Inlägg från: ymmmi |Visa alla inlägg
  • ymmmi

    Någon som kan marsvin?

    Två honor kan vara tillsammans när hon föder, det är inga problem, känner du fosterrötelser? Hon är väldigt ung för att vara dräktig, så jag hoppas hon klarar sig.

  • ymmmi

    Har du läst på om marsvin? Tänkte om dy vet att do
    Ska ha färska grönsaker varje dag

  • ymmmi

    Äpple är inte bra att ge varje dag( kan ge munsvamp öika sant tomat) och saöladq ska vara sallads kål, vitkål är bra med c- vitamin även baby spenat, men inte för mycket spenat dock. gurka är bara godis, du kan även ge dom morötter för deras tänders skull. Du kan igentligen köpa en till bur för att i fall ho. Får hanar så måste du separera hanarn när dom blivit äldre, ungarna måste också väga 300 gram innan du får sälja dom.

  • ymmmi

    Hmm ser. Att min telefon lever sitt egna liv när jag skriver, hoppas du kan läsa det iaf

  • ymmmi

    Det spelar ingen roll om deras mat är c- vitamin berikad, igentligen så ska marsvin inte ha pellets, men dräktiga honor och bebisar och marsvin som är öite tunn kan man ge det till, annars är deras huvudföda hö, c- vitamin Berikad grönsaker

  • ymmmi

    Man kan ge marsvin två eller flera saker under samma måltid. Det bästa är igentligen vitkål och något mer. Paprika röd har också mycket c vitamin. Men googla och läs om marsvins mat si. Grönsaker, brukar stå dagligen grönsaker och vilka dim ska ha

Svar på tråden Någon som kan marsvin?