• 7feb

Vår- /Sommarbebis 2012 efter IVF

Turitella och Najje tack för er omtanke. Och Najje vad underbart! Har tänkt på dig idag! Är det bara jag som är helt sanslöst orolig hela tiden, hur gör ni för att njuta och leva? Kram på er från en omskakad 7feb Förresten hur räknar ni ut BF?

• 7feb

Gud vad skönt Najje. Det är ju fan rent ut sagt vilken oro man måste utstå! Grattis ni nya och välkommna. Vi fick BF räknat där äp är äl 2+0 Själv har jag en treåring hemma och mår så illa att jag inte fattar hur detta ska funka. Har ansökt om dagis till den 16 jan. Om jag bara slapp att må illa!!! Har fått inskrivningstid på måndag är då 8+ 3 dvs v 9 Najje ännu en gång underbart ed Bill och Bull Kram

• 7feb

Ja jag såg det,tycker det är toppen att det görs ett program Gick in i v.9 igår och mitt illamående är ojämnt, varför är det så? Vissa dagar kräks jag nästan och vissa är jag "okej" någon annan som har det så? Lider med dig Turitella, fattar inte varför man måste må så jäkla illa, jag blir helt deppig av det juh! Här har man inskrivningsamtal i v8 och v.11 Har varit på inskrivningsamtal och tycker mest att de tar onödig tid, de frågar om alkoholvanor och sjukdommar, inget mer. Första vi var på var värdelöst, de pratade jättemycket om ammning......? Eah okej tänkte vi känns om en bit kvar....:) men det är klart det känns mer verkligt efteråt. Jag kmmer ha samma bm som med sonen och graviditeten mellan hon känner mig och förtstår min oro så jag kommer be om ul på bägge träffarna. Jag ska dit på måndag. Just nu gläds jag nästan inte, mår så jäkla illa! Ang mammakläder så tycker jag att man ska köpa snygga men billiga, de slits snabbt och efter sonens förlossning hade mina höfter vidgat sig så mycket att jag inte fick på mig mina vanliga kläder, hade ingen övervikt men höfterna tog närmare ett år så jag fick ha mina mamma kläder. Ett tips är att köpa mammatröja som är kombinerad ammningströja! Jag fick en vinterjacka av en kompis som hade st 40 på sin vinterjacka den räckte och då var jag höggravid dec jan feb. Mammajackorna är snor dyra :) Men som sagt köp fina men billiga du kommer vara så less på det att du aldrig kommer vilja se plaggen igen:)

• 7feb

Du kan bada framrulla vattnet går, det är olika bud om bubbelbad. Men vi satte inett badkar till mig och magen denna gången. Det är superskönt senare. Provade att äta rå ingefära idag, kanske lika mycket som min tumnagel, och än så länge mår jag mycket bättre. Ang oro så kan det verkligen äta upp en, tillslut orkade jag inte oroa så mycket, det tärde på mig psykiskt. Det är klart jag oroar mig men nu när jag gick in i v. 9 så stod det att det var lite ökad risk för mf och jag kände bara att jag mäktar inte med att tänka på det. Det MÅSTE gå denna gången. Kram till er alla

• 7feb

Välkommen Julia82 och grattis!!!! Och kornett vad skönt att se det lilla hjärtat ticka. Lilltufs hoppas resan ni har framför er resulterar i em bebis, jag har nästan samma problem som du och vi lyckades på första försöket. Idag var jag på inskrivning och vul är i v.9 nu och byter till v.10 på to. Fick se lilla bebisen sprattla:)

• 7feb

Hej tjejer Välkomna hit nya! Jag var på inskrivningssamtal igår och gick göra UL och såg min lilla för första gången från magperspektiv:) dvs inte vaginalt. Är v. 9 (10 på to) och jag kunde se den lilla blobben, den hade fått små ben som den sprattlade med när jag hostade. :) Turitella vad konstigt att hon sa så? Men illamående och trötthet är ju dock ett gott tecken. Vi kommer göra kub testmest för att utesluta att få se v.18 ett så gravt missbildat barn att det inte är livsdugligt. Det är löjligt, för oddsen är låga men jag känner två par som råkat ut för det och tvingats avbryta graviditeten då och det orkar jag inte, jag måste veta det så fort som. Sen om kromosom avikikelse spelar ingen roll. Så vi kommer göra kub v. 12 för sen SKA jag njuta. Jag tog progesteronet framtill v.7 men nästan varje dag har jag bruna flytningar på första kissbesöket på toan och sen inte mer. Får TVINGA mig att det med ro..... Men hittills är det bara på morgonen, någon med liknande eller teorier om varför? Jag gjorde IVF i malmö. Kram

• 7feb

Jag har gjort vul lite mer eftersom jag blev överstimulerad. V. 6,7 och 8 och nu UL. Shit vad jobbigt att ha en ån craving som är starkt, när jag väntade sonen var jag som en sann missbrukare på vinäger, vid ett tillfälle drack jag det med sked, snacka om att bli sjuk av det......rekommenderas inte:) denna gången är jag oxå hungrig hela tiden! Jag äter säkert varannan timme. Man vill ju Järna hålla vikten lite, fattar inte hur de ska gå till när jag äter som en elitgymnast och ligger i soffan. Vid privat kub får man med sig foton på cd hem. Nu ska jag kravla mig i säng ( jobbigt att desperate houswifes krockade med serien om svårt att bli gravid) Kram

• 7feb

Grattis till fin pingu:) Åh mammas pärla vad härligt!! Vår klinik sa att det eg är mer rättvist att mäta fostersäcken än fostret, min bebis stämde inte heller på klinikens vul i v.8 men fostersäcken stämde det exakt, och nu växer de ge jätte mycket i v. 10 (9+) så oroa dig inte för det. Jag är på 9+1 idag. Och idag upptäckte jag den mindre charmerande svarta hårremsan utmed magen plus att jag har mått så fruktansvärt illa idag. Kan det snälla gå över! Så njut Najje av att må bra:) Jag hade inga gravsymptom av progestoronet. Tänk tjejer när vi går över v .12 . Längtar. Några som har barn sen innan? Har en son på tre och ett halvt, han är orolig varför jag mår dåligt, är det för tidigt att berätta? Kram

• 7feb

Det är så svårt att balansera mellan vad man säga till någon som kanske är på väg att förlora allt man kämpat för. Det finns mycket att säga som ändå inte tröstar. Jag förstår din förtvivlan och rädsla och sorg just nu och jag hoppas att det inte är mf men att du har det stöd du behöver runt om dig oavsett vad som händer. Alla tankar och omtanke till dig. Stor kram

• 7feb

Be om att få göra KUB istället, men det får inte göras efter 12+6.

Svar på tråden Vår- /Sommarbebis 2012 efter IVF