• Hoppas 2013

Svagt plus eller spökstreck - Tråden för oss som behöver hjälp att analysera svaga graviditetstester

Jag är på BIM idag och gjorde ett test (testlagrets stickor) som visade negativt i morse, trodde jag vid en första titt. Men innan jag skulle slänga det så satte jag testet framför en lampa och då kunde man se ett mycket svagt streck, som var lika brett som kontrollstrecket! ;o Vad betyder detta? OM det betyder att jag är gravid, kan man då göra ett CB digital test idag?

• Hoppas 2013
    Jag skrev 2012-05-23 13:11:06 följande:
    Hm, ingen som orkade trixa mitt? =)

Bilden finns på sidan 4966 inlägg #49657.
    Dina test är absolut negativa. Men när har du BIM?
  • Hoppas 2013
    mammelie1891 skrev 2012-05-23 20:23:49 följande:
    Fick hem 10 test från testlagret idag, bara för att jag mailat o frågat om otydliga streck på april-leveransen. Så nu kan jag testa lite till trots plus. Då får jag se en fin stegring hoppas jag!
  • Hoppas 2013
    Trixxy skrev 2012-05-24 13:29:49 följande:
    Swea: jag hittade en tråd om en annan kvinna som också fick 1:36 på kub, de gjorde sedan fostervattensprov och det visade friskt barn!!!=)

Så deppa inte ihop!!! kramar!
  • Hoppas 2013
    MrsC74 skrev 2012-05-24 14:35:27 följande:
    Alexandraviberg: hur kunde hjärtat slå?
    Hjärtat kan fortsätta slå när man gör abort när dem tar ut fostret. 
    För ett år sen eller lite mer, så hade en sköterska kommit in i rummet där fostren är efter en abort och då hade hjärtat fortfarande slagit på ett foster som låg i en spann. Och den sköterskan mådde så dåligt av det så hon sa upp sig direkt. 
  • Hoppas 2013
    Trixxy skrev 2012-05-24 14:54:31 följande:
    låter inte så trovärdigt...man får ju tabletter innan som stannar av allt vad graviditet heter
    Tyvärr så är händelsen sann. Och dem tabletterna funkar inte på alla. Finns många som tagit dem och sen har graviditeten fortsatt ändå, men då har barnet ofta fått någon missbildning av tabletterna.
  • Hoppas 2013
    Mini Léonie skrev 2012-05-24 15:29:30 följande:
    Hessen:
    Härligt att höra en sån fin historia

Du en fråga... Vad är skillnaden på moderkaksprov och f-vattensprov och vad avgör vilket?

Moderkaksprov tas liksom fostervattenprov för att undersöka fostrets kromosomer.

Provet kan tas redan från graviditetsvecka 11 och utförs på samma sätt som fostervattenprovet men med den skillnaden att det är celler från moderkakan istället för celler från fostervattnet som tas ut för odling och analys.

Svarstid och svarsrutiner är desamma som för fostervattenprov.

• Hoppas 2013

Dock skulle jag aldrig göra fostervattensprov om det inte var absolut nödvändigt då det kan skada fostret och framkalla MA.

• Hoppas 2013

Jag skulle ha min mens den 23:e, men den kom den 25e och då kom det ganska mycket blod och jag hade fruktansvärt ont i magen. Men nu har mensen nästan försvunnit helt och jag brukar annars ha den i 6-7 dagar. Varför? Någon som vet?

Du är det vackraste jag vet..
Svar på tråden Svagt plus eller spökstreck - Tråden för oss som behöver hjälp att analysera svaga graviditetstester