Inlägg från: katarina77 |Visa alla inlägg
  • katarina77

Mötesplats för oss Bugaboo-ägare del III

Pink Babe: Vi har samma färg kombination till våran.

• katarina77

Lilla Sanna: JA det ser inte ut som ett "standard brev" personen verkar ha svarat just på dina frågor

• katarina77

Loppsan: Tullen har blirvit super hård pga just privat import. Så att slippa tullen är ganska ovanligt nu för tiden. Jag o sambon beställde jackor från USA för 3 år sedan och då slapp vi tullen och sparade en massa pengar men nu verkar de vara verkligen "på" när det gäller inköp genom nätet etc. Så det blir ju 25% i moms o 3 % i tullavgift har jag för mig. Så jag tror inte att du sparar några pengar i slutändan. Bugaboo är ju inte så billiga i USA heller, som UJ är.

• katarina77

Alltså ang testet. Vad tror ni kommer att hända nu, tror ni att Bugaboo kommer att "anpassa" produkten eller kommer de att ha den som den är? JA alltså eftersom man ska kunna köra vagnen på den mjukaste fjädringen med max vikten enligt svensk provning, alltså ska man gardera sig att alla inte justerar den?

• katarina77

Milja: Det är olika....ibland ja ibland nej. Om man har ett barn så räknas det som barnets bagage. Men ibland har man otur och kan inte slingra sig och måste betala tull. Det är slumpen som avgör helt enkelt.

• katarina77

Snysop: Ja det vore om de "anpassade" hjulen till den skandinaviska marknaden isåfall. Det är inte ovanligt att märken av produkter anpassar ngt på sina produkter för att "passa" även fast det inte finns ngn standard som kräver det. Jag är heller inte orolig men dte är inte omöjligt att BB gör så....EU standard är ju det som gäller även i Sverige än så länge. Vi får väl se....

• katarina77

Tummy: Hon menar att OM man är orolig som konsument. Men om ett märke gör en "RECALL" som dte heter då byter de ju ut eller kompletterar konsumenten med en ny del. Som UJ fick göra med sina handtag som gick av.

• katarina77

Tummy: Ja du menar så. JA det kan man ju gör aom man vill.

• katarina77

82:an: Jo de flesta är ju fattiga i Januari. Så det är ju svaret.

• katarina77

82:an: Jo de flesta är ju fattiga i Januari. Så det är ju svaret.

Svar på tråden Mötesplats för oss Bugaboo-ägare del III