Inlägg från: snart tre |Visa alla inlägg
  • snart tre

Mötesplats för oss Bugaboo-ägare del III

Marvelina: Nja, det är väl en gråzon kring Mutsyn - jag tänkte nog att den inte har svängbart/svängbara framhjul och att den därför är mer traditionell i funktion.

Alltså Kronan - den är jättesnygg (såg en knallröd på min gata idag) men eftersom den kom ut i handeln efter att vi gått igenom hela barnvagnsdjungeln och till slut bestämt oss för en BB har jag inte provkört den som många av de andra traditionella vagnarna och därför kan jag inte uttala mig om den. (För övrigt hör Mutsyn dit också, men jag VILL gärna provköra den för att se om den verkar vara så bra som jag tror den är) Kan man göra det någonstans förresten?).

Hesban har jag testat och för att vara traditionell är den riktigt skön (men givetvis inte i närheten av en BB)

Men som sagt - fy för att tvingas välja en pansarvagn nu när man rattat en BB

• snart tre

Norrlandsförsälder: Aha, bra med lattehållaren. Ska ta en sväng förbi Haven idag och fråga om BB, om de inget vet blir det en sådan du beställt. Ska ju bli varmare nästa vecka och då måste man ju glida på stan med lite stil

• snart tre

Lundinma: Lattehållaren från Kiwi-Kid? Vet inte, men men mig veterlgen är det väl ingen skillnad på Froggens och Cammens handtag? Eller, är det? Som sagt, tänker försöka rusa förbi Haven idag, om jag orkar för min förkylning, och fråga om BB-lattehållaren.

• snart tre

Kul att läsa hur ni BB-ägare tänker angående barnvagnsköp om vi inte fick ha våra beloved BB. Visst är det svårt?

• snart tre

Sweetnose76: Tror inte det - du har nog sett lattehållaren från Waynes Coffee som är blå/vit och som inte passar BB.

• snart tre

LITEN ENKÄTSAMMANSTÄLLNING SO FAR:

1) Först - vilken vagn som är ett alternativ till BB (en lättviktare med svängbara hjul) skulle ni köpa:

- UJ 6
    - Quinny Buzz 4
    - Stokke 3
    - Zooper Elite 1

2) För det andra - vilken av de mer traditionella vagnarna skulle ni ta om ni måste:

- Emmaljunga 3
    - Kronan 2
    - Hesba 2
    - Teutonia Mistral 2
    - Mutsy 2

Hm, intressant det här, ganska entydig bild av vilka lättviktare vi skulle ta om inte BB fanns, men desto mer splittrat bland de traditionella vagnarna (kanske inte så konstigt för övrigt). Fler som vill fylla på med sina tankar - ni märker att jag har tråkigt idag va? (sabla förkylning).

• snart tre

Sweetnose76: Japp, har sett den. Två kompisar till mig har den och är väldigt nöjda med den - båda har beställt den från Tyskland till mkt bra pris.

• snart tre

Absolut - utveckling är viktigt och bra.

• snart tre

Helena75: Ett jättebra barnvagnslås som är smidigt att ha med i vagnen. Har två stycken, ett låser jag BB med i trapphuset, det andra sitter låst mellan chassi och överdel (det går att sätta det så man kan skifta läge när man har sittdelen på).

www.safeman.nu

• snart tre

Ett tips till alla som ska köpa safeman-lås. Om ni ska ha två, som jag har, köp lås i olika färger och glöm inte att märka den ena nyckeln med något, annars vet man inte vilka nycklar som hör till vilket lås. Vi har ett transparant lås och ett rött (har ju röd frog så det blir jättefint), nycklarna till det röda låset har jag märkt med snabbtorkande rött nagellack från Maybelline...

Svar på tråden Mötesplats för oss Bugaboo-ägare del III