Inlägg från: PojkarnasMamma85 |Visa alla inlägg
  • PojkarnasMamma85
    RocketQueen skrev 2012-01-23 17:30:28 följande:
    Hur mycket vill du lägga ungefär? Hur gammal vagn kan du tänka dig osv? Det skiljer ju rätt mycket i pris på de som bara är nåt år gamla och de som är äldre. Jag tycker att det låter på dig som att du har bestämt dig och kommer att ångra dig om du inte köper en bugga

Idag har jag träffat läkaren på mvc, hon konstaterade att jag hade rejält med foglossning och sjukskrev mig på 50%, så nu håller vi tummarna för att försäkringskassa godkänner det också.
    Jag kan tänka mig en 06:a och uppåt bara den är i fint skick. Vill/kan lägga max 4000 kr men helst runt 3000 kr. Ja, det känns så...sista gravven och allt, så ska jag nog slå till. Maken säger att om vi ska byta (vilket han inte tycker) så ska det vara till en bugga i så fall eftersom den är snygg

Hoppas det går bra med FK för dig, har fortfarande inte hört nåt jag...blev ju heltidssjukskriven för drygt 2 veckor sen. Borde få svar denna vecka, eller i alla fall blanketterna man ska fylla i.
  • PojkarnasMamma85
    Bumman79 skrev 2012-01-23 22:43:13 följande:
    Har ni skaffat en gravidförsäkring och isåfall tecknat en som kostar el en gratis?
    Gratis via mina andra försäkringar på Lärarförsäkringar.
  • PojkarnasMamma85
    April09juni12 skrev 2012-01-30 08:52:03 följande:
    Min sons förskollärare väntade också tvillingar men blev inte beviljade GP och då jobbade hon på småbarnsavdelning. När jag väntade sonen så jobbade jag också på förskola och fick inte heller igenom GP tror det är väldigt svårt att få det när man jobbet på förskola tyvärr, varför vet jag inte för tungt är det ju med alla blöjbyten av och på klänning, i och ur stolar!
    Jag fick GP/HP förra graviditeten och jag jobbar som förskollärare. Just då på en avelning med vissa barn som var oförutsägbara och lätt kunde slå till magen. Dock fick jag överklaga och det var tillslut foglossningen som avgjorde att jag fick det.

Den här gången är jag sjukskriven redan nu, hoppas FK godkänner detta bara.
  • PojkarnasMamma85
    Speedofsound skrev 2012-02-05 21:33:57 följande:
    Jag är så glad! Nu för 10 minuter sen så fick min sambo känna bebisens spark! Han blev så otrooooligt glad :)) vi har börjat med att han smörjer in min mage med olja varje kväll för att få lite närhet, och det funkade tydligen :)
    Vad mysigt!
  • PojkarnasMamma85

Samma här, konstant kissnödig och måste gå upp x antal gånger om natten. Nästan så jag tror att lille Harry har lagt sig på blåsan med flit Tungan ute

• PojkarnasMamma85
    Bumman79 skrev 2012-02-12 21:31:39 följande:
    Fast det är sånt som är värt det ändå när man tänker på vilket mirakel man har därinne :)
    Ja, absolut! Det gör en även påmind om vilket jobb det kommer vara att ha 2 barn!
  • PojkarnasMamma85

Självklart ska man inte bara lyssna på skräckhistorier angående förlossningar, men det kan vara bra att veta att det faktiskt kan bli komplikationer och att det oftast är vanligare än man tror!

• PojkarnasMamma85
    fröken01 skrev 2012-03-05 12:58:17 följande:
    Tycker att det är så roligt med barnrum!

Vi vet inte kön och har bestämt oss för ett grönt rum! Piffar med lite rosa som jag tycker är så fint till grönt om det blir en liten tjej.

Det blir vita väggar, med en liten väggmålning till. Funderar på någon av dem nedan. Texten ska bytas ut.

Vi har köpt en vit spjälsäng, och ska ha vita möbler i övrigt. Golvet är i valnöt, och tänkte mjuka upp det lite med en grön mjuk ryamatta som ligger i vardagsrummet nu.

fridafabulous.se/2012/march/vaggmalning-till-...

Hur tänker ni er era barnrum?

Låter som Oscars rum nästan :P Från början i hans ursprungliga rum var det vita väggar och vita bokhyllor men nu har han bytt rum och då är väggarna lite äggfärgade typ, inte direkt gult men inte vitt heller..svårt att förklara. Nu har han bokhyllor i bokfärg och resten av möblerna som sängen, byrån och hans lilla bord är vita. Snor/limegrön rya matta och gardiner som är vita i botten med små färglada djur på (panelgardiner). Så har han en limegrön pappegoja tavla Harry får ju dela rum med Oscar när han blir lite större.
Svar på tråden BF juni 2012