• bejb

BF juni 2012

Oj jag letar efter mönster på en mössa, har du mönster på mössan? :)

• bejb

Åh vad jag är arg på min sambo. Här tidigare hade vi pratat om att han tänkte ta pappaledigt då bebisen kommer och sen fortsätta med sommarsemestern direkt efter pappaledigt. Nu igår kväll innan vi skulle somna klämmer han ur sig att han kommer ta semestern först senare och bara ta en vecka ledigt i samband med förlossningen.. "jag kan ju ändå inte göra något första tiden.." var hans kommentar. Vi ska ju bygga ett nytt garage här i sommar och han tänkte ju använda ledigheten åt att bygga garage istället.
    Jag blev så arg och besviken och förvånad faktiskt..? Visst.. han kan inte amma men han kan ju göra allt annat ändå. Och man vet ju inte i vilket skick man är i själv heller efter förlossningen. Jag sa åt honom att jag hoppas han ändrar sig och att jag är mycket besviken på honom. Han får ju själv också lida då han missar så mycket av första tiden med bebisen...
    Hur ska era karlar göra?
    Usch vad jag blev deppig nu.... och vädret gör inte saken bättre.. här har kommit 5-10cm snö inatt!!!!! Jag blir galen på detta antarktisklimat! Vi hade tänkt åka till Ikea i helgen..men de får vi väl glömma nu igen(har fått ställa in pga dåligt väder nu 3ggr)

• bejb

Jag trodde redan tidigare att vi kommit överens om att han är hemma från förlossningen och har pappaledigt och sedan semester,men han har så mycket på jobbet och känner sån press att hinna bygga så mycket som möjligt i sommar. Men det blir ju lite svårt med en nyfödd bebis och med en eventuellt säkert övertrött och utmattad mamma som behöver lite avlastning.
    Men ikväll ska vi på första familjeförberedande kursen så jag hoppas att det öppnar ögonen på honom och att han blir medveten om vad som väntar. Det är ju inte männen som går och bär på bebis heller 9månader så de är inte lika förberedda som mammor om vad som är på gång. Men jag hoppas han förstår själv hur viktig hans roll är och att han är minst lika viktig som mamman. Jag vill ju inte behöva börja gnälla på honom :(

• bejb
    LindafrånFinland skrev 2012-04-19 06:51:16 följande:
    Ärligt talat behöver man inte pappans stöd i början.Dottern va prematur på sjukis i 2 veckor och jag körde dit och amma och sköta henne 4-5 ggr/dag. Efter att hon kom hem skrek hon kolikaktigt då hon var vaken i ett par-3 månader och allt klarade jag utan att pappan va pappaledig och t.o.m. borta kvällarna me hobby eller övertid. De går hur bra som helst för nyfödda sover största delen av dygnet. man behöver hjälp först efter att babyn fyllt 6 månader, tycker jag.
    Du är nog den enda jag hört som är av den åsikten! Och alla bebisar är ju olika, liksom alla förlossningar är unika så man vet ju inte alls hur man mår efteråt heller. Därför känns det nog tryggare om båda föräldrarna är hemma i början, så mamman också kan få vila lite om hon inte mår bra.
  • bejb

är i vecka 33+2 och senast jag var på kontroll hade jag gått upp 12kg sedan inskrivningen. Väger mig inte här hemma för jag kan ju ändå inte påverka siffrorna så mycket :) men jag rör ju mig inte så mycket heller då jag har så foglossning :/ men äter bra och inte mer än tidigare så jag stoppar inte i mig så mycket extra kolhydrater.

• bejb
    Speedofsound skrev 2012-04-20 16:08:50 följande:
    Jävla skitdag! Ingen matlust alls, illamående, bajsont i höfterna och magen känns som att den väger 40 kg minst. Inte alltid en dans på rosor .. :(
    så hade jag också igår :/ hoppas det reder upp sig o de blir en bättre dag imorgon! kram
  • bejb

nu har jag virkat färdigt mössan också :)
    bebisen kommer blir ursöt i de här setet
    sen då de blir lite kyligare på sommar
    kvällarna
  • bejb

Någon annan som "läcker mjölk"?  I morse då jag vaknade hade jag två stora fläckar på nattlinnet :)

• bejb

Jag hade inte heller en endaste bristning.. fram till för kanske 3v sen! Då kom det på en gång bara!
    Så nu har jag "tigerränder" som jag kallar det lite här å där runt magen.. som tur är det under magen så jag ser det inte själv,bara i spegeln :)
    Men de bleknar ju sen och nog kan man leva med några ärr då man äntligen får sin lilla baby i famnen :) :)

• bejb

Jag vet inte vad det är med mig.. jag ser så fram emot förlossningen! I början av graviditeten var jag nervös inför förlossningen men nu känner jag bara "KOM UUUT" kanske beror på att jag inte mått så bra men.. jag är så lugn. Känner mig inte alls nervös.. känner mig föör lugn. Kommer jag att vakna en dag och få panik eller kan det vara normalt att känna sig så lugn?
    Har läst böcker,på nätet,kollat bb serier och talat med andra mammor men jag är bara lugn. Eftersom jag väntar mitt första barn har jag ju ingen aning om vad som väntar,men kanske det bara är bra om man känner sig lugn.
    Jag känner mig redo,och personalen på bb kan ju sin sak.. smärtan kan jag ju inte vara rädd för eftersom jag inte har varit med om något liknande förut.
    Gick in i vecka 36 idag så det närmar sig!! :)

Svar på tråden BF juni 2012