Mötesplats för oss Bugaboo-ägare del III
isamamma: Du kan alltid dra runt telefonkataloger i din tomma vagn...
isamamma: Du kan alltid dra runt telefonkataloger i din tomma vagn...
Hey, soffan1. Skaffar du röd-rosa så blir jag ju inte ensam om min!
Angående skötväskor är jag bra sugen på en oioi messenger i nån fin färg med små vita, runda ringar i mönstret. Urläcker!
Jag var och kände på en skiphop duo idag och blev faktiskt lite besviken. Kanske har jag fel eller så, men den hade inte så många fack. Men snygg var den. Då fanns inte dashen där, som jag hört har fler fack.
Jag har känt på en oioi för ett tag sen, och även på en annan svart rackare som jag inte minns namnet på, men de hade isolerad flaskpåse och en massa annat lull-lull i sina väskor.
Både oioi och skiphop tror jag finns på Simpleworld. Men bara i själva butiken, på nätet har jag inte sett oioi där.
Jag har sett två Stokke på Söder. De är verkligen annorlunda.
Å, vad kul, Norrlandsförälder! Härligt att äntligen få peta på den IRL.
Jag har FORTFARANDE färgnoja, så här har det inte ens beställts en ännu. Jag borde väl snart lägga in mig nånstans, för jag kan ju inte vara riktigt frisk. De jag frågar säger att vi ska ha rosa-röd, inklusive maken, men jag vet inte om jag pallar trycket. Den kommer ju verkligen att bli utstirrad. Snart får jag blunda och peka på nån färg, och så får det bli den.
1) Det finns en vagn som jag bara sett på nätet som heter Zooper Elite. Jag tittade lite på den innan jag upptäckte BB. Den har rätt gräsliga färger och det är en trehjuling, men den har svängbart hjul där fram som man kan låsa från "förarplatsen". Alltså handtaget. Det är ju lite unikt. Och så har den faktiskt vändbar sits också, och man kan ha den från en nyfödd.
2) Traditionella vagnar har jag inte tittat på så mycket. Jag hade en Brio förut och det gör jag aldrig om.
Nu tror jag nästan att vi har bestämt oss för den grå-rosa ändå. Och igår hittade jag världens finaste (enligt moi) skötväska i mönstrat blankt shanghai-tyg som ska vara till (lägger in en fuskisbild i galleriet tills jag får den riktiga). Vi har fått lite tjej-frossa här, för det har bara funnits en liten kille i familjen så länge.
Blue Vapor, jag har hängt lite på sjalbarnssidor och försökt få långsjalsinspiration som inte har infunnit sig riktigt och har faktiskt till slut köpt en mei-tai. De verkar inte så dumma. Som en fyrkant som har långa band i varje hörn. Alltså inte en sjal. De används flitigt i Kina, Indien, etc.
De är enklare att få på sig än sjal och jag har fått råd och tips av en mamma som säger att det går jättebra att bära nyfödda i dem, bara man knökar in benen så att de sitter i grodposition. Man kan även amma i dem. Och bära på mage eller rygg. Ryktet går också att det är grejen i USA att skippa sjalen och bära i mei-tai.
Kolla här: www.meitaibarn.se
Den jag köpte heter EllaRoo meitai och kommer inte från den sidan, utan den här: www.naturalmothering.co.uk
Haha, jag har fått orientalhysteri. Både meitai och skötväska i orientaliska tyger. Och de passar inte ihop heller.