• 92Emma

Svagt plus eller spökstreck - Tråden för oss som behöver hjälp att analysera svaga graviditetstester

Johojoho skrev 2021-12-03 20:02:17 följande:

Vad har ni för erfarenhet med Graviditetskollens stickor. Jag fick mens 4 dagar för tidigt och är på äl +11.

Tog ett test från grav.kollen (mest för att jag var sugen och för att jag blev konfunderad över mens som betedde sig märkligt) och fick ett svagt streck (oklart om det skiftar i rosa) men som ändå syntes på armlängds avstånd.

Testade med rfsu (2ggr) och fick blankt.

Förstår att jag inte är gravid, men min fråga är väl mest hur vanligt det är med felaktiga streck på graviditetskillens stickor.

Jag har aldrig fått något streck på deras streck på dem, om jag inte varit gravid. Dock har jag fått det på test från clearblue

Och säkerligen från predicor early nu också, då jag fått brunaktiga flytningar även om tempen fortfarande är hög.

Så svårt att veta vilka test man faktiskt kan lita på, man blir ju väldigt hoppfull när det blir positivt om än svagt för att sedan sluta med menstruation.
  • Johojoho
    92Emma skrev 2021-12-03 21:06:23 följande:

Jag har aldrig fått något streck på deras streck på dem, om jag inte varit gravid. Dock har jag fått det på test från clearblue

Och säkerligen från predicor early nu också, då jag fått brunaktiga flytningar även om tempen fortfarande är hög.

Så svårt att veta vilka test man faktiskt kan lita på, man blir ju väldigt hoppfull när det blir positivt om än svagt för att sedan sluta med menstruation.

Hm, vad märkligt.

Hur svårt det än är så landar det ju alltid i att tiden får utvisa... men det är inte alltid lätt om man är otålig av sig, som jag är.

Jag har ju bara varit gravid en gång (slutade i missfall) och då började det just så svagt för att bli starkare och starkare (med rfsu och clear blue)
  • Johojoho
    Angelika07 skrev 2021-11-23 18:41:15 följande:

Spökstreck?

Hur gick det för dig? Jag har fått ungefär samma resultat med samma test, men tror att det är negativt/spök i.o.m. att jag fått negativt på rfsu's tester.
  • Angelika07
    Johojoho skrev 2021-12-04 17:04:58 följande:

Hur gick det för dig? Jag har fått ungefär samma resultat med samma test, men tror att det är negativt/spök i.o.m. att jag fått negativt på rfsu's tester.

Tyvärr negativt. Förstår inte varför jag fick flera tester som var så pass tjocka och tydliga. Sen efter några dagar blev de negativa helt. Ska ha bim imorgon och testerna är fortfarande negativa. Tror tyvärr tant röd är på gång.
  • Johojoho
    PelloBello skrev 2021-12-04 20:14:32 följande:

Hur skulle ni tolka detta?

Om det nu syns nåt när de laddats upp.

Jag tycker att det är svårt att se nåt på de bilderna.
  • Johojoho
    Angelika07 skrev 2021-12-04 19:11:25 följande:

Tyvärr negativt. Förstår inte varför jag fick flera tester som var så pass tjocka och tydliga. Sen efter några dagar blev de negativa helt. Ska ha bim imorgon och testerna är fortfarande negativa. Tror tyvärr tant röd är på gång.

Jättemärkligt. Brukar du testa med olika märken och har fått olika?

Jag skulle också ha haft bim imorgon men mensen kom redan i förrgår.

Det är väl bara att ta nya tag inför nästa äl. Sen har jag min fjärde ivf planerad till januari.
  • Kiiwii
    PelloBello skrev 2021-12-04 20:14:32 följande:

Hur skulle ni tolka detta?

Om det nu syns nåt när de laddats upp.

När det är sådär svagt tolkar jag det negativt. Men jag ser något svagt, men skulle inte ta det som positivt utan ta en nytt och hoppas på tydligare svar :) När är BIM?
  • PelloBello
    Kiiwii skrev 2021-12-04 21:32:34 följande:

När det är sådär svagt tolkar jag det negativt. Men jag ser något svagt, men skulle inte ta det som positivt utan ta en nytt och hoppas på tydligare svar :) När är BIM?

Tack! Bim va igår. Börja blöda lite I torsdag som höll I sig ett dygn bara, bara behövt trosskydd. Testa svagt svagt positivt bim-3 och negativt bim-2. Hade detta kvar å tog nu då "mensen" va så konstig.
Svar på tråden Svagt plus eller spökstreck - Tråden för oss som behöver hjälp att analysera svaga graviditetstester