• bejb

BF juni 2012

Jag har också haft "städdag" och ha verkligen tagit hela dagen.. vi har 3vånings hus. Och jag hann med 1 ½ våning och har haft paus efter varje rum. Men nu ha jag dammsugit,torkat lite damm och skurat golv och jag är helt slut! Foglossning from hell och helt färdig. Har haft middagen i ugnen under tiden så nu ska jag bara äta middag och sen tänkte jag bara chilla resten av kvällen. Om jag orkar ska jag bada bastu och sen kolla film =)
    Såg annars att ni skrivit här att ni saknar aptit.. samma här! Har känt illamående idag och har NOLL matlust,men måste försöka få ner lite ändå så bebis får det den behöver :)

• bejb

Vet precis vad ni menar!
    Jag blev nästan rädd häromkvällen... hela magen skakade till och jag kände verkligen hur någon flyttade på sig därinne! Höll på några sekunder och det tog nästan ont.. sen slutade det plötsligt och blev helt lugnt. Jag kände ingenting alls på 15min och jag blev orolig! H*n hade ju busat hela kvällen.. flera timmar.. H*n fick väl nog och la sig i sovställning istället.
    Och då jag ligger på sidan och magen är mot madrassen så känns det så bra alla rörelser från liten.. kan kittlas riktigt ordentligt ibland.. :)
    Åh vad jag längtar efter att få träffa vår lilla skutt!!! :)

• bejb

Idag har min mammalåda kommit! Helt i extas! Tänk att allt detta får man gratis! Så mycket fina och användbara plagg och madrass,lakan,handdukar,skötlappar, babytillbehör... listan är lång och jag är helt överlycklig!
    Helgen har startat bra med andra ord!! =)

bodys,byxor,vantar,mössor,tofflor,blöjor,lakan,halare,overaller....

• bejb
    bejb skrev 2012-03-16 14:09:37 följande:
    Idag har min mammalåda kommit! Helt i extas! Tänk att allt detta får man gratis! Så mycket fina och användbara plagg och madrass,lakan,handdukar,skötlappar, babytillbehör... listan är lång och jag är helt överlycklig!
    Helgen har startat bra med andra ord!! =)

bodys,byxor,vantar,mössor,tofflor,blöjor,lakan,hal are,overaller....

bättre bild

• bejb

Alla gravida finska medborgare har rätt till denna låda (kan alltså bara fås i Finland) man får den från folkpensionsanstalten. Med detta moderskapsunderstöd är det egentligen tänkt att man ska klara sig i klädväg med sånt man behöver till en baby. Så man får ju det mesta man behöver med detta paket. Väldigt bra för sådana som har det lite sämre ställt ekonomiskt.
    Man får alltså en sån låda varje gång man ska få baby, och väntar man tvillingar får man givetvis 2 lådor.
    Annars är mycket sjukt dyrt och fel i detta land,men det här har dom faktiskt lyckats med! (fpa.fi/in/internet/svenska.nsf/NET/171001105505EH)

• bejb

Jag har också börjat ha svårt på nätterna! Vaknar av foglossningen på nätterna och obekvämt är det.. varmt tar ont hur man än försöker ligga! Och senaste nätterna har jag också vaknat flera gånger mitt i natten/sömnen med sura uppstötningar eller spyor (fräscht...) i munnen :/ vet inte om jag bara annars haft någon flunssa eller om det hör till graviditeten..?Obehagligt är det iallafall! Och snarkar!!! Inatt hade jag tydligen snarkat så LJUDLIGT att stackars sambon inte fick sova,så han gick till sist och sov i gästrummet :/ Och lilla bebben har helt ändrat sin dygnsrytm.. tidigare var h*n mest aktiv på em/kvällarna men nu är det nätterna som är vildast..och hårda sparkar och smällar! :) lilla busmusen!

men såhär glad är jag ändå! trivs superbra med stora magen

syns inte så bra här men senaste veckorna har den verkligen växt ;)

här är jag i v. 29+2

• bejb

jag har inga sammandragningar för tillfället men nattetid är ett hel****! har sura uppstötningar och inatt fick jag springa till toaletten och spy! och bebis börjar bli väldigt stark i sina sparkar och slag!
    går in i vecka 31 imorgon.. hjälp vad tiden går fort! =)
    men bortsett från illamåendet och spyandet är det bara bra =) njuter av växande magen och har inte fått några bristningar ännu

• bejb

hur ofta besöker ni er BM? jag har tid en gång i månaden.. men nu då man närmar sig slutspurten tycker jag det är väldigt sällan... det hinner ju hända så mycket mellan besöken..

• bejb

Mmm..  hon sa det blir tätare mellan besöken i slutet så det börjar ju bli aktuellt med flera besök nu tycker man?
    Ska nästa vecka och då kommer jag säga att jag vill komma oftare. Detta är ju också vårt första barn så det känns lite säkrare och tryggare för oss alla om hon kan följa med lite bättre hur det skrider framåt :)
    Inatt har jag sovit betydligt bättre(vaknat endast 1 gång med uppstötningar) Sambon la några klossar under sängen i huvudändan så sängen lutar åt rätt håll så kanske man inte behöver lida så mycket av uppstötningar som trycker uppåt nattetid..

Här skiner solen och jag får mycket gjort.. bebisfilten är nästan färdig virkad nu,bilder kommer senare! Och så har jag bakat en hel plåt med mockarutor :P Alla bebisens kläder tvättade.. tänkte ta itu med sängkläderna nu på e.m och kanske slå på stort och bädda bebisens första säng. Nästa vecka bär det av till Ikea.. ÄÄÄNTLIGEN!

• bejb

kunde inte hålla mig.. har provbäddat litens första bädd idag! på kanten hänger den lilla babyfilten som jag virkat :)
Svar på tråden BF juni 2012