Jag vet om att detta är en mycket gammal tråd, men jag skriver ändå eftersom att det kanske finns folk som också har lite oro över samma sak. Jag tänker vara helt ärlig med detta, det är det absolut värsta jag har gjort.
För mig var det så att när jag vaknade upp efter att jag hade blivit nersövd så var det även den största chocken i mitt liv, det gjorde så extremt ont. Jag verb inte med dessa personer som kunde äta direkt efter operationen osv, om dem tål smärta riktigt bra eller om det är jag som är väldigt känslig, men läkarna berättar inte hur ont det faktiskt gör. Iaf så vaknade jag 17 ungefär, dem försökte tvinga i mig både vatten blåbärssoppa och isglass, men asså de gjorde så fruktansvärt ont så jag kunde inte ens röra munnen, spänna käken osv. Fick liksom ha den helt stilla. Jag drack en klunk vidd uppvaket, jag grät pga att det gjorde så ont. Efter det så vägrade jag dricka osv. Isglass hjälpte inte ett dugg heller. Jag fick vara kvar på sjukhuset till lite över 23, för dem vågade inte släppa mig.
Nästa dag så hade jag ju då oturen att få en liten bieffekt, min gomspene (saken som hänger från gommen ner i halsen), den blev så svullen pga op så att den typ låg på min tunga, den var dubbelt så lång. Pga detta så kräktes jag mängder och fick lov att åka in till sjukan igen, mådde dessutom extremt illa, tänk dig att kräkas upp magsyra på två stora öppna sår i halsen ;) Det var ren smärta. Läkarna kunde såklart inte göra något heller, jag fick nån liten kortison dryck för att dämpa svullnaden men det gjorde inte mycket. I flera dagar fick jag tvinga i mig 2 tabletter på morgonen, 2 vid lunch, 2 vid middag och 2 innan jag skulle sova. Jag verkligen tvingade i mig dem pga hur ont jag skulle ha annars (när jag jämför nu när jag har varit rejält sjuk någon gång efter och drygar satt sig i halsen och jag verkligen har haft EXTREMT ont i halsen, så mycket som alvedon + Ipren dämpar smärta är faktiskt helt sjukt, så kan inte förställa mig vilken smärta jag hade känt om jag inte hade tvingat i mig tabletterna). Jag har fock förträngt rätt mycket av detta eftersom att det var en sån sjukt jobbig tid. I 6 dagar så kunde jag inte äta, fick lov att åka in på dropp 3dje dagen, fick i mig sjukt lite vätska, den enda vätskan jag fick i mig var när jag svalde tabletterna. Jag har aldrig varit en person son har velat dö egentligen, men under den tiden så ville jag verkligen det, har aldrig varit med om något sp hemskt.
Sen när jag väl började äta dag 7, då så var mina föräldrar otroligt snälla och gav mig mina två favorit rätter, bakad potatis till middag och en speciell soppa till lunch, gick inte att äta mer en tre fyra tuggor utav maten. Idag, 4 år sedan så kan jag fortfarande inte äta dessa rätter, och då tog jag bara max fyra tuggor. Mina föräldrar har blivit förbjudna att ens göra dessa rätter när jag kommer vara i närheten, för jag får panik av ens bara lukten av det. Sen försökte jag äta lite glass.. nu idag är det vissa typer av glassar jag inte kan äta, vet inte varför det bara är vissa.. isglassar går bra, vissa gräddglassar funkar men vissa funkar verkligen inte. Nu blev detta en väldigt lång text så kommer inte gå in mer på detta nu, men kan säga detta, jag har en person med rätt lite pengar på kontot. Jag hade inte gjort om denna operationen för 500k. Möjligtvis en miljon, men femhudnratusen skulle jag inte ens tveka på att inte göra. Så jobbigt var det för mig, och då fick jag inga rejäla biverkningar som vissa andra får heller.
Btw, snabbt. Jag kände aldrig när min skorpa lossnade, märkte inte av det alls, förstod inte riktigt grejen. :)