Inlägg från: OHs mamma |Visa alla inlägg
  • OHs mamma

BF juni 2012

Inatt blev det inte mycket sömn. Jag hade riktigt ont i magen, kändes som alla inälvorna hade gymnastik eller nåt. Mådde även illa och kunde inte hitta nån skön position att ligga i.

Nu när jag har kommit hem från jobbet och börjar slappna av så känner jag mig spänd och öm i magen och den gör ont. Hoppas det bara är bebisen som växer till sig!

Fogarna känns till och från under dagen också

Jag har börjat fundera på syskonvagn och gravidkudde. Skulle mer än gärna skaffa en gravidkudde men på Babyproffsen var den riktigt dyr, 600 kr!

• OHs mamma
    RocketQueen skrev 2011-10-05 19:45:21 följande:
    SKruttens mamma: Kika här www.jollyroom.se/varumarken/n-z/ng-baby/ng-ba... här var det lite billigare

Jag har också bara tighta obekväma jeans. Förra gången jag blev gravid så köpte jag ett par mammajeans i v.7. Dom använder jag nu. Man känner sig så himla mycket snyggare och fräschare när man har kläder som sitter bekvämt. Och hemma har jag bara mjukisar i stort sett

Jag har handlat lite grejer, en body och två små par tofflor som jag inte kunde motstå. Visserligen innan jag var gravid men jag kunde verkligen inte låta bli. Finaste bodyn nånsin, köpte den på en mässa så jag tänkte att jag skulle passa på.

Jag äter ACO kvinna från apoteket. I dom är det 600 mikrogram folsyra så då klarar man sig med råge
    Tack för tipset! Den här gången tänker jag inte vara utan en sån!
  • OHs mamma

Jag är sjukt trött! Sover som en kratta om nätterna. Mår illa varje morgon, har ont i magen när jag kommer hem från jobbet, har molvärk under dagen, känner av fogarna då och då och är SÅ svullen! Jag har även ömma bröst och bröstvårtor och ont i ryggen/svanken emellanåt.

Känns konstigt med så mycket symtom när jag "bara" är i vecka 5 liksom! Har större mage än sist denna graviditetsvecka men det kanske inte är så konstigt. Jeansklänningen jag tänkte ha idag kunde jag bara glömma, såg riktigt gravid ut i den.

Men jag klagar inte, är så lycklig för det lilla livet jag har i magen!

• OHs mamma
    zenoble det kan vara foglossning som du känner, men behöver inte vara det. För mig börjar foglossningen med små "hugg" av smärta på typ olika punkter eller hur jag ska förklara. Just nu känner jag smärta vid en punkt i bakre fogen, ovanför skinkan typ. Foglossningen börjar så, kan kännas ibland och ibland inte och har man otur blir sen den smärtan konstant och betydligt intensivare. De sista månaderna av min förra graviditet kunde jag knappt gå och var tvungen att byta sitt/ligg-position hela tiden för att underlätta smärtan.
  • OHs mamma
    zenoble skrev 2011-10-09 11:12:27 följande:
    oj då.. hoppas verkligen inte det är så! du verkar ju haft den oturen förra gången då. :( Känns så himla tidigt bara, trodde inte de brukade komma för ens lite innan man gått halva tiden, men det kommer väl smygande i början som sagt.
    Kan ju komma betydligt tidigare när det inte är första barnet. Sist hade jag inte en aning om foglossningen förns en morgon då det bara typ smällde till och gjorde sjukt ont. Men då var jag i 6:e månaden.
  • OHs mamma

Jag hade bestämt mig för att berätta på jobbet igår, men det blev aldrig något bra tillfälle...så idag ska jag banne mig göra det! Anledningen att göra det så här tidigt är att jag inte orkar/vill/kan dölja min mage så länge till då den verkligen har blivit gravidsvullen :P

På fredag kommer mina föräldrar och svärföräldrar på middag och då ska vi berätta den härliga nyheten! Jag tycker det är skönt att många i ens närhet vet om graviditeten tidigt ifall att nåt skulle hända så vet de varför man mår dåligt.

• OHs mamma
    mydiamond - jag är extremt svullen och ser redan gravid ut! Man kan ju inte riktigt tro att jag bara är i vecka 5 (snart v.6) Tungan ute
Svar på tråden BF juni 2012