• Karinnirak

Svagt plus eller spökstreck - Tråden för oss som behöver hjälp att analysera svaga graviditetstester

Någonstans mellan BIM-5 och -3, vet inte exakt, vanliga RFSU. Spök eller svagt streck?

• pepparkaka året om
    Karinnirak skrev 2022-06-05 10:48:44 följande:

Någonstans mellan BIM-5 och -3, vet inte exakt, vanliga RFSU. Spök eller svagt streck?

Jag ser ett streck som verkar vara rosa! Jobbigt att vänta men ta ett till om 1-2 dagar! 
  • Eightbelow

Är det någon som vart med om att få plus efter testet torkat på cb plus? Är på cd 42 och var hos gyn cd 14 som sa att jag redan hade haft äl så känns skumt att jag skulle plussa såhär sent men mensen vägrar tydligen komma, kan det vara plus ändå?

• Karinnirak
    Eightbelow skrev 2022-06-06 18:31:03 följande:

Är det någon som vart med om att få plus efter testet torkat på cb plus? Är på cd 42 och var hos gyn cd 14 som sa att jag redan hade haft äl så känns skumt att jag skulle plussa såhär sent men mensen vägrar tydligen komma, kan det vara plus ändå?

Det känns som att det borde vara starkare på dag 42, men prova med ett annat test? Har du regelbunden mens?
  • Eightbelow
    Karinnirak skrev 2022-06-06 21:55:06 följande:
    Det känns som att det borde vara starkare på dag 42, men prova med ett annat test? Har du regelbunden mens?
    Tack för svar!! Ja eller hur, kanske ska prova med annat test! Nej hade sent missfall i februari så den är väldigt oregelbunden fortfarande.
  • Cashili33

Låter inte så hoppfullt om testet är så svagt nu
    har du testat tidigare ? Kan det ha varit starkare och sen blivit svagare ? 

är gyn säker på att du verkligen haft ÄL ? 
    om du redan haft ÄL före cd 14 så bör ett gravtest nu vara väldigt starkt 

håller tummarna dock 

• Cashili33

Måste också tillägga att jag inte anser att ditt test är positiv. jag ser endast en mycket vag skugga 
  • Maymom

eightbelow: köpa ett gång billiga stickor. Ta två samma tid, späd ut kisset till det ena testet med lite vatten och se om det blir starkare. Finns nåt som heter hook effekten som gör att testen blir svagare senare i graviditeten, tror dock det är för tidigt för det, cd42 borde ge starkt utslag. Kan ju vara en graviditet som övergår till missfall.

• Eightbelow
    Cattisl skrev 2022-06-07 06:22:11 följande:

Låter inte så hoppfullt om testet är så svagt nu
    har du testat tidigare ? Kan det ha varit starkare och sen blivit svagare ? 

är gyn säker på att du verkligen haft ÄL ? 
    om du redan haft ÄL före cd 14 så bör ett gravtest nu vara väldigt starkt 

håller tummarna dock 

Jag har testat tidigare och då har det varit negativt, anledningen till att jag ens testade nu var för att jag fortfarande inte fått mens. Ja hon gjorde vul och kunde se vätska som runnit ut och det gör det tydligen vid ägglossning. Tror dock inte hellet att jag kan räkna testet som positivt eftersom det gått så många dagar men det är ett tunt blått streck som fadear ut typ om du förstår hur jag menar, svårt att få med på bild
Svar på tråden Svagt plus eller spökstreck - Tråden för oss som behöver hjälp att analysera svaga graviditetstester