• bejb

BF juni 2012

Blir nog att ta kontakt med bm på måndag om det fortsätter så här. Idag har jag verkligen försökt göra så lite som möjligt och bara vilat men det tar ändå ont då jag rör mig, speciellt då jag böjer mig neråt och stiger upp från liggande/sittande.

• bejb

Nu är jag sjukskriven fram tills mammaledigheten börjar. Jag var så slut idag efter jobbet och då jag vilat på soffan kom jag mig inte upp, j*vla foglossning! Tar så ont så ont! Så jag ringde och fick tid till läkaren ikväll. Hon undersökte mig och tyckte att jag ska vara hemma och vila nu bara. Inget mer jobb för min del! Lite tråkigt men hellre det än att vara på jobbet och lida.
    Så imorgon får det bli en riktigt VILODAG

• bejb
    Bumman79 skrev 2012-02-28 20:40:52 följande:
    Det verkar vara rätt få som skriver i den här tråden har alla gått med i en annan tråd? :P

Bejb: är det skönt att vara hemma eller känns det tråkigt? Iof om man mår dåligt å har ont då är det inte mycket att göra åt saken man har ju inget val....

Rocketqueen: din unge busade lite med dig alltså :). Skönt att det gick bra...
    Har ju inte hunnit vara hemma ännu,men joo det känns nog skönt! Kanske jag hinner vila upp mig lite nu också. Vaknade kl5 i morse ändå som vanligt.. svårt att ställa om kroppen då man är van att stiga upp samma tid varje dag :/
    Nu ska jag bara försöka tänka på mig själv och liten och ingen annan! Jag sätter oftast alla andra före mig själv men nu ska jag bara tänka på mig själv.. eller OSS =)
    Är du också sjukskriven eller?
  • bejb

Huvva.. har städat ur min garderob idag och endast lämnat kvar mammaplaggen jag använder nu.. 90% av kläderna packades undan så nu blev det genast såååå mycket bättre rum! Men nu blir det nog att ta det väääldigt lugnt resten av dagen,eventuellt en kort promenad senare. Foglossningen är helt från he****** idag och har haft sammandragningar :/  Men bebis är aktiv med kickar och slag.. så jag är ändå på väldigt gott humör <3
    Hur mår ni andra?

• bejb

Har varit till bm idag på kontroll.

Magen hade växt bra sen sist, sf mått nu 26, hb 118 och så gjorde hon en inre undersökning nu då jag har så mycket foglossning och sammandragningar, tappen var lite uppmjukad men annars var allt bra. Och bebis <3ljud slog stadigt,med en massa sparkar däremellan =) Och så hade jag förståss gått upp i vikt. Nu 8kg sammanlagt.. tjockis!

Oj jag är så på hugget att börja inreda åt bebis! Men vi har så stort sovrum(halva övervåningen typ) så vi kommer att ha sängen och skötbord i vårt rum första tiden.. flyttar över till ett eget rum senare då bebben blir äldre! Så snart börjar de bli aktuellt med Ikea besök =)

• bejb

Usch! Var haft en riktigt jobbig natt! Började igår kväll då jag somnade på soffan och vaknade plötsligt med att jag var på väg att kräkas. Sprang till toaletten men ingenting hände.. drack lite vatten och la mig på soffan en stund igen.. jag somnar..och samma sak händer igen! Obehagligt!
    Hade jättesvårt att somna och kände varje gång jag var på väg att somna "nu börjar jag snart kräkas.." Vaknade flera gånger på natten och samma sak bara. Riktigt obehagligt!
    Har ju haft riktigt besvärlig halsbränna genom hela graviditeten och vaknat förut med magsyran på väg upp,men har nu fått medicin mot detta och det här kändes helt annorlunda. Känner ännu nu då jag vaknat att det liksom trycker på nerifrån magen upp i halsen. De här blir en jobbig dag har jag på känn =/

• bejb

Då jag blev sjukskriven i början av mars hade jag mycket! Men nu då jag varit hemma och vilat känns det betydligt bättre! Men anstränger jag mig lite mer och gör för mycket så kommer det nog.
    Och foglossningen gör inte saken bättre..inatt fick jag faktiskt sömn,10 hela timmar! Har nog inte sovit så bra på väldigt länge pga att jag har så ont att jag vaknar varje gång jag vänder mig.

• bejb

Jag kan ibland ha så det stramar till ordentligt och har svårt att röra mig överhuvudtaget för det "ilar" och tar ont! Men de brukar ju nog gå över inom några minuter. Kan nog bara vara ligamenten som känns och om bebis rör sig normalt borde det ju inte vara något farligt. Men kolla upp med bm om det inte blir bättre.

Hjäälp.. går in i vecka 29 idag! Tiden rusar! På ett sätt känns det skönt att man snart får se sin lilla älskling men ändå känner jag en liten hysteri.. "kommer jag bli en bra mamma" "kommer hon/han att trivas hos oss" "kommer vi klara detta" o.s.v. Förlossningen ser jag fram emot! Är skitnervös men ändå väldigt förväntansfull! Ska bli en riktig upplevelse!  Ja.. som sagt.. hjälp.. 10-11 v kvar nu =)

• bejb
    Norrlandstöus skrev 2012-03-13 21:33:41 följande:
    åh grattis till era flickor och vad skönt att det går bra för er! stor kram!
    Grattis till era små prinsessor! Hoppas allt går bra nu och ni får må bra allihopa!Kram
  • bejb

Vägde mig just.. oh dear god!  I början av graviditeten gick jag ju inte upp någonting.. men fr.o.m. v 20(då jag slutade kräkas) har vikten bara ökat och ökat! Före jag blev gravid vägde jag 67-68kg(171cm lång) men nu väger jag 10 kg mera =( Och har ju ännu måånga veckor kvar.. var kommer detta sluta?
    Jag äter ju ändå inte mer än tidigare,men det lagras ju i kroppen på ett annat sätt nu. Och någon motion får jag ju inte,eftersom jag har så foglossning att jag inte kan röra mig och får sammandragningar av minsta lilla ansträngning..

idag var en sämre dag =(

Svar på tråden BF juni 2012