När testet florerade som värst köpte jag VIF för att läsa om testet och min mamma såg det naturligtvis... Jag brukar inte köpa den tidningen och föredrar hellre tidningen "Mama", då jag känner att VIF är lite för präktig för min smak. Jag vart inte mer imponerad direkt efter att ha läst testet, även om det står en del matnyttigt i den.
Hur som helst, fick mamma för sig att eftersom jag läste den över nyår att jag gillade den! Hon frågade inte direkt heller. Sen ringer hon efter nyår och meddelar glatt att hon köpt en överraskning till mig och att hon hoppas på att jag ska bli glad! Nyfiket undrar jag vad det är! Tills VIF:s februari-nummer dyker ner i brevlådan och jag ringer upp mamma med onda aningar! Jodå, hennes överraskning var en HELÅRS- prenumeration på VIF! Jag visste inte om jag skulle skratta eller gråta...
Angående sidorna i marsnumret kring breven om Bugaboo. Så är det som Stargirl skrivit tidigare bara ilskna brev från Bugaboo- ägare som publicerats. Sedan kommenterar VIF det lite översiktligt, där de skriver att de ska bli noggrannare på att tala om hur ett test har gått till, hur varan har testats specifikt mm. Sedan finns det ett brev från Consumer Content som svär sig fria med att säga att man testat efter skandinaviska förhållanden och att Bugaboo som varit på besök på SP:s anläggning inte har haft något att invända mot det.
Det som är synd är att de inte har brevet från Bugaboo med där de berättar om utvecklingen av hjluen för "skandinaviska förhållanden" och att vi ägare till Cam:ar kan kvittera ut dem gratis, samt får en förlängd garanti. Det är lite synd...