Svagt plus eller spökstreck - Tråden för oss som behöver hjälp att analysera svaga graviditetstester
Tog ett test nu på dagen efter att ha hållt mig i 5 timmar. Syns något svagt igen, vax tycker ni?
Tog ett test nu på dagen efter att ha hållt mig i 5 timmar. Syns något svagt igen, vax tycker ni?
Kom det inom tiden (10 min?). Isåfall tveklöst positivt, tror faktiskt inte det är ovitrellesprutan som ger utslag heller, inte när det gått 12 dgr. Jag håller tummarna <3
Okej, så detta dyker upp ca 10 min efter att testet togs. Två vertikala sträck? Någon som varit ute för det tidigare? Det till vänster är definitivt blått och brett, men på helt fel ställe, det andra är mycket svagare men på ?rätt? plats. Vad tror ni?
Jaaa, det kom inom tiden. Jag vet inte alls vad jag ska tro! Vad fint att du är peppande och positiv. Sist jag var gravid (slutade i x) tog jag två såna här test som båda visade positivt, lite i stil med detta, fick inget jämnblått och jämnbrett streck, och det stämde ju då men samtidigt flera här ju som fått falskt positivt som sett ut så här. Jag har tänkt att jag ska ta ett digitalt imorgon på ÄL+12 så får vi vad det säger.
Jaa men detta tror jag på, fortsätter hålla tummarna för dig! Följer och ser hur det går för dig :)
Jag har fått svaga positiva från äl+8 i flera olika graviditer som inte heller varit jämnbreda/jämnblå för man har ju så lite hcg tidigt = finns inte tillräckligt för att färga "hela" remsan. Spök har jag också råkat ut för men då var strecket färglöst/grått eller kom efter tiden så då visste jag att det inte räknades..
Alltså, är detta strecket på rätt plats? Upplever det som att det sitter på tok för nära kanten?
Var superlänge sedan jag testade med testlagrets så minns inte hur de ska se ut?!
En undran, om man får supersvagt på testa tidigt och blankt på vanligt test borde man då kunna se på dom vanliga ca 3-4 dagar senare då eftersom hcg dubblas var tredje dag? Ni som använt testlagrets och gravidkollens vanliga test, hur känsliga har ni upplevt dom mot tidiga test?
Jag verkar vara en kvällstestare, dvs få bäst utslag på kvällen. Igår kväll fick jag ju något svagt men imorse ingenting typ och nu ikväll så tvekar jag nog inte på positivt, eller hur? (Bim-4).
Jag verkar vara en kvällstestare, dvs få bäst utslag på kvällen. Igår kväll fick jag ju något svagt men imorse ingenting typ och nu ikväll så tvekar jag nog inte på positivt, eller hur? (Bim-4).