• skumbanan

Svagt plus eller spökstreck - Tråden för oss som behöver hjälp att analysera svaga graviditetstester

Hej!   Jag har kollat med ägglossningstest under min menscykel. Under mensen och framtill ägglossningsdags är testen blanka. Runt ägglossning blir de starkare och starkare men aldrig starkare än kontrollstrecket. Sen går det neråt tills det blir blankt.  Har ni några tankar om varför jag inte får ett positivt resultat bara starka streck flera dagar i rad? Kan kroppen ha svårt att släppa ägget?    

Se bild..                           
  • skumbanan
    LuPeRo skrev 2012-03-31 19:34:33 följande:
    Okej, jag testade med mitt sista CB innan (glömde fota det innan jag slängde det) men jag fick det där typiska resultatet. Ett smalt streck! Ååååhhh varför måste CB vara så missvisande?
    Nackdelen är att om jag beställer test har jag inte dom förrän på tisdag. Är där någon som vet om Doc Morris tester är bra? 

Hej!

Jag har tyvärr fått flera negativa positiva test med Doc Morris tester.. Inga jag skulle rekommendera :S  
  • skumbanan

Jag fick starka streck runt 24-27/3 men aldrig ngt helt positivt. Kan ha missat äl eller inte haft ngt. Men mensen bör komma på måndag :)

• skumbanan
    Sömntutan skrev 2012-04-07 10:12:49 följande:
    Skumbanan: samma här, fick ganska starka ÄL test runt den 27:e, men aldrig några pos.
    Kan vara på BIM-3 idag och grav. testet är så neg. det kan vara.
    Någon som har något att säga om Apotekets egna tester?

Håller tummarna för dej sömntutan! Hur lång cykel har du?

Jag var hos gyn  22/3 som sa att ÄL var på g.. men det kanske ångrade sig då jag inte fick positivt äl eller äl-flytningar.. Ngn som har erfarenhet av det?
  • skumbanan

BIM imorgon och PMS symtomen har försvunnit. Ingen molvärk i mage eller rygg längre, bara lätt ömma bröst och finnarna som alltid kommer har inte dykt upp alls. Känner inte att det är varken mens eller plus på g. Kroppen är lustig

• skumbanan

Knasten: testade negativt igår med testlagrets. Tänkte se om mensen kommer ändå imorgon annars testa :)

• skumbanan

Jag funderar på det här med lubrikation. Det liknar äl-sekretet och kan ibland tillverkas i stora mängder. Kan det ha samma funktion som äl-sekret?

Svar på tråden Svagt plus eller spökstreck - Tråden för oss som behöver hjälp att analysera svaga graviditetstester