• Niicesara

Svagt plus eller spökstreck - Tråden för oss som behöver hjälp att analysera svaga graviditetstester

Knasten83 skrev 2012-09-13 21:05:44 följande:
    Och vi fick ett eget rum på bb pga komplikationer så min man sov där med oss i 5 dygn.
    Okej. Min sambo får inte sova över. :( Inte ens om vi kommer in på BB avdelningen 3 på natten, då skickar dom ändå hem honom.
    Så himla dåligt. Stackars männen när dom måste lämna sin nyfödda bebis nästan med en gång. :(
  • Niicesara
    mammelie1891 skrev 2012-09-13 21:06:08 följande:
    När jag snittades fick dom det. När jag födde vaginalt skulle han åka hem. Men jag hade ed en liten överraskning åt han i BB-väskan, en liten flaska whisky. Så han hällde i sig den (alltså miniflaska typ 4 cl) sen kunde han inte köra, så han fick ligga kvar med oss över natten.
    Bra tips. ;) Min sambo dricker inte whiskey men man kan ju stoppa ner en liten flaska med vodka eller något. Haha. :D Säga att han firar bebisen födelse. :P
  • Niicesara

Har sagt det innan men jag säger det igen.

Är man gravid så visar det sig inom ett par dagar utan att behöva trixa med bilderna. Tycker att allt trixande ger en massa falskt hopp. :/
    Bättre att ta digitalt för att slippa analysera svaga tester! :)
    Och kom inte och säg att dom är dyra, för det blir nog billigare att testa med det än att testa med andra tester flera gånger om dagen typ precis efter ÄL. :)

• Niicesara
    Leeroy skrev 2012-09-18 20:45:05 följande:
    Ja det kändes verkligen skit Gråter
    Men på ett sätt är jag lite lättad, de hittade faktiskt något. Hade ju känns värre om de inte hittat något, och jag ändå inte blir gravid. Men en cysta..
    Ledsen för Din skull. :(

Jag hade en cysta på min ena äggstock för snart 10 år sedan. Den var större än en apelsin och den togs bort men det tog många månader innan dom visste vad det var.
    När dom tog bort den så tog dom bort halva äggstocken med och nu har jag ett ärr från navlen och neråt.

Hoppas dom tar bort cystan och Du ska veta att även om dom tvingas ta bort en del eller hela äggstocken så kan Du ändå bli gravid. :)

Men sa dom inget om Din andra äggstock? Släpper den heller inga ägg?
  • Niicesara
    Leeroy skrev 2012-09-18 21:00:41 följande:
    Men vad säger du?? som en apelsin? hur kunde de inte veta att det var en cysta? Vet du hur länge du hade haft den? Hindrade den dig från att bli gravid? många frågor, förlåt..

Jag frågade hur min andra äggstock ser ut och då sa han att den var perfekt, inget alls att anmärka på eller oroa sig för. Men jag frågade om den här cystan kommer hindra mig från att bli gravid och han sa ja. För den stör tydligen ägglossningen att fungera som den ska. Men jag frågade aldrig om inte den friska äggstocken ägglossade, för jag föll ut i gråt och ville bara åka hem Gråter

men minskar inte chansen att bli gravid med 50% om man får plocka bort hela ena äggstocken?

nu inbillar jag mig att jag har ont i magen hela tiden GråterGråter
    och det har jag. Inte ont, men känningar i vänster sida. Som nyp & hugg till och från vilket jag haft i månader, men jag har ju altid trott att det hade med ägglossningen, mensen eller med graviditet att göra..jag känner mig så naiv och grundlurad av min kropp & naturen...
    Japp, den var 10 cm i diameter. :/ Vet inte hur dom kunde missa den men först var den bara liten och då gjorde jag VUL. Då såg dom ingenting och då trodde gyn att det bara var gaser. Hur man nu kan tro det?! :O

Sen gick det en tid innan vi kollade igen för jag fick ingen mens och då hade jag börjat gymnasiet.
    Då hittade dom en stor massa i livmodern men först trodde dom bara att det var en massa blod som inte kom ut.
    Efter flera VUL till så kom dom fram till att det var en tvillingcysta på min vänstra äggstock.
    Fick tid till operation och dom skulle ta den via titthål men när jag vaknade så hade dom öppnat upp magen från navlen och neråt. Snacka om chock!

Anledningen till att jag inte fick mens var min PCOS. Enligt gyn så hade det ena ingenting med det andra att göra.

Jag vet inte hur länge jag hade gått med den men jag jag tror att det var i cirka 2 år. Opererade bort den i december när jag gick andra året på gymnasiet.

Tar dom bort den ena äggstocken så minskar chansen men Du kommer ändå ägglossa från den andra. :) Så gravid kan Du bli ändå.

Jag vet inte om min halva äggstock påverkade något. Där borde ju vara ärrvävnad tycker man men dom har aldrig sagt något om det. :)

• Niicesara

Magen vecka 37 (36+2)
    Tycker faktiskt inte att den är så himla stor. :) Den lär ju inte bli mycket större heller de sista 4 veckorna.

• Niicesara

Nu kommer okunniga jag igen med frågor. ;)

Om man har sammandragningar, hur märker man det då?
    Idag har min mage blivit hård längst upp och jag trodde först att det var bebisen som tryckte men den är helt stilla. Det håller i sig mellan 30-60 sekunder cirka. Men det gör inte ont.
    Är det sammandragningar då kanske?

• Niicesara
    BeMa skrev 2012-09-24 19:24:37 följande:
    Låter som de :) När jag fick de blev hela magen stenhård i några sekunder, men hade inge ont alls av de! De började 2 veckor innan lilleman kom till världen :)
    Åhh!
    Nu blev jag nervös. Haha. :P
    Hade Du dom ofta?
  • Niicesara
    BeMa skrev 2012-09-24 19:31:36 följande:
    Ja hade väl ca 2st i timmen ungefär :) Haha, ja men de kan säkert ta längre tid, men du va väl rätt långt gången nu ändå va? =) Är de första barnet?
    Första barnet ja. :)
    Är i vecka 36+2 idag. Ska till BM på onsdag så jag ska fråga henne också då. ;)
Svar på tråden Svagt plus eller spökstreck - Tråden för oss som behöver hjälp att analysera svaga graviditetstester