• bejb

BF juni 2012

jag fick plusset  på stickan(läs stickorna,trodde inte på det första så jag tog två) på torsdagen och vår bebis är beräknat till den 7.6.2012 =)
    mensen blev sen så jag tänkte prova och starka plus! har ändå haft på känn för jag har haft en molande värk i magen ett tag och ömma bröst och halsbränna varje dag.
    nu vet jag inte hur jag ska kunna hålla mig från att berätta åt familjen! bara gubben och jag som vet ännu  =)

• bejb

jag är 25 men har hunnit bli 26 tills jag blir mamma =)
    har en tid till bm på tisdag på en vanlig undersökning och ska på samma gång fråga om jag kan få göra ett graviditetstest där för att få det svart på vitt.
    kan ännu inte liksom tro det är sant..? har väntat på detta sååå länge! men efter besöket blir det nog att berätta åt familjen!

• bejb

tänkte försäga mig idag att vi ska få bebis..gud vad svårt att hålla sig... har inte ens gått en vecka sen plusset men jobbigt att gå och hålla sig. vi kommer nog snart att berätta för våra familjer tror jag. men inga andra! det blir så tungt om något går fel eller missfall om alla vet..

• bejb
    {#emotions_dlg.flower} BF {#emotions_dlg.flower}

Skånetös80
    31 år Linköping BF 1/6

Norrlandstöus 20 år Östersund BF 1/6

Lillalyckan 26 år Stockholm BF 2/6

Tessan3010 31år Jämshög BF 4/6

Tessi
    30 år Västerås BF 6/6

Bejb 25 år Finland BF 7/6

Molly85 26 år Stockholm BF 8/6
  • bejb

har lyckats bli riktigt ordentligt förkyld och har snuva,feber,huvudvärk,hosta och känns som jag svalt ett rivjärn! och jättetrött då jag inte kan sova på natten pga täppt näsa..
    men nu till min fråga.. vilka mediciner är okej att ta då man är gravid? det står ju om alla mediciner, gravida kvinnor rådgiv med läkare..

• bejb

när ska man åka och skriva in sig egentligen?
    tror inte det är någon panik här ännu inte..
    kollade på kommunens hemsida och där stor det i v.8-16.
    och långa köer har vi inte heller här så jag behöver väl
    inte ha så bråttom?
    men på ett sätt vill jag åka redan nu..för jag känner mig
    så ensam om detta.. vill ju ha någon att prata med om
    graviditeten,men vill ju inte heller berätta åt folk om
    något mot förmodan skulle gå fel :(

• bejb

Har sovit så dåligt inatt :( är jätteförkyld och vaknade mitt i natten och hade sjuk mage.. Och då jag vaknade imorse kände jag för första gången lite "morgon illamående" men det gick om av sig själv efter en liten liten smörgås och en kopp te.
    Annars brukar jag alltid vara snål på något och gå och tänka på mat (haha) men nu vill jag inte ha nåt alls! Trodde det skulle vara tvärtom,men de kommer väl =)

• bejb

har inte ännu köpt något.. det hinner man nog sen! men har nog många gånger haft svårt att hålla mig då jag sett någonting supergulligt
    men nya kläder behöver jag ha!! för igår då jag skulle åka in till stan och vara lite  "finare" konstaterade jag att hjälp.. jag fåt inte på någonting.. alla jeans är för trånga. ser ut som om jag var i vecka 15 istället för 5! var hittar man snygga mammakläder?

• bejb

tänkte beställa lite böcker från adlibris..
    har ni några bra tips på böcker åt blivande mammor/föräldrar?

Svar på tråden BF juni 2012