Inlägg från: Norrlandsförälder |Visa alla inlägg
  • Norrlandsförälder

Mötesplats för oss Bugaboo-ägare del III

Nej för sjutton inga mer tester nu! Jag har fått nog av BB tester!

• Norrlandsförälder

Oppps! Där kom inlägget lite sent kanske! Jag syftade på dialogen mellan plast och nylon!

• Norrlandsförälder

TJOHOOO!!! NU har min vagn packats och skickats på väg mot Sverige! Enligt fraktfirman ska den vara här inom 2- 3 dar då har den väl mitten - slutet på nästa vecka om allt går bra! Har fått leveransnummer så jag kan följa paketets väg genom Europa! Hur spännande som helst! Längtar, längtar till nästa vecka! HURRAAA!

Snart tre: Intressant webbshop den måste jag spana närmare på!

• Norrlandsförälder

Snova: Angående test av frusna handtag så gör man det numera efter att det för två års sen var olyckor med handtagen på Emmaljunga samt Brio vagnarna. Handtagen brast i sträng kyla.

BB:s kommentarer i DN artikeln låter lite märkliga om man jämför med de brev som skickats ut till användare och butiker.

Jag förlitar mig dock fortfarande på att det inte finns några olyckor kring detta fenomen inrapporterade från verkliga livet.

I fallet med de sönderfrusna handtagen på EL och BRIO upptäcktes dessa först efter att en hel del olyckor inträffat... Sen gjorde konsumentverket test och gick ut med starka varningar och krävde åtgärder från tillverkarna... Man kan ju undra om konsumentverket planerar något nu efter detta.. Det har varit väldigt lugnt från deras sida... Kanske de också är tveksamma till hur testet genomförts???

• Norrlandsförälder

En möjlig väg är att BB tar fram och lanserar speciella "vinterhjul" som man kan köpa som tillbehör om man bor i trakter med höga minusgrader eller vill kunna lasta mer på vagnen... Om vagnen har passerat alla EU standard tester i nuvarande skick krävs det någon rätt mycket påtryckningar för att de ska åtgärda detta är jag rädd...

• Norrlandsförälder

Tummy: Man kan hoppas att det är/blir så! För det krävs det nog att flera från andra länder gör påtryckningar, såsom de du nämnda USA och Kanada t ex, eller andra länder i Europa.

Men som det lät har de ingen aning om detta test uppe i "lilla norden". Den skandinaviska marknaden är förhållandesvis liten om man jämför EU- totalt. eller nordamerika. Vi är ju inte mer än 9 milj invånare i hela Sverige. Enbart Paris som stad (om man räknar in förorter mm) har 11,5 miljoner invånare!

• Norrlandsförälder

Liten: Jag köpte via www.babytrader.nl de har även en engelsk site. Vagnen ( BB Cameleon) kostar 789 euro inkl. frakt = ca 7250:-. Man tjänar således 1450:- på att köpa från utlandet. Jag som bor en bit bort från en affär gjorde det valet efter att ha kollat här på tråden där andra som köpt utomlands vittnat om att det inte varit några som helst problem att reklamera delar och få nya. Delarna har levererats snabbt. Sedan har flera vittnat om att det sällan är problem med vagnarna och är det någon del som måste bytas ut måste en butik skicka efter den i vilket fall som helst, om de inte har delen på lager.

Det är hugget som stucket. Tycker man 1500 kr är värt att betala för säkerheten med en affär, så ska man köpa vagnen den vägen.

• Norrlandsförälder

Allting som ingår i Sverige ingår även till denna, så du får basen + fleecen., liggvagn + sittvagn, chassi, regnskydd, myggnät, underhållsset mm. Jag valde en vanlig fårg grå/svart så leveranstiden för mig har varit ca 4 veckor (en månad). Väljer man en färg de har på lager kan man få den direkt. En tjej här på tråden fick sin vagn efter en vecka!

Jag har inte fått vagnen ännu. Den sändes från Holland i fredags. Vagnen är på väg till mig nu, kan följa den via leveransnummer på webben och den har lämnat Holland kan jag se. Dessvärre kan jag inte följa dess väg i Sverige. Jag kan meddela när den har anlänt!

Alla kontakter med företaget har varit bra, de har svarat direkt på mina mejl. Man får ett ordentligt bekräftelsemejl med företagets alla uppgifer angivna. De har också en utförlig information kring hur man gör med reklamationer samt garanti på siten.

• Norrlandsförälder

Åk intill stan ändå så har du chansen att se vagnen, provköra den och få den demonstrerad kring hur man fäller ihop den mm. Det gjorde jag! Jag var på Haven och kollade och de har verkligen en proffsig personal där! Sen beställde jag från nätet!

• Norrlandsförälder

murvel4: Vad kul! Då borde min ha kommit idag också! TJOHOOO!!! Måste hem och kolla! Spännande! Nu känns det som sirap att sitta på jobbet, kan jag lova!

Jösses, vad segt klockan går! Men snart är det fika med SEMLOR! Vad gör man inte för att lätta på stämningen när cheferna är borta på strategimöte...

Svar på tråden Mötesplats för oss Bugaboo-ägare del III