Inlägg från: soffan1 |Visa alla inlägg
  • soffan1

Mötesplats för oss Bugaboo-ägare del III

Såg i nya mama en jättesmart skötbädd man bara vek ihop. Såldes bla på Haven Jag hade en vanlig väska i början. Men utan fack så hamnade allt i en enda röra när man var stressad och skulle byta på en ledsen bebis.

• soffan1

Brukar inte heller se så många här i gbg, men snart är det vår och då blir det nog fler

• soffan1

Jag såg en turkos stokke på mitt lilla apotek Tror ni jag blev förvånad? Har även sett en i stan men den var också turkos så det var kanske samma tjej

• soffan1

Var på babyhörnan idag och tittade på grindar. Irriterande att de är så dyra, fast vi måste köpa det. Den absolut billigaste kostade 300 och det var BP`s egna.
    Passade på att titta på Teutonias nya (vet inte om det var fun lr den andra) Den var JÄTTETUNG! Lite lättare att köra eftersom den hade rörliga framhjul men kändes ändå inte smidig. Babytravel hade också gjort en kopia av BB men den fanns bara i den nya katalogen, inte heller den särskilt snygg.
    Om de nu ska göra att test på vagnar så får de väl testa 3-hjulingar för sig och vagnar av BB-typ för sig. För nu finns det ganska många olika och jag tror ju inte att kvalitèn på dom är bättre än på BB direkt. Jag får skriva TROR eftersom jag inte vet

• soffan1

1) Först - vilken vagn som är ett alternativ till BB (en lättviktare med svängbara hjul) skulle ni köpa:Hmmm då blir den nog en UJ, har haft en city elite så BB-kopior går bort, totalt

2) För det andra - vilken av de mer traditionella vagnarna skulle ni ta om ni måste
    Då väljer jag nog en Teutonia Mistral (med crosshjul för då är den mkt smalare) men det är bara om jag måste välja

• soffan1

Milda: Ja Teutonian är mkt lättare än tex Brio och EL och smalare också. Men som sagt så skulle jag aldrig byta tillbaka efter att ha haft min älskade BB

Snysop: Vilka pratade du med ang basklädseln? Storken lr Babyhörnan? Tycker personligen storken är mkt bättre, fast jag har mkt närmare till backaplan
    Gonatt

• soffan1

Halin: Tror också camen passar dig bäst. Men geckon`s handtag är inte jättehögt, eftersom du slipper tryck och vridmomentet när du ska svänga så kan du ha vilken höjd som känns bäst. Jag gillar att ha ganska högt men jag har ganska långa ben så jag sparkar på chassit annars

• soffan1

uh fanns det flera färger? Jag köpte ett svart och rött, det var det enda som fanns.

• soffan1

Såg nyss i nya katalogen från babyproffsen att på maxi cosi babyskydden så såg det ut som det fanns en bas till? Easy fix stog det på den men i texten så står det ingenting. Det hade ju varit grymt att slippa greja med bälten osv, ngn som har nya katalogen som kan titta och säja vad ni tror?

• soffan1

Ok, ingår basen till alla stolarna lr får man köpa den utöver?

Svar på tråden Mötesplats för oss Bugaboo-ägare del III