Inlägg från: Norrlandsförälder |Visa alla inlägg
  • Norrlandsförälder

Mötesplats för oss Bugaboo-ägare del III

Vill bara informera de som liksom jag köpt vagnen från Babytrader att de svarat på mitt mejl angående att få kvittera ut ett par "skandinaviskt anpassade hjul". De har sänt mejlet vidare till Bugaboo som kommer att kontakta mig i ärendet. Fortsättning följer...

• Norrlandsförälder

Serienumret sitter på chassits mellandel, den lilla tvärsgående pinnen över hjulen. Eftersom det är serienumret man måste ha när man vill åberopa garantin, kan det stället vara ett hett tips att ha stöldmärkningen i närheten av. Dessutom döljs det bra när man har sitt- eller liggvagnsdel över. Annars är det väl någonstans på det fasta chassit där det inte är så synligt.

• Norrlandsförälder

Regret: Jag köpte min vagn via www.babytrader.nl de har en brittisk site också www.babytrader.co.uk. De är kanon att ha och göra med! De jag har talat med som har handlat där har alla varit mycket nöjda. De levererar omgående om de har på lager annars inom 2- 4 veckor och det är fraktfritt! Jag beställde en grå-svart Cam och min kom efter 4 veckor, en annan här på FL fick sin efter 2 veckor och en som jag hörde ifrån fick sin efter en vecka. Man kan ju mejla dem och fråga vilka färger de har på lager för omgående leverans om man vill! Kostnaden för Cameleon i basutförande med tillhörande fleece, underhållskit, regnskydd, myggnät, sitt- och liggvagns- del (det som normalt ingår vid köp i Sverige) är kostnaden 789 Euro, ungefär 7300:- svenska kronor med dagens Forex- kurs.

Jag bor långt ifrån en återförsäljare (affär) och hade blivit tvungen att få vagnen fraktad till mig hur som helst. I det läget var Babytrader enligt mitt tycke det bästa valet! Men vill man ha säkerheten att alltid kunna gå till butiken samt att få kontinuerlig service så kan det vara värt att betala nån tusenlapp extra för det, ifall man så önskar! Lycka till med inköpet!

(Ps. Det finns en del bra begagnade till bra priser nu på Blocket annars Ds.

• Norrlandsförälder

Liten i magen: Se på sidan 234 i denna tråd. Där har jag skrivit info om vad det kostar, vad som ingår mm om man köper från Babytrader. Jag är hitintills väldigt nöjda med dem. Jag har även sänt ett mejl till dem med förfrågan om "de skandinaviska hjulen" . De har svarat att de sänt mitt mejl vidare till Bugaboo och att de ska kontakta mig, men än så länge har jag inte hört något.

De är dock andra här på tråden som mejlat till Natali på Bugaboo och fått svaret att man kan sända in serienumret på vagnen tillsammans med inköpsdatum tror jag det var, alternativt kvitto på inköpet (kom inte ihåg riktigt, står i denna tråd några sidor framåt) så får man ett par nya hjul. Antar även att om man bifogar warranty number så utökas garanti men det ska man nog inte vara alltför säker på utan att höra sig för med Bugaboo.

• Norrlandsförälder

Mamma2001: Tummy startade värsta skötväske- trenden genom att tipsa om skötväskor i kinesisk stil! Här är länken:

www.mom4life.com/catalog.php&catid=9&ret=catalog.php%3Fcategory%3D9

Jag har beställt en sådan skötväska, i kinesisik stil, svart färg och har en SkipHop Duo i grön camo som jag beställde från Kiwi-kid.com. Har bilder i mitt bilgalleri med Skiphopen på styret + mugghållare. Även den inköpt via Kiwi-kid.

Lycka till i skötväske- djungeln!

• Norrlandsförälder

Lundinma: Jag har inte fått skötväskan ännu, beställde den för en vecka sedan så än är det lite tidigt, men hoppas så klart att den kommer idag. När jag beställde från Kiwi-kid från Usa kom leveransen prick efter en vecka så det är ju möjligt att få den efter en vecka!

Maria81: Jag såg också den andra tjejens inlägg om Minibus och var väldigt tveksam till att handla där. Men resonerade som så att jag inte hade så bråttom att få produkten jag tänkte köpa - en Lodger Bunker åkpåse - som var precis som Skiphop:en till ett mycket bättre pris än andra siter = 670 kr. Sen valde jag att betala med postförskott, vilket gör att det inte skulle vara några problem att avbryta ordern om det nu skulle bli några problem. På så vis slapp man ligga ute med pengar och vara orolig att man inte skulle få valuta för dem. Så jag beställde.

Visst det tog tid! Beställde åkpåsen 2006-01-17 och fick den igår! Men då måste jag i ärlighetens namn säga att jag fick ett mejl från dem om att den färg jag hade beställt var slut och att det skulle dröja lite innan de kunde skicka varan. Men jag fick stöta på några ggr till innan det hände ngt. Men som sagt jag hade ingen brådska så det var ändå ok. Men helt optimalt var det inte!

• Norrlandsförälder

När testet florerade som värst köpte jag VIF för att läsa om testet och min mamma såg det naturligtvis... Jag brukar inte köpa den tidningen och föredrar hellre tidningen "Mama", då jag känner att VIF är lite för präktig för min smak. Jag vart inte mer imponerad direkt efter att ha läst testet, även om det står en del matnyttigt i den.

Hur som helst, fick mamma för sig att eftersom jag läste den över nyår att jag gillade den! Hon frågade inte direkt heller. Sen ringer hon efter nyår och meddelar glatt att hon köpt en överraskning till mig och att hon hoppas på att jag ska bli glad! Nyfiket undrar jag vad det är! Tills VIF:s februari-nummer dyker ner i brevlådan och jag ringer upp mamma med onda aningar! Jodå, hennes överraskning var en HELÅRS- prenumeration på VIF! Jag visste inte om jag skulle skratta eller gråta...

Angående sidorna i marsnumret kring breven om Bugaboo. Så är det som Stargirl skrivit tidigare bara ilskna brev från Bugaboo- ägare som publicerats. Sedan kommenterar VIF det lite översiktligt, där de skriver att de ska bli noggrannare på att tala om hur ett test har gått till, hur varan har testats specifikt mm. Sedan finns det ett brev från Consumer Content som svär sig fria med att säga att man testat efter skandinaviska förhållanden och att Bugaboo som varit på besök på SP:s anläggning inte har haft något att invända mot det.

Det som är synd är att de inte har brevet från Bugaboo med där de berättar om utvecklingen av hjluen för "skandinaviska förhållanden" och att vi ägare till Cam:ar kan kvittera ut dem gratis, samt får en förlängd garanti. Det är lite synd...

• Norrlandsförälder

Tummy: Åhhhh, vad spännande med en Amerika- avi! Jag hoppas också att jag har en att vifta med när jag kommer hem! Är SÅÅÅÅÅ nyfiken nu!

• Norrlandsförälder

Jag beställde min Maxi Cosi från eBay Tyskland. Köpte 2006 års modell Maxi Cosi Citi Med Bobby som klädsel. Fick den för ca 700 kr inkl. frakt.

• Norrlandsförälder

MUM2B: När jag beställde från Kiwi-kid var frakten 18$ precis som de övriga nämner.

Jag fick min leverans väldigt snabbt, kom efter ca en vecka. Jag fick ett bekröftelsemejl från dem när de skickade varorna. De skickade samma dag som jag gjorde beställningen!

• Norrlandsförälder

Nu ska jag vara lite neggo och meddela att en kompis till mig, bar sitt barn så mycket att hon fick diskbråck. Värt att tänka på kanske... Ska jag säga som köpte en begagnad BabyBjörn- sele igår...

Jag resonerade som så att jag köper en begagnad och testar, är jag inte nöjd går den alltid att sälja och man kan köpra ngt annat.

Sjalarna ser mysiga ut, men jag är rädd att de snedbelastar eftersom de (oftast iallafall) bärs över ena axeln. Sen är jag också rädd att knyta fel så hjärtebarnet åker i backen... För det tredje är de inte direkt billiga att köpa trots att det bara är en bit tyg. De billigare varianterna har jag hört inte är något bra...

Inlägg från en skeptiker...

• Norrlandsförälder

Hello Bugaboo-lovers!

Det var ett tag sen man var inne här nu, men jag smygläser så snart jag hinner!

Nu har jag äntligen kommit mig för att ta bilder på hur Shanghai- väskan ser ut på BB-vagnen. Jag har en grå-svart cam och köpte en svart shanghai- väska. Det är bara att gå in i mitt bildgalleri och tjuvkika! (Där finns också bilder på SkipHop Duo Grön camo samt med mugghållaren från Valco inköpt från Kiwi-kid för de intresserade). Får dock be om ursäkt för de dåligt tagna bilderna! Använde mobilen och dessutom var det sån stark sol att det blev konstigt ljus! Men man ska inte klaga på detta underbara sol- väder! Nu ska jag ut på promenad i solen och sen ska det festas på semla för att fira fettisdagen! Det är väl alla vi mammor värda!!

• Norrlandsförälder

PUG: Jag har handlat via babytrader och kan rekommendera dem varmt. Har de bara vagnen inne får du den rekordsnabbt! Har hört om två tjejer som fått den på en vecka! Jag beställde dock under jultid och fick vänta ca 4 veckor. Beställde även den icke ovanliga färgkombinationen grå/svart som så många har... Ju ovanligare färgkombination ju snabbare går det!

• Norrlandsförälder

Mamma2001: Jag har en grå/svart Cam och bor o Sörberge strax utanför Sundsvall! Förbereder mig på en rejäl stirr-attack framöver! Har BF 29 mars och väntar nu bara på klimpen och att få provköra vagnen med pyret i! Så ser du en grå/svart BB i Sundsvall framöver så kan det vara jag!

Svar på tråden Mötesplats för oss Bugaboo-ägare del III