Inlägg från: Blue Vapor |Visa alla inlägg
  • Blue Vapor

Mötesplats för oss Bugaboo-ägare del III

snart tre - jepp jag fattar! Och jag ska DEFINITIVT vagga till ROOM innan touchdown.... satan vad med pengar jag gör åt med nu alltså....

Snysop - ja precis! Den är ju inte det minsta liten på det sättet! Nu hoppas jag bara att jag slipper på kränkt ute på stan av galna människor utan liv... Jag fattar inte att folk måste BRY sig då dant - jag är väl inte helt dum i hela huvudet!? Jag är en oerhört kritisk konsument, och hellre köper jag ju en vagn där ett hjul gått sönder i ett högst felaktigt utfört test, än en vagn där ett av de kända reklamtionstyperna är just ett avhoppat eller trasigt hjul. Tänker jag galet? (ja, jag har skrivit i en såndär hataBB-tråd nu igen )

• Blue Vapor

gemelli - jag vet inte vad jag ska säga... alltså, den ÄR inte det minsta ostabil och opraktisk. Den är supersmidig och smart! Visst, jag hade nog tvekat om jag bott ute på landet eller i Norrland, men faktum är att vi har hypernöjda ägare här som BOR just ute på landet eller i Norrland!

Man kan använda den på SÅ många olika sätt, vända styre, höja/sänka styre, vända sitdelen, vända den på en femöring med ett endaste finger som styr, bära den lätt själv uppför trappor och upp på buss och tåg, den blir minimal ihopfälld, man kan köra den på stranden i ett särskilt läge, man kan använda den som barnstol om man är ute på café eller restaurang, köra den i terräng och snö lättare om man vänder de stora hjulen framåt.

Jag tror att folk tycker den verkar instabil just för att den är så oerhört LÄTT, men att den skulle vara ranglig, det stämmer absolut inte!! Den är inte det minsta ranglig, utan jag tror det beror på att man är van vid ett tyngre handhavande av en barnvagn, rätt och slätt.

Men det är jag det

• Blue Vapor

Tillåt mig endast att leeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeee

Underbart Norrland!!!

• Blue Vapor

Jag har för mig att test först betalas för själva utförandet, dvs någon betalar för att testinstitutet ska göra testet. Sedan släpps tillgången till testet efter några månader, så att andra kan köpa det av just testinstitutet. Vill man ha ett unikt test, som ingen annan får säga är "sitt" så kostar det mer, annars gör man på detta sättet som nu gjorts, blir billigare för den som ursprungligen ville ha testet, och då kan institutet tjäna mer på det...

Oh, vad jag förklarar bra...

Själv är jag så himla trött och lessen på alla som bara dryper ur sig skadeglädje, då det inte ens stämmer..... Jag tycker det är rent obehagligt faktiskt... Försöker intala mig själv att jag inte behövt bry mig om jag inte surfat på FL

Jag köper som sagt en miljon ggr hellre en BB cam som pajjar ett hjul i ett felaktigt utfört test (och är den vagn på marknaden som har i särklass MINST antal reklamationer), än en Emmaljunga där man efter 30 års produktutveckling RÄKNAR med att varje vagn hamnar på service flera ggr per år...

• Blue Vapor

Ehm............VA? Så man har utfört testet i 30 minus då eller? För det var väl vad som stod på DN? Låter ju VÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄLDIGT konstigt att de säger att det är ett EU-test, eftersom det tydligen inte alls är det. Eller så är det vi som är helt blåsta.

• Blue Vapor

uno2 - säg att du skämtar...... näe, jag blir helt gråtfärdig då jag läser vad du fått bemöta.... Och näe, inte fasen är det någon som stoppar bilar och påtalar att de minsann är livsfarliga... Fy vad lessen jag blir nu.

Jag har mailat det där provningsinstitutet och frågat om hur de faktiskt testat BBn. Jag hoppas att jag får svar. Och jag hoppas att FL sprängs eller nåt under tiden.

Om det nu är ett likadant EU-test, jamen se ÄR det då inte väldigt konstigt att den pajjat TVÅ ggr i detta och aldrig fått en endaste anmärkning i det RIKTIGA eu-testet?? Inte ens ett synligt litet fel i plasten på det testet ju... och då har de ändå gjort OM det EFTER klagomålen från Vi Föräldrar-testet.

• Blue Vapor

Jag skrev såhär.... trött och hungrig och dan...

"Jag och min sambo har sett att ert test av barnvagnar florerar i ett otal olika dagstidningar just nu. Vi skulle väldigt gärna vilja veta hur Bugaboon testades, rent bruksmässigt.

Hur många kilos vikt var i den totalt?
    Hur var fjädringen inställd?
    Åt vilket håll var de små hjulen, och var de i öppet eller låst läge?
    I vilken temperatur gjordes "rullbandstestet"?

eftersom vi fått höra att:
    Den lastats över rekommenderad maxvikt
    Den var inställd på allra mjukaste fjädringen, trots den höga vikten (fjädringen SKA ställas om efter barnets vikt...)
    Den var körd med de små hjulen framåt och i LÅST läge. (så kör man aldrig någonsin vagnen, är hjulen i låst läge så SKA de vara bakåt)

Vi undrar också hur man kommer fram till att 30 minusgrader är en rimlig temperatur att testa i? Hur ofta har vi några 30 minus i detta landet, eller ens 20? Går man överhuvudtaget ut i sådan kyla med ett litet barn?

Vi tycker det känns väldigt konstigt att ett test som i alla fall DN hävdar är samma test som görs för EU-godkännande av barnvagnar, i ert fall resulterar i så pass dåligt resultat, medan vagnen passerar den "riktiga" EU-provningen helt utan anmärkningar. Både i tester INNAN vagnen kommer ut på marknaden, samt efter att ert test publicerades av tidningen "Vi Föräldrar" .

Vi skulle väldigt gärna vilja ha riktiga svar på dessa funderingar, eftersom vi har beställt just en sådan vagn till vår ofödda bebis. Grundat på att det är den vagn som har ABSOLUT minst antal reklamationer och fel på marknaden, och är den allra smidigaste modellen.

Kan tillägga att den vagn ni har högst upp på resultat av testet, Quinnyn, blir många köpare direkt avrådda från att köpa pga av de otaliga reklamationerna. Samt att den vagn som fick absolut sämst omdöme, Stokken, även den hör till de vagnar som har högst betyg bland användarna. Inte för att det kanske har med ert test att göra, men det är ändå väldigt intressant, tycker vi."

• Blue Vapor

Ehm................. jahaja. Nu fick jag svar, från hon som uttalat sig från just SP i DN. Svaret löd " Hej!
    Jag har vidarebefordrat era frågor till Consumer Content som är beställaren av testet.

Karin Lundh"

Men jaha. Jag ville ju då GÄRNA ha svar av de som de facto UTFÖRT testet, inte beställaren. Väntar med spänning på ett (idiot?)svar från beställaren då.

• Blue Vapor

Leify - ja man borde kunna ha frog-hjulen på Cammen tycker jag. Men det var ju själva plasten som pajjat vad jag förstod? Är det inte plast på Frog-hjulen?

• Blue Vapor

Ja jag håller med dig Kitty Shark.

Med tanke på att företaget lever på just två vagnsmodeller, så är de säkerligen EXTREMT noga med uppföljning! Jag blir också lite orolig, men jag tycker samtidigt att det är väldigt talande att detta inte hänt IRL. Med tanke på hur många vagnar som måste ha sålts och rullat betydligt mer än de 2,5 dygnen som testet, sedan den kom ut på marknaden. Om det nu är så att de testade ännu ett exemplar, ja då tycker jag att det mesta talar för att de faktiskt utfört testet på fel sätt, eftersom detta INTE hänt i det riktiga EU-testet eller i verkligheten.

Jag hoppas få svar från testbeställaren snart, men jag tycker det känns underligt att hon på SP inte vill svara själv. Det är ju ändå DE som de facto utfört testet, och inte beställaren. Får jag inget vettigt svar från Consumer Content så tänker jag vända mig till henne igen, och kräva att hon svarar. Varför uttala sig i DN och inte sedan kunna svara på enkla frågor till en privatperson, det förstår jag inte.

Svar på tråden Mötesplats för oss Bugaboo-ägare del III