Mötesplats för oss Bugaboo-ägare del III
Hm, det blir lite hemläxa, ser jag. Tack så mycket!
Det finns så mycket värt att veta här i världen. Nu är jag en vetskap rikare.
Hm, det blir lite hemläxa, ser jag. Tack så mycket!
Det finns så mycket värt att veta här i världen. Nu är jag en vetskap rikare.
sign - Klart du kan ha åkpåse i vilken färg som helst. Färger är ju BB:s stora grej. Piffa på du! Det är ju det som är meningen (om man vill det).
Svart Gecko och röd åkpåse låter jättefint, speciellt med röd skötväska.
regret - Det blir 850:21 euro hos pingpong, vilket just nu blir ca 7900 SEK. Då ingår även åkpåsen i priset. Och frakten. Och momsen. Men man kan maila dem om man vill veta mer.
Vill du ha snabbare ska du nog köpa i affär i Sverige. Om du kan.
Nu har jag ingen jättekoll på det, men jag tror att Simple World ska ha på lager. Och Barnbutiken på Söder. I vissa färger. Men jag kan ha fel där.
Bäst att vifta lite här och se om nån annan har mer koll. Vift-vift!
Blue Vapor, jag är en sån killjoy... Du måste väl tyvärr vänta tills de öppnar affären också? Typ vid 10-tiden eller så. 10 timmar till alltså...
Norrlandsförälder - Tänker högt. Hm, det är nästan en bra idé. Jag har tänkt köpa från långtidsleverantören pingpong hela tiden, men jag behöver ju inte nån åkpåse förrän nån gång i höst (vilket ingår där), så då kan jag noja lite över färgen på den tills vi "jobbat" in vagnen lite.
Det är bättre att ta Babytrader och få vagnen levererad lite snabbare (så man kan pilla på den och längta ihjäl sig efter bebben) och sen köpa åkpåsen när det behövs... De pengarna kan man ju använda till nåt annat onödigt men gulligt nu istället.
MajBebis: Oj, de har sänkt priset! Hur gjorde du när du kontaktade dem? Skrev du till den svenska kontakten där?
Maj-bebis - Jag skrev just till den svenska. Får se om jag får svar där. Men jag har skrivit till Ronald förr (innan jul), men då sa han att den kostade 850 och inget nämnt om nån rabatt. Fast rabatten kanske är rätt ny. När beställde du?
Tack, majbebis!
Min man bara stirrade på mig och gapade första gången när han hörde vad den kostade. Han var av den uppfattningen att ungar ska dras omkring i potatislådor med ett snöre på. Om ens det.
Men sen när jag skaffade lilla Bugabooboken tittade han lite i smyg i den och plötsligt sa han att han tyckte den rosa var cool. Och då hade han försagt sig.
Och så har han nog insett att han har gift sig med århundradets mest envisa kvinna, så har jag bestämt mig för nåt så... Men på demonstrationen i butiken var det minsann han som drog och slet och duttade med den och var hemligt impad. Men han talar ändå gärna om för alla att hans fru minsann vill ha en vagn för 8000:- och tror att vi är gjorda av pengar.
Nåja, jag känner honom, jag är inte orolig. Han kommer att gilla den skarpt, det vet jag. Dessutom har jag en son sen förut och han har liksom inga motargument att komma med när jag talar om att jag kommer att bryta ryggen av att dra omkring med ett slagskepp.