Inlägg från: snysop |Visa alla inlägg
  • snysop

Mötesplats för oss Bugaboo-ägare del III

Tummy,
    Det håller jag med om, jag försöker, men lyckas inte så bra alltid... Det är svårt när det ofta är så otroligt hätska kommentarer om oss och om vagnen. Men, jag skall försöka bättra mig.

• snysop

PinkBabe,
    Jag tyckte inte heller att det var så värst snygg när jag såg den på bild först. Men teknik- och designgalning som jag är så blev jag nyfiken på den och det var först när jag såg BB-filmen som jag verkligen föll för den. Den är ju så otroligt lätt och smidig i de flesta lägen. Jag dömer inte ut vagnar bara för att de ev. är fula...

• snysop

Jag kan testa hur mkt vikt man kan ha i väskan innan den välter när man har liggdelen på och utan bebis... hoppas att lillan inte vaknar än... hon ligger brevid mig i soffan och sover lite oroligt.

• snysop

Nu har jag testat att hänga en tung skötväska på cameleons handtag (skönt att man har något att göra när man är FL.... ;-D)

Förhållanden:

* Obromsad Cameleon med liggdel och Bunker-åkpåse - ingen bebis i.
    * Tom varukorg.
    * Skip*Hop Dash hängandes med axelremmen på handtaget.

Vid 5.5 kg så börjar vagnen bli lite lätt i framändan, så jag tippar på att den skulle klara något kilo till innan den tippar bakåt.

Frågan är hur många kg man FÅR hänga på handtaget öht?

• snysop

Hmm... men om bebis ligger i liggdelen och man har 5.5 kg på handtaget och sen lyfter ur bebis, då är nog chansen stor att den välter redan vid 5.5 kg eftersom att det blir lite rörelse i vagnen? Fast det kanske går att avhjälpa med att bromsa den?

• snysop

Tummy,
    Men 5.5 kg är rätt mycket?! Fick lasta väskan med några tunga fotoalbum osv för att komma upp i vikt...

• snysop

5.5 kg i en skötväska är mkt alltså...

• snysop

Tummy & stargirl,
    Fast inte 3 stycken stora tjocka va?! *haha*
    Sist jag gjorde ett test så var det choklad-askar (ja, chokladen är uppäten nu...) ...

Suck, scrapbooking... vill också! Hittar inga snygga "första året med baby"-böcker så jag vill göra en egen men har noll inspiration just nu... Tid börjar jag få lite nu när lillan kan sova för sig själv och inte på min mage eller arm osv...

• snysop

Tummy,
    Telefonkataloger!? *haha* 118 118 är både lättare och smidigare!

Svar på tråden Mötesplats för oss Bugaboo-ägare del III