Inlägg från: PojkarnasMamma85 |Visa alla inlägg
  • PojkarnasMamma85

BF juni 2012

Blev en sväng till förlossningen igår kväll pga sammandragningar som inte gav sig och strålade ut i lår och rygg. Plus en rejäl slembobba som kom i söndags kväll och därefter sammandragningarna. Som tur var hade inget hänt och allt var opåverkat så det är bara att stå ut :P

• PojkarnasMamma85
    IdaElinLivia040611 skrev 2012-03-06 10:55:52 följande:
    Oj vilken tur, jobbigt dock att dras med sånna jobbiga sammandragningar. Har du fått utskrivet bricanyl eller Adalat för det. Hjälper mycket så att vardagen blir lite drägligare...
    Nej, jag fick inget utskrivet. Läkaren sa bara att när jag får sådär ont att jag ska ta alvedon och vila och går det inte över på flera timmar så ska jag komma in igen.
  • PojkarnasMamma85
    IdaElinLivia040611 skrev 2012-03-06 10:55:52 följande:
    Oj vilken tur, jobbigt dock att dras med sånna jobbiga sammandragningar. Har du fått utskrivet bricanyl eller Adalat för det. Hjälper mycket så att vardagen blir lite drägligare...
    Men enligt ctg:n hade jag inga sammandragningar, inte under tiden jag var där i alla fall.
  • PojkarnasMamma85
    Bumman79 skrev 2012-03-10 21:38:33 följande:
    Jag börjar tycka att det är jobbigt att andas ibland när man går en lite längre promenad jag blir snabbt väldigt andfådd (värre än vanligt). Vet inte om det har å göra med att jag är överviktig oxå eller om det är gravidmagen som trycker på...:P
    Det är mycket möjligt att det är bebisen som trycker på lungorna! Själv blir jag andfådd bara av att gå upp för trappan här hemma. Just nu är jag superförkyld och min förkylningsastma har kickat in, så får typ ingen luft :P Tur att man är van astmatiker :P
  • PojkarnasMamma85
    zenoble skrev 2012-03-13 17:50:21 följande:
    Min matlust försvann helt sen jag blev sjuk i torsdags, likaså sötsuget men det gör ju inget.. ;) äter däremot äpplen nu som bara den, gott! ska jobba första dagen igen imorgon, hoppas man orkar!
    Samma här...förut var jag sugen/hungrig konstant...nu känner jag bara att jag är hungrig men vill helst inte äta nåt. Däremot går sötsaker ner...
  • PojkarnasMamma85

Jag var hos bm på inskrivning runt vecka 10 och sen var andra besöket vecka 25 (påbörjade veckor alltså). Mellan andra och tredje besöket var det 4 veckor och nu ska jag dit igen med 3 veckors mellanrum. Efter vecka 35 kommer jag få gå dit varanna vecka tror jag och kolla blodtrycket då jag hade rätt så högt när jag väntade sonen.

Just nu väntar jag bara spänt på att få en kallelse till inskrivningssamtalet för snittet, känns spännande och lite läskigt!

• PojkarnasMamma85

Man behöver väl inte så jättemycket i bb-väskan. Detta tänker jag ta med:

* Bebiskläder ca 2 ombyten + hjälmmössa i stl 50 & 56 (tänker använda bb:s kläder och blöjor tills vi åker hem).
    * Napp
    * Ev. en bebisfilt
    * Sköna kläder till mig (byxor, tröja, trosor, strumpor)
    * Amningsbh *2
    * Amningsinlägg
    * Toalettartiklar som deo, tandborste+kräm, hårborste, hårsnoddar etc.
    * Ev. ett par tofflor/inneskor

Nu kanske jag har glömt något väsentligt men det var detta jag kom på nu för stunden

• PojkarnasMamma85

Är det någon som tidigare använt amningsbh:ar med bygel? Och i så fall, fick du mjölkstockning då?

Sist använde jag Triumphs amningsbh:ar som var sömmlösa eller vad det heter, ingen bygel eller nåt sånt. De var ju sköna men det såg ju inte ut som att jag hade bh på mig och brösten hängde som sjutton. Denna gången vill jag känna mig fin och fräsch även fast jag ammar och tänkte införskaffa några med bygel, men de sägs ju att man får mjölkstockning då?!

Någon som har bra tips på bra amningsbh:ar sådär lite överlag?

• PojkarnasMamma85

Tack för alla svar om amningsbh:ar, ska nog införskaffa några med bygel sen när jag fått min lilla Harry. Så kan jag köra "ful" bh:arna hemma och på natten :P

Svar på tråden BF juni 2012