• Skrutt 83

Svagt plus eller spökstreck - Tråden för oss som behöver hjälp att analysera svaga graviditetstester

Hej tjejer!

Här är en tråd för alla oss som behöver hjälp att analysera svaga och tvivelaktiga graviditetstest samt för oss som tycker om att analysera andras! En tråd som kan hjälpa till med ett par extra ögon när man behöver det som mest, för barnlängtan och ett antal försök i bagaget kan ju göra att man ser streck som inte ens finns för att man så gärna vill att det ska vara där!

Så släng in bilder på era test så hjälps vi åt att analysera och hoppas!

ÄNTLIGEN är älskade lilla Melvin här!
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-01-26 10:03
    Här är en länk till BIM-listan:
    www.familjeliv.se/Forum-1-5/m63199969.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-05-08 09:21
    Länk till "plustråden":

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m64471095.html
  • Svar på tråden Svagt plus eller spökstreck - Tråden för oss som behöver hjälp att analysera svaga graviditetstester
  • Anonym (Tessan)
    Anonym (Joa) skrev 2025-07-18 07:29:59 följande:
    Spökstreck eller positivt på riktigt?
    Jag har iaf aldrig fått nåt sånt tydligt streck om jag inte varit gravid, ej upplevt peoblem med spökstreck på dom testen. Men många här säger ju det så? har du möjlighet att testa med något annat märke? Håller tummarna!
  • kvp23

Hej! 

Nu har jag endera fått line eyes eller så vet jag inte. 

ser ni något på dessa? har oregelbunden mens och noll koll.. 
    jag tog ett först tyckte mig se en skugga och tog ett till för att kolla och tyckte mig se en skugga på det andra också. Vad tror ni? 

• Anonym (RD 8)
    Anonym (Hej123) skrev 2025-07-19 11:27:39 följande:

Spöksträck?

Så såg mina test ut i början, idag är jag i vecka 17 😊 håller tummarna för dig!! 
  • Anonym (Hej123)

Anonym (RD 8) skrev 2025-07-19 21:22:56 följande:
    Så såg mina test ut i början, idag är jag i vecka 17 😊 håller tummarna för dig!! 

Åh grattis😍 

Är lite orolig för att Jag har en kemisk graviditet. Sträcket ser likadant ut som igår morse. Har du bild på dina i tidigt skede? Vad jag kan i dom här grupperna så har folk tydligare sträck där jag är nu. 

bifogar första som är äl + 13 och andra äL +14 

• Anonym (RD 8)
    Anonym (Hej123) skrev 2025-07-20 03:33:47 följande:
    Anonym (RD 8) skrev 2025-07-19 21:22:56 följande:

Åh grattis😍 

Är lite orolig för att Jag har en kemisk graviditet. Sträcket ser likadant ut som igår morse. Har du bild på dina i tidigt skede? Vad jag kan i dom här grupperna så har folk tydligare sträck där jag är nu. 

bifogar första som är äl + 13 och andra äL +14 

Tack ❤️

Kollade och hade inte de tidigaste bilderna sparade på mobilen. Men jag gjorde ett inlägg i denna tråden den 21 april med bild på samma typ av test som du har. Då var jag 8 dagar efter insättning av ett 3dagars ägg (ivf). Tror man hade räknat de som 11 dagar efter ÄL. 
    Sen bytte jag till clear blue och fortsatte att testa med dem för att se stegring, så jag har ingen erfarenhet av hur dessa röda test ter sig när det gäller stegring.. 
    Jag förstår din oro ❤️ Men HCGt ska ju helst fördubblas varannan/var tredje dag. Så jag tänker att dina test fortfarande har en chans att öka i styrka 🙂 

Är du säker på att du hade ÄL när du tror du hade? 
  • Anonym (Hej123)
    Anonym (RD 8) skrev 2025-07-20 07:17:20 följande:
    Tack ❤️

Kollade och hade inte de tidigaste bilderna sparade på mobilen. Men jag gjorde ett inlägg i denna tråden den 21 april med bild på samma typ av test som du har. Då var jag 8 dagar efter insättning av ett 3dagars ägg (ivf). Tror man hade räknat de som 11 dagar efter ÄL. 
    Sen bytte jag till clear blue och fortsatte att testa med dem för att se stegring, så jag har ingen erfarenhet av hur dessa röda test ter sig när det gäller stegring.. 
    Jag förstår din oro ❤️ Men HCGt ska ju helst fördubblas varannan/var tredje dag. Så jag tänker att dina test fortfarande har en chans att öka i styrka 🙂 

Är du säker på att du hade ÄL när du tror du hade? 

Ja okej förstår 😊 

Nej jag är faktiskt inte helt säker. Har mina förra cykler fått positivt test men denna fick jag inte det. Så vet inte när jag hade ägglossning exakt. Kan vara att jag hade det lite senare och att testen nu är ennu tidigare. 

Får fortsätta testa 😊

• Anonym (RD 8)
    Anonym (Hej123) skrev 2025-07-20 08:41:14 följande:

Ja okej förstår 😊 

Nej jag är faktiskt inte helt säker. Har mina förra cykler fått positivt test men denna fick jag inte det. Så vet inte när jag hade ägglossning exakt. Kan vara att jag hade det lite senare och att testen nu är ennu tidigare. 

Får fortsätta testa 😊

Jag hoppas det går bra för dig, ska hålla alla mina tummar och tår 🧡
Svar på tråden Svagt plus eller spökstreck - Tråden för oss som behöver hjälp att analysera svaga graviditetstester