-
Japp, 5mg morgon och 5mg på kvällen. Hade helst velat ha 10 mg på morgonen. Fått för mig att det har bättre effekt, men jag lyder snällt doktorn.Zinfandel skrev 2011-10-20 15:26:53 följande:Jaha, jag missuppfattade dig, du tar 5x2 mg, då förstår jag! Jag läste för snabbt ;) Klart du ska följa ordinationen! -
Hej alla!
Jorå, jag fick åka till DK idag!!!'
Ingen ringde innan 9 i morse vilket betydde att det fanns minst ett pyre där nere som väntade på sin mamma
Jag hade två stycken befruktade ägg. En 10 poängare som de sa och en nivån under men 4 celligt. Tydligen 4 celliga som ger flest graviditeter sa de. Jag blev jätteglad och nu ruvar jag på båda två!
Men jag har dock hört detta förut! Jag brukar ha bra ägg och ändå har det ju aldrig funkat, så vad hjälper det.
Men jag blev dock jätteöverraskad för enligt min ålder så bör ju inte kvaliteten vara så bra. Undrar om det är 7 keto, D-vitamin, Rosenrot, Folsyran som jag ätit. eller kanske Fertile XX.
Jag kom till kliniken vid 11.45, hade ni hunnit gå då Myran o Kalimero?
Jag tog planet 14.15 hem igen.
I helgen ligger jag bara på soffan och äter praliner, vågar varken nysa eller hosta
-
Tack vännen! Synd att vi inte sågs!myran6801 skrev 2011-10-21 20:32:58 följande:Lully Hill, grattis det är ju helt fantastiskt! Vilket kanonresultat! Vi åkte från kliniken vid halv helva och tog planet hem 13.10. Njut nu av soffläge och ruvstatus! Kram
Lycka till du med och ta det nu riktigt riktigt lugnt du också!
Kram -
Kram vännen!Zinfandel skrev 2011-10-21 08:35:27 följande:Lycka till tjejer idag!!

-
Ja hehe, det är helt klart en Nordisk klinik, när jag kom var det norrmän där ett par stycken!!myran6801 skrev 2011-10-21 20:46:12 följande:Lully Hill, ja jätte synd att vi inte sågs det hade varit kul. De tittade lite på mig o Kalimero när vi hejade o pratade i receptionen. De undrade väl vad det var för gruppresa fr Sverige....ha ha!
Bor du i Stockholm?
Jisses vilken ruljans det är, allt går väldigt fort! Men de är superrara!! Jag fick en lyckoklapp på rumpan och så skrattade de och sa att om det blir tvillingar får jag inte komma och lämna tillbaka en.
Det känns så skönt, för när man är 45 år så är man ju van att "skämmas" i Sverige för att man håller på med det här. Det är så befriande att de inte nämner min ålder och jag behandlas som alla andra. När ajgjag tar upp ålder säger de bara. Äsch du är inte gammal! Det är så skönt!
Ja jag bor i Stockholm!! -
Nejnej, inte tappa sugen nu vännen!linköping68 skrev 2011-10-20 21:19:46 följande:Hmm, behöver lite stöd tror jag
Har fått lite kalla fötter ang att vända mig till CFC..... Det verkar så rörigt och stressigt och att man nästan måste bestämma sin egen dos medicin osv. Är ju en gröngöling i IVF sammanhang då vi bara gjort 1 försök. Kanske borde jag göra något mer försök som är lite mer styrt av läkarna..... eller inte. Usch vad jag velar. Blä för mig själv när jag känner så här.
Jag har följt CFCs ordinationer till punkt och pricka! Inte gjort något eget förutom immunterapin och det är ju valfritt. Fort går det på kliniken men ställer du frågor får du svar. Språket är lite svårt men jag har vant mig och jag pratar engelska i telefonen. De är vana med engelskan så det är inget kontstigt!!
Jag är såååå glad att jag fick komma dit så du skall absolut inte oroa dig!! Det finns INGEN anledning till det!!
Och du, VI finns ju här!!! Dina erfarna vänner!! Vi hjälper dig om du undrar över något!
Upp med hakan nu, om du inte försöker så blir det inga barn gjorda. Och du tiden tickar så tveka inte.
Storkram! -
callimero skrev 2011-10-22 10:59:14 följande:Grattis till finfint resultat Lully! Det är verkligen bra med både 2 st tillbaka och dessutom 4-celligt vilket är ultimat på dag 2 i celldelningshastighet. Riktigt bra av 3 plockade ägg.
Då åkte vi med samma plan hem, tog också 14.15. Jag gick strax efter 12, tog akupunktur efter vilket var väldigt skönt och avkopplande. Försökte snegla på de som satt i väntrummet för jag undrade om någon kunde vara du, vågade inte stirra för mycket dock på de som satt där.
Min insemination gick rasande fort den med. Det var inte Svend utan en annan mörkhårig lite äldre man. Tyckte han var lite hårdhänt men bara simmarna kom på rätt plats så. 40 miljoner var det i strået jag beställt. Slemhinnan var 11 mm tjock och det var precis rätt timing med synlig slempropp (??) på ultraljudet. Follikeln syntes inte så hoppas inte ägget rymt för långt innan. Hade tydliga äl-flytningar på morgonen så jag var inte förvånad att den brustit.Tack vännen!
Jamen då var vi ju där samtidigt!! Jag fick min akupunktur kl 12. Då måste du varit innan mig!
Jag hade svarttröja, randigskjorta under och hästsvans. Såg du mig?
Är du lång, glasögon och kastanjebrunt hår? Iså fall såg jag dig komma ut från Vikkis behandling före mig.
Åh så synd för vi kunde haft sällis tillbaka!
Låter som en riktigt lyckad insemination och att du är mitt i prick! Nu håller vi tummarna!
Jag hade samma doktor som du, Jaan Blaekenberg eller nått likande. Honom träffade jag på mitt besök på CFC tidigare också. Läkarna är lite anonyma men jag Ääälskar sköterskorna och labb-tjejen! Alla är så goa!
-
Jag har tidigare gjort 3 IVFer på Carl von Linne. Lite stelbenta tycker jag. Vill aldrig pröva något nytt. Bara traggla på med samma hela tiden. Ingen assisted hatching, ingen Prednisolon. Jag har verkligen lärt mig att man skall välja klinik noga. Titta på "menyn" vad de erbjuder för behandlingar. För om det inte går som planerat så finns ingen extra hjälp att få annars.myran6801 skrev 2011-10-21 20:57:56 följande:Ja jag håller med inget tjat om ålder, såååå skönt!!! Det går snabbt men det kändes inte obehagligt o slarvigt vilket jag var rädd för innan. Jag bor oxå i Stockholm. Vilken/Vilka kliniker har du gått på i Stockholm?
Jag har också gjort 2 IVFer på KS, genom Landstinget.
Samt 1 ÄD med 2 FET på AVA i Tammerfors.
Alla fina ägg inget enda har fastnat!
Nu hoppas jag på att immunbehandlingarna håller ner immunförsvaret så att äggen kan fastna. Försöker hålla kroppen så lugn som möjligt så den inte överreagera. Jag blev dock lite nojig nu på morgonen. Har känt mig så bra och lugn i kroppen sedan sista Intralipid droppet!. Har trott att jag kanske reagerar på gluten så jag har undvikit det. Jag köpte därför glutenfrittbröd som jag åt 3 skivor av i morse. 5 min senare börjar det klia i halsen och så kom mitt halsont tillbaka som jag ofta bär på. Jag har fått en reaktion och nu är jag ju skraj att antikropparna även drar igång mot mina små pyren! Kanske är det spannmål eller citrusjuice som jag reagerar på. Nu blir det inget mer sånt är helt klart! -
Såå synd!callimero skrev 2011-10-22 11:35:30 följande:Vad synd vi inte hade varandras signalement Lully! Det var inte jag för jag är kort, mörkhårig med lugg i svart klänning och gråblå kappa. Det hade varit så trevligt med sällskap till flyget!
Aha var det så han hette, han har varit lite småbrysk i mail också. Ondgjorde sig över alla sidor mailande med journaler jag skickat, haha. Men det är lite danskt att vara så har jag förstått. Lite mer rakt på sak. Var det han som gjorde ÄP också? Ja sköterskorna är rara även om jag bara träffat dom snabbt då inseminationen går fortare än jag hinner blinka.
Jo en sak till, vid de två inseminationerna jag gjorde i somras så rann en hel del ut efteråt, men inte nu. Inte ett dugg. Hoppas bara de tömde strået i katetern ordentligt!
Jag är inte så förtjust i Jan heller men han är ok. Mitt ÄP gjordes av den kvinliga läkare, Astrid. Hon var bra och jag har också träffat Claus. Han var verkligen rar.
Klart att de tömde strået!! De har ordentliga rutiner för sånt så det skall du inte oroa dig för. Låter snarare som att denna gång fick du behålla alla simmarna och inget gick till spillo!
Jag har tagit en extra Pred och 4 extra kapslar omega 3. -
Ta det lugnt du med!callimero skrev 2011-10-22 12:06:01 följande:Bra Lully, vila nu och njut av dina praliner!
Tack Sissan! Vi behöver alla tummar vi kan få!