Mötesplats för oss Bugaboo-ägare del III
Mamma Rosa,
Beställde min via Edberg & c:o, se mina länkar för URL. Men nu säljs de lite här och var.
Mamma Rosa,
Beställde min via Edberg & c:o, se mina länkar för URL. Men nu säljs de lite här och var.
Mamma Rosa,
Jo, stor är den, men den skall ju inte användas på samma sätt som en Wrapper. Bunkern är mer en åkpåse och Wrappern mer en "wrapper" att bära omkring bebis i osv. Däremot kan man bära omkring bebisen i innerfleecen.
Lilla Sanna,
Tror att det finns många här på FL som skulle kunna säga samma sak...
Många uttalar sig utan att ha ens sett vagnen IRL.
Jag tycker iofs att BB fungerar rätt bra i snö. Har gått på oplogade (och nästintill oupptrampade) skogsstigar och det fungerar bra med stora hjulen fram. I slask fungerar den som vilken vagn som helst. Det är bara små snövallar då slask frusit till is som är lite bökiga att komma över, då får man vända på vagnen. Men i lössnö och slask osv så tycker jag den fungerar bra. Jag har aldrig haft stora krav på dess snökompatibilitet så jag är nöjd. Hade den vägt som en vanlig traktorvagn men haft samma hjulkonstruktion så hade det inte gått så bra. Den fungerar ju bra pga sin låga vikt.
Hade jag bott i Norrland (eller på andra ställen med hårt packad snö) så hade jag inte tvekat en sekund på att köpa en BB. Jag tycker nämligen att den är sämre på slask som frusit till is än massvis med snö.
MYCKET BRA Uno!!!!
Dessutom har de ju stavat fel på Cameleon på länken som snuttepojken hänvisar till. Bra jobbat...
Bunker åkpåsen i fleece skall inte tvättas med sköljmedel, kanske ställer till det med fleecen. Så hade jag haft åkpåsen så hade jag inte tvättat med sköljmedel.
Blue Vapor,
När vi kollade på vagnen för första gången IRL så blev vi förvånade över hur stor den faktiskt är!! Var lite oroliga över om det var för liten egentligen, så vi blev glatt överraskade om hur stor den var.
Underbart med sista arbetsdagen!! Gud vad skönt det var att vara hemma ett par månader före BF... kunde sova nästan hela dygnet utan problem.
Ang. Cameleons felaktiga dåliga betyg, läs på sid 66 och framåt.
Nu har jag lagt till info i ts-inlägget om vart man kan hitta info om Cameleon-testet i div. tidningar.
kentbabe,
Varför skall man testa alla vagnar på samma sätt när alla vagnar inte är byggda för att klara samma saker? Det är som att testa en Ferrari tillsammans med en Jeep i skogsterräng.
Testcentrena borde ha läst instruktionsboken för vagnen först och testa varje vagn på efter sina egenskaper - då hade Cameleon vunnit på många punkter.
JAG som har en Cameleon är inte orolig för fem öre, faktiskt. Svenskarna är duktiga på att vara hypernervösa för allt, speciellt om det är lite annorlunda och nytänkande. Jag litar mer på Holländarna i detta faktiskt. En vagn som sålts i så många exemplar i hela världen KAN inte vara så farlig som stackars svenska testcenter säger.
Tänk bara på hur många miljarder som amerikanarna hade stämt Bugaboo C:o på isf. Vem är villig att ta den risken??