Inlägg från: snart tre |Visa alla inlägg
  • snart tre

Mötesplats för oss Bugaboo-ägare del III

Oooops... två inlägg. Vad hände?

Förresten, apropå de mer ädla valörerna, undra just när den första guld- eller silverfärgade vagnen kommer? Det skulle kunna bli antingen übercoolt eller riktigt vidrigt...he, he, he

• snart tre

SelmaP: Vi har adaptrar till vår vagn och de har varit kanon att ha. Vi har inte ångrat oss - det har varit perfekt alla gånger Gilbert somnat (ofta kan jag säga) i bilen och vi ska ur och snabbt in och handla i en mataffär eller shoppingcentrum.

• snart tre

Ja, visst är det trist att butikerna gör så - så himla svenskt (ursäkta om jag säger så) och fegt. Snysop, det låter som en snygg färgkombination - var kan man se den stolen? *nyfiken i en strut*

• snart tre

Snysop: Ah, bra översikt. Massa fina stolar. Vi har en black reflextion eftersom froggen är röd. Men jag gillar verkligen: Athletic, Hot Orange och Nautica

• snart tre

...Puntinon var läcker också...himmel vad svårt, skulle bli galen om jag skulle välja stol idag

• snart tre

Tillbaka från dagens promenad. Ser fler cammar här hela tiden. Dagens skörd var fyra inom loppet av tre kvarter, alla gråa med olika fleecefärg (gul, orange, beige och röd). Den med röd var helt klart snyggast.

• snart tre

Det börjar minsann dimpa ner bebisar här. Grattis till dante NUK - kör honom nu mycket i BB.

• snart tre

Blue Vapor: Visst kan sjal säkert vara bra, men precis som med allt annat passar det inte alla (även om det finns konstellationer av människor här på FL som tycker det). Vi har en BB bärsele som vi är nöjda med och vagnen skulle jag aldrig vilja vara utan. Tycker det är kanon att kunna välja. Och för övrigt vet jag en del som valt bort att köpa vagn innan bebisen fötts men sedan (när bebben växt och blivit tung) fått ryggproblem av sjalen eller bärselet och givit upp och köpt vagn ändå.

Det där med ergonomi tycker jag personligen är viktigast om man vet att man ska använda något mycket (vagn eller bärgrej). Har man vagn och en bärsele tycker jag det är viktigare att vagnen, som man oftast använder mest, är viktigast att den är ergonomisk. Så om man väljer bort vagn helt och bara kånkar bebben på magen kanske en sjal är att föredra. Men som sagt - alla har olika preferenser och man väljer det som passar en själv och bebisen bäst. Vet också en del som skaffat sjal och barnen har hatat den.

• snart tre

Tänk om folk bara kunde hålla sina näbbar stängda och sköta sig sjäva (ursäkta uttrycket). Fattar inte att jag fortfarande (och jag bor ändå i Sthlms innerstad där BB är en del av stadbilden numera) kan få myskor blickar och kommentarer bakom ryggen för vagnen....

Svar på tråden Mötesplats för oss Bugaboo-ägare del III