Mötesplats för oss Bugaboo-ägare del III
Tummy: Det är den kombon jag hade valt om jag visste att det blev en tjej(har nu grå/röd så länge). Helt klart döläcker, ser ut som engelsk konfekt tycker jag
Tummy: Det är den kombon jag hade valt om jag visste att det blev en tjej(har nu grå/röd så länge). Helt klart döläcker, ser ut som engelsk konfekt tycker jag
Liten i magen: Jag vet inte heller könet på bebisen ännu så jag valde grå bas med röd fleece. Anledningen var att jag ville ha en färgglad vagn som passar både flicka eller pojke, men en bas som passar med allla de andra färgerna och är lite smutsbeständig. Planen är att köpa en rosa fleece om det blir en flicka.
Därför har jag även köpt åkpåsen i grått för att kunna kombinera med allt.
När jag tittat på olika kombinationer i affären så tycker jag även att helt sand-färgad är väldigt snyggt och ser exklusivt ut.
Oooooooohhhhhh! Jag vill också ut och köra!!!!!!! Sörplar i mig att grå/röd är snyggast
Nu får bara bebisen ta och titta ut så jag kan få gå på stan och flasha
Bf är på fredag...
Ja grattis NUK!
När jag hämtade min vagn fanns det två remmar med fästen som hängde ned på varje sida. Kan det vara dem?
Isåfall hör de till sittdelen och ska stoppas ned i fickorna på sidan av liggdelen så länge.
Blue Vapor: Känner igen det där, profylaxkurs eller? Man ska ju även ha en målbild att fokusera på och både jag och mannen har som målbild att vi kör bebisen i Bugaboon första gången.
Hoppar gärna över förlossningen jag med, men samtidigt vill jag bara att den ska sätta igång, är vansinnigt trött på magen nu. BF imorgon, gulp!
Jag haltade ner på stan(Göteborg) igår trots min skitfoglossning och tung övertidsmage för lite fika och shopping. Tänkte komma med en glad Bugaboo-rapport men kan tråkigt nog bara konstatera att stan är full av UJ. Såg inte en enda BB!?! Va tråkigt! Jag som ville se alla härliga BB-färger lysa upp den trista grå snöhimlen och kanske se om jag kunde känna igen någon av er. Hoppas på bättre BB-spaningstur nästa gång! Och framförallt att äntligen få ha min egen vagn med då!
Tummy: Deeeet förklarar ju saken
Klart alla satt hemma och beställde nya fleecar eller skötväskor, borde jag ju räknat ut
Soffan1: Jag är på övertid nu. BF+2
Så jag är verkligen i startgropen till att BB-köra nu. Jag hoppas också att det blir fler nu i vår. Jag har iallafall övertygat en väninna att köpa en Cam. Hon ska ha i april.
Och på profylax-kursen var det ett par som köpt en Gecko och ett annat par som blev väldigt sugna efter våra övertalningar
Tildan: Går fläckarna inte bort?!! Låter dåligt. Men jag har som du förstår inte börjat använda mitt ännu. Bara testat inomhus
Snysop: En bra poäng. Kanske alla nyblivna BB-mammor håller sig borta från stan pgr av RS-viruset.
Hur är det på Kungsmässan förresten? Jag har aldrig varit där.
Snarttre: Det där med att det är svårare att få dagisplats, på våren(är det va?) är ju inte klokt. Läste om det häromveckan. Hur en del föräldrar får ta slut på alla sin fp-dagar för att det inte finns dagisplats. Sånt gör mig så arg. Tydligen bor jag i en av de stadsdelarna i Gbg som har längst kö, såklart. Tur att svärfar är pensionär. Han får väl ställa upp om det kniper
vill bara stolt berätta att jag numera äntlige har fått köra vagnen utomhus!
den 22/2 föddes vår älskade dotter Stella och jag kan meddela att hon älskade sin vagn från första stund
bra smak precis som sin mamma
milja: tack!
Snart treJag funderade också över om jag skulle beställa från kiwikid eller 1klass, bästa pris vad jag hittat. Blev precis som du avskräckt av alla som fastnat i tullen på sistone. Tycker att 1klass verkar bra och har inte hört något negativt om dem här på FL. För min del blev det till slut att jag köpte en duo här i stan för 695 kr. De hade den hemma i grått och jag fick den direkt. Dessutom var det ju ingen prisskillnad att tala om. Innan kostade den uppemot 800 kr däremot. De tar samma för den på babyproffsen vad jag sett, så priset verkar ha gått ner.