakttog o skrev.
Åh, du fick du titta igenom det först. Vad tittar dem efter? :)
Det där med tidsuppfattning känner man igen. Min son Har ingen alls. Han kommer inte heller ihåg sin födelsedag och kan inte vilken dag som kommer när. Timer Har vi också använt oss av. T appar bort saker gör han med. Hans jackor försvinner konstant. Skor med... Även annat. Mamasnest: vad bra ni fått iväg den nu. Går det fort att få tid där sen?
Ja men det var ju inte länge. :) vi Har tre månader här iom vårdgarantin. Men Har fått vänta ännu längre...
Har era barn svårt med känslor med?
Svårt, men som min son pratar aldrig om hur eller vad han känner. Han bryr sig inte om vad nån annan känner heller. Dessutom vet han inte varför man säger förlåt och han kan inte skillnaden mellan kompis och klasskompis. Arg kan han bli men han kan inte säga varför.
Nä då kanske det är svårare. Min son är ju ändå 8,5 år.