• Niicesara

Svagt plus eller spökstreck - Tråden för oss som behöver hjälp att analysera svaga graviditetstester

Jag har INTE havandeskapsförgiftning! :D
    Blodtrycket hade gått ner lite, lite och jag har ingen äggvita i urinen. Ska dit igen om 2 veckor och under tiden ska jag själv hålla koll på om jag blir sämre eller om jag får några tecken på havandeskapsförgiftning.
    Kommer nog ändå ta det lugnt framöver för att inte öka risken. :)

• Niicesara
    jessiejones skrev 2012-08-29 18:22:31 följande:

Positiv äl sticka hade jag 18,19 Augusti. Bim är 5 sep.. Alltså ca 10 dagar sen äl typ..

Jag fick också positivt på ÄL+10 med veckoindikator. :) Stort grattis!
  • Niicesara
    vigillarmtb skrev 2012-08-29 19:07:51 följande:
    Ägglossning ca 48 h efter den 19 augusti, det blir väl äl+8, ursäkta jag kan inte räkna..
    Om hon hade positivt den 18e och 19e så har ägglossningen skett senast 48 timmar efter första positiva testet. :)
  • Niicesara
    Augusti1985 skrev 2012-08-29 19:24:26 följande:
    Är det här ett positivt äl test?

Tyvärr inte. Teststrecket ska vara minst lika starkt som kontrollstrecket.
  • Niicesara

Suddig bild men här är ett positivt ÄL-test. :) Som Du ser så är teststrecket lite starkare än kontrollstrecket. :)
  • Niicesara
    Ankena skrev 2012-08-29 20:05:01 följande:
    Niicesara, vad e de där för ÄL test? Vilket märke alltså..?
    Billiga testers. :)
  • Niicesara
    Meja2011 skrev 2012-08-31 17:39:01 följande:
    Så nu fick vi svart på vitt=)

Grattis! :)
    Läste lite gamla inlägg och slutade du med provera eller Pergotime i söndags? Då har Du ju tagit tabletterna trots att Du varit gravid. :/
  • Niicesara
    Meja2011 skrev 2012-08-31 18:03:47 följande:
    Tack:)

Ja jag sluta i söndags:/ det är det dom oroar mig lite faktiskt:( graviditeten innan Meja var på samma sätt, 2 stimuleringar utan mens, MA i vecka 6 fick vi reda på i v 10, så visst är jag nervös nu:(
    Kan Du inte ringa någon klinik eller gynakuten och fråga om det är någon fara? Så länge Du inte får en blödning så tror jag inte att Du behöver oroa Dig. :)
    Eftersom Du inte fått mens så har kroppen nog förstått att Du är gravid. ;)
  • Niicesara
    Meja2011 skrev 2012-08-31 18:15:57 följande:
    Ska ringa gyn på måndag och höra. Sist sa min läkare att det inte var ngn fara, men så gick det ju som det gick:/ och jag började aldrig blöda då, eller jo fick bruna flytningar ett tag. Men annars inget. Och läser man på nätet så är det inte något positivt:/ Jag hoppas att det lilla går stanna:)
    Håller tummarna! :D
  • Niicesara
    Saga09 skrev 2012-09-02 16:51:22 följande:
    Jag är på BIM+1 eller ÄL+14 idag...
    Tog Du de digitala idag? Du hade kanske druckit mycket innan så urinen inte var koncentrerad. :)
    Prova igen med morgonurin för Ditt test ser verkligen positivt ut.
Svar på tråden Svagt plus eller spökstreck - Tråden för oss som behöver hjälp att analysera svaga graviditetstester