• Anonym (singel)

    Hur får man en kille på fall?

    Ja som frågan lyder, hur får man en kille på fall?
    Ska man spela svårfångad? vara rakt på sak? Vill killar alltid jaga eller gillar ni att bli jagade?
    Dela med er av era erfarenheter, ge tips o råd!
    Tror att jag o många med mig funderar över denna fråga, så enkel men ack så svår:) 

  • Svar på tråden Hur får man en kille på fall?
  • roffe

    Man kan ju börja med att prata med honom och fråga om han vill hitta på något, sen skadar det inte att lära känna honom :)
    Man ska vara sig själv iaf, jobbigt läge att låtsas ett helt förhållande liksom :P

  • målvakten

    inte vela.
    raka svar veta vad du vill och stå för de man säger och säger man att man vill göra något så gör man de man sagt osv. och kan man inte så har man bra ursäkter och inte trams till svar varför osv.

    det skulle fungera på mig i alla fall, men inte längre dok. :)

  • roffe

    "Man lägger krokben" sa min pojkvän haha.

    Sen kan man inte lura nån till att gilla en heller, så att  "hur får man en kille på fall" låter alltid i mina öron som man försöker lura till sig någon, dock handlar det väl inte om det haha men för mig låter uttrycket så =)

  • Anonym (singel)

    Jo lära känna honom är ju en klar fördel:)
    Mig själv är jag alltid! Har mailat sporadiskt med en kille länge nu. Inget djupsnack direkt mer bara hur vi har det i vardagen. Ibland går det nån månad mellan ggr. Vi har även träffats ett par ggr men det var ett bra tag sen nu. Har kommit massa emellan. Vi har dock sagt att vi ska ses igen. Jag vill inte vara för på o inte för off. Vi har haft sex... tyvärr, även om det var fantastiskt:) Men det gör att jag inte vet om det är därför han vill ses, för att han bara vill sexa.. Men håller man kontakt med någon i flera månader bara för att man vill ha sex?? 

  • Anonym (svårfångad!)

    Just det! Ge honom lite "vink", Men absolut inget sex. Kanske lite smek, och pussar. Vänd huvudet på andra hållet, om han vill hångla. Men ge honom en puss på kinden, och gå och gör något annat. Bud honom på en god middag. Be honom om att åka hem "i tid", för du har viktiga saker att sköta i morgon. Var såååå dyr, som den dyraste parfym, men sen endast på dig en enda liten droppe. Så han bara "anar" doften.

    Klottrar han sen ner din mobil med sms, ringer 100ggr. Så skriv tilbax. "Att du behöver fundera lite". Ringer han sen efter en vecka, är han din.Hjärta Old facihion way, kan hända, Men tro mig, det går hem.

  • Anonym (singel)
    målvakten skrev 2011-09-12 21:46:05 följande:
    inte vela.
    raka svar veta vad du vill och stå för de man säger och säger man att man vill göra något så gör man de man sagt osv. och kan man inte så har man bra ursäkter och inte trams till svar varför osv.

    det skulle fungera på mig i alla fall, men inte längre dok. :)
    Det är sån jag är, vet vad jag vill o rakt på sak, men känner snarare att det skrämmer iväg alla killar... Jag är liksom ingen tjej man "tar hand om". Tycker ofta att killar säger att de vill ha en sån tjej men när det väl kommer till kritan så.... 
    Jag är som jag är o det är take it or leave it som gäller. Men kul att höra synpunkter!
  • Anonym (singel)
    Anonym (svårfångad!) skrev 2011-09-12 21:58:43 följande:
    Just det! Ge honom lite "vink", Men absolut inget sex. Kanske lite smek, och pussar. Vänd huvudet på andra hållet, om han vill hångla. Men ge honom en puss på kinden, och gå och gör något annat. Bud honom på en god middag. Be honom om att åka hem "i tid", för du har viktiga saker att sköta i morgon. Var såååå dyr, som den dyraste parfym, men sen endast på dig en enda liten droppe. Så han bara "anar" doften.

    Klottrar han sen ner din mobil med sms, ringer 100ggr. Så skriv tilbax. "Att du behöver fundera lite". Ringer han sen efter en vecka, är han din.Hjärta Old facihion way, kan hända, Men tro mig, det går hem.
    Så det är så man ska göra! Skit att jag suger på d då. Vill jag nåt så kör jag på det, har lite svårt för att ändra taktik...
  • roffe

    Ger man en kille sex så vet han ju att han kan få det rätt lätt. Kanske inte är världens bästa start för alla men klart det kan funka.

    Jag var vän med min kille i flera år sen när båda var singlar så hamnade vi i säng, var typ kk's i ett par mån och sen hade vi the talk och båda var kära :)  Dock kände vi varann  innan och visste att den andra var en bra person osv men ändå =)  Alla sätt är bra utom dom dåliga =)

  • målvakten

    Många har svårt för det men vill inte att tjejen velar men ändå ska den va som en tjej ska (enligt stereotypen) jag kan bara gå från mig själv och jag gillar absolut inte tjafs, bättre att säga som det är och kunna stå för det :)

  • Nyfiken gul

    även om man är rakt på sak och vet vad man vill kan det vara ett bra tips att tänka sig för lite - NÄR ska man vara rakt på sak och NÄR kanske man ska ta ett steg bakåt?


    Killar vill förvisso ha nån med skinn på näsan och kan svara för sig men det får inte bli en dominant egenskap som tar över allt spontant och trevligt. Killarna vill ju gärna också vara med och bestämma lite.

    Fortsätt att vara ärlig och rakt på sak - men ge utrymme för killarna också att kunna göra det dom känner för.

    sen en kvinnlig egenskap som kan vara värt att fundera på ur ett manligt perspektiv - en kille säger det han tycker - ge fan i att analysera allting och försöka hitta en förklaring på allt. sorry - det går inte.  Är bilen blå så ÄR den blå och inte nån ursäkt för att bilen egentligen kanske möjligen skulle kunna vara grön fast den inte är det...

    Förstår du min poäng?


    Alexander -98- Isaac -00- Victor -08-
  • Anonym (singel)
    roffe skrev 2011-09-12 22:03:02 följande:
    Ger man en kille sex så vet han ju att han kan få det rätt lätt. Kanske inte är världens bästa start för alla men klart det kan funka.

    Jag var vän med min kille i flera år sen när båda var singlar så hamnade vi i säng, var typ kk's i ett par mån och sen hade vi the talk och båda var kära :)  Dock kände vi varann  innan och visste att den andra var en bra person osv men ändå =)  Alla sätt är bra utom dom dåliga =)
    Jag vet ju d.... Killen ifråga har garanterat inte svårt att få ligga, o håller man kontakt med någon så länge bara utifall om att man skulle bli sugen i framtiden?
  • roffe
    Anonym (singel) skrev 2011-09-12 22:06:31 följande:
    Jag vet ju d.... Killen ifråga har garanterat inte svårt att få ligga, o håller man kontakt med någon så länge bara utifall om att man skulle bli sugen i framtiden?
    Vet inte. Fråga honom, det är väl bästa sättet? :)
  • Anonym (singel)
    Nyfiken gul skrev 2011-09-12 22:05:03 följande:

    även om man är rakt på sak och vet vad man vill kan det vara ett bra tips att tänka sig för lite - NÄR ska man vara rakt på sak och NÄR kanske man ska ta ett steg bakåt?


    Killar vill förvisso ha nån med skinn på näsan och kan svara för sig men det får inte bli en dominant egenskap som tar över allt spontant och trevligt. Killarna vill ju gärna också vara med och bestämma lite.

    Fortsätt att vara ärlig och rakt på sak - men ge utrymme för killarna också att kunna göra det dom känner för.

    sen en kvinnlig egenskap som kan vara värt att fundera på ur ett manligt perspektiv - en kille säger det han tycker - ge fan i att analysera allting och försöka hitta en förklaring på allt. sorry - det går inte.  Är bilen blå så ÄR den blå och inte nån ursäkt för att bilen egentligen kanske möjligen skulle kunna vara grön fast den inte är det...

    Förstår du min poäng?


    Absolut inte så att jag kör över killarna. 
    Tyvärr har kvinnor o så även jag en tendens att överanalysera allt.. Med just den här killen så är jag övertygad om att han vill träffa mig igen, vet bara inte i vilket syfte. Visst är jag ärlig o rak men att fråga om han bara vill ligga känns inte riktigt rätt..
  • Anonym (svårfångad!)
    Anonym (singel) skrev 2011-09-12 22:03:01 följande:
    Så det är så man ska göra! Skit att jag suger på d då. Vill jag nåt så kör jag på det, har lite svårt för att ändra taktik...
    "Det är enbart du som bestämmer"...Tjahhhaa, kan ju förstå att du vill bjuda på dig själv, äta upp honom, älska honom sönder och samman? Men Tänk, om några andra vill det också? Vem tror du vinner? Den som ger allt direkt och spontant, eller den som han får kämpa för??? Svårflirtat skall du vara, vännen. Old fashion, tro mig. DYRBAR!
  • Anonym (singel)
    Anonym (svårfångad!) skrev 2011-09-13 19:12:00 följande:
    "Det är enbart du som bestämmer"...Tjahhhaa, kan ju förstå att du vill bjuda på dig själv, äta upp honom, älska honom sönder och samman? Men Tänk, om några andra vill det också? Vem tror du vinner? Den som ger allt direkt och spontant, eller den som han får kämpa för??? Svårflirtat skall du vara, vännen. Old fashion, tro mig. DYRBAR!
    Jag läser och tar till mig dina ord:) och är rätt övertygad om att du har rätt! Han ville ses förra veckan men då fick jag lov att tacka nej då jag hade annat för mig, så helt kass är jag inte! Men jag hoppas ju att han vill ses denna veckan istället....
  • Anonym (svårfångad!)

    Ja, just det, som den finaste juvelen av alla.


  • Anonym (svårfångad!)

    Så nu är det alltså helt upp till dig. Tjahhh och till honom? Hela grejen handlar om VAD DU Vill? Och vad HAN vill?? Det är nu det "svåra", kommer in i bilden. Vem skall göra ett val? Önskar dig/ er all lycka till. Och nu skall jag hålla tyst, och låta dig tänka.{#emotions_dlg.flower}Tyst

  • Anonym (singel)

    Du behöver inte vara tyst, du kommer med goda råd:) innerst inne vet jag nog att det inte kommer bli nåt med just den här killen. Han är helt enkelt inte that in to me, tyvärr.. Men vill inte ge upp alltför lätt heller. Inte heller så att jag lagt mitt liv på is i väntan på honom, jag har allt dejtat andra. 
    Och dina råd funkar på de flesta om inte alla killar, och nån gång hittar även jag sann kärlek!:) 

  • Anonym (svårfångad!)
    Anonym (singel) skrev 2011-09-13 20:01:14 följande:
    Du behöver inte vara tyst, du kommer med goda råd:) innerst inne vet jag nog att det inte kommer bli nåt med just den här killen. Han är helt enkelt inte that in to me, tyvärr.. Men vill inte ge upp alltför lätt heller. Inte heller så att jag lagt mitt liv på is i väntan på honom, jag har allt dejtat andra. 
    Och dina råd funkar på de flesta om inte alla killar, och nån gång hittar även jag sann kärlek!:) 
    Ohhh, vad gullig du är! Ja, jag vet att du kommer att hitta den "rätta", men jag känner också att du inte riktigt är där än. Du verkar mogen, och du vet vad du vill. So go for it, or not. "eller pröva på". Du är "på väg".....

    Men det där, "tyvärr", är fortfarande helt upp till dig.

    Okay, ett sista tips: "Den stunden du inser att du kan älska dig själv, precis som den du är, och hur du ser ser ut, då kommer någon "annan" också att se det".Hjärta

    "Och dina råd funkar på de flesta om inte alla killar", Ja, och vilka är de killar då? Sådana man skall lägga ner energi på? Klart om man vill ha sex, då kan man ge DEM lite uppmärksamhet, men inte annars....
Svar på tråden Hur får man en kille på fall?