-
det låter som en bra idé!vi har ju följts åt så länge nu så det vore väldigt kul att fortsätta hålla kontakten och uppdatera varann om hur det går efter förlossningen också :)fröken01 skrev 2012-05-08 15:21:00 följande:Ett förslag - kan vi inte starta en till tråd där vi skriver in hur det gått? Datum, vikt, längd och kön. Gärna förlossningsberättelse också. Är ju nyfiken på hur det går för er nu när vi följt varandra så länge! -
har inte planerat någonting alls! har ju ingen erfarenhet från tidigare och jag vill inte ha så höga krav och förväntningar om de inte verkställs sen då det gäller heller.. jag tror jag tar det som det kommet. vet iallafall att jag ska prova både lustgas och epidural. personalen på bb är så bra så jag behöver nog inte oroa mig. tar det som de kommer!
-
nu har mamma pappa och bebis fredagsmys med godis, cola och hockey :)
idag har det annars varit mycket sammandragningar och förvärkar här.. tänk om det skulle bli en maj bebis ändå :) längtar sååå tills vi får träffa lilla hyresgästen i magen :) -
Jag mår bra,men har börjat ha mycket sammandragningar och förvärkar. Och då jag sitter ner eller ligger i soffan kan det riktigt "hugga till" och ta "mensvärk-ont" så man blir riktigt haj. Men jag antar det är livmodern som tränar sig inför förlossningen. Annars är allt bara bra här! Enligt ultra förra veckan vägde lill*n ca 2800g i v 37 nu imorgon går jag in i vecka 38. Var idag på besök till bm och hon menade att jag nog får vänta nån vecka ännu,trots sammandragningarna och förvärkarna för magen ska sjunka ännu innan något händer..
Har annars börjat samla på mig vätska i kroppen nu :/ Så förlovningsringen får hänga i halsbandet istället.
Igår tog vi också foton på gravidmagen som ska pryda väggen och albumen o nu vill vi bara att tiden ska gå foort! -
lycka till nu!! :)EmeelieeA skrev 2012-05-16 05:12:40 följande:37+2 och vattnet har gått! Bf 4 juni!
Värkarna har börjat komma nu, en timme senare.
Ni kan läsa om när vattnet gick på mammaemelie.se för nu måste jag koncentrera mig på en värk! -
min väska är helt färdigt packad sen veckor tillbaka.. det enda som fattas är rådgivningskortet =)
nu är jag nog så på hugget att åka in och föda! tycker alla runt omkring mig ploppar ut bebisar just nu! kan inte dagarna gå snabbare!!? :))
ska kolla igenom bebbens kläder ett varv till idag o kolla om något viktigt fattas,annars har vi allt klart! vi bara väntar o längtar! :) -
Åh nu börjar jag nog förstå vad alla pratat om att tiden stannar de sista veckorna!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Kan du inte snälllla komma ut nu???!!
Jag är enorm nu.. har börjat samla på mig vätska nu också :/ Förlovningsringen går inte på.. och alla byxor är för små nu.. jag har fått så mycket vätska i kroppen bara helt plötsligt! Och har inte vägt mig på flera veckor och nu gjorde jag det ikväll (BIG MISTAKE) har nu gått upp nästan 20kg sen inskrivningen!!! Jag börjar bli så led kroppen.. och bristningarna pryder numera hela magen :(
Hoppas det börjar hända något snart -
Någon annan som får springa på toa 24/7??? Känns som kran har lämnat öppen här,kissar som ett tok! Men det är väl då jag samlat på mig mycket vätska och dricker mycket vatten..
Känner mig dock lite "lättare" i kroppen idag. Nu ska pappa skämma bort mamma med lite gott på grillen,grillade grönsaker och en köttbit,namnam! :) -
hahah..jag har legat i solstolen idag och ätit iskall glass.. lilla bebisen blev helt vild och skumppade på där inne så hela magen skakade =) fick säkert en liten köldchock mitt i solbadet =))
-
äntligen ett litet steg framåt.. slemproppen gick här i morse och har haft förvärkar inatt så jag trodde de var på riktigt =)
nu ska ja åka till stan och köpa lite hallonbladste och börja pimpla i eftermiddag =))